Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netxplorer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09-2023
Hallo,

Wat zijn jullie ervaring met hdmi extenders of hdmi over ip?

Ik dacht aan een Marmitek megaview 91 maar als jullie andere geschikte modellen kennen mag je het ook altijd laten weten.
Belangrijk is dat ik aan dit model zowel aan de bron als op afstand een tv kan aansluiten omdat zowel op de TX als RX een hdmi uitgang zit.
Als bron wil ik een digirecorder gebruiken dus hij met kunnen omgaan met de hdcp zodat ik effectief 2 tv's tegelijk kan aansluiten.

Zou er niet teveel vertraging op die Marmitek zitten? De digirecorder is namelijk ook verbonden met de geluidsinstallatie dus ik wil het beeld op de tv op afstand nog min of meer synchroon met het geluid.
Hoe is de kwaliteit van het beeld? Is er verlies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik adviseer om op lange afstand optische HDMI-kabels te gebruiken. HDMI gebruikt in de laatste versies met 4K-resoluties extreem veel bandbreedtes. HDMI-extenders kunnen ook niet toveren en kunnen een beperkte bandbreedte over een UTP-kabeltje sturen, vaak heb je dan wel op lange afstand HDMI, maar in beperkte resolutie. Optische HDMI-kabels daarentegen ondersteunen gewoon de laatste HDMI-normen. Over vertraging hoef je dan ook niet na te denken.

[ Voor 6% gewijzigd door dmantione op 07-10-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netxplorer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-09-2023
dmantione schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:20:
Ik adviseer om op lange afstand optische HDMI-kabels te gebruiken.
Ik kan moeilijk terug de muren openbreken. Optische kabel ligt er niet maar cat6 bekabeling wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:13

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dan moet je controleren of de extenders die je wilt gebruiken de door jou gewenste resolutie ondersteunen en eventueel genoeg nemen met een lagere resolutie dan je zou willen. Zoals gezegd, het is techniek, geen tovenarij. Er bestaan trouwens ook losse HDMI-transceivers: http://www.kingwon.hk/page/defaultEn.asp?ID=153 Als je met een trektveer een OM3-vezel door je muur kunt voeren is dat wellicht een optie.