msata naar m.2?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-10 16:09
Misschien een bizarre vraag, maar is het mogelijk om een msata ssd via een adapter op een m.2 slot aan te sluiten?
Heb zelf al wat zitten browsen maar nergens iets kunnen vinden.

Beste antwoord (via Dynabi op 07-10-2020 16:23)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:55:
[...]

Dat is toch een externe ?

@skelleniels Ligt er aan wat iemand bedoelt, vaak is er verwarring. zonder info van hardware is dat nog niet te beoordelen
Ben ik mee akkoord, maar je maakte het er zelf niet duidelijker op door te antwoorden van "vaak is het een combi van". msata is nooit een combi met m.2, want dan insinueer je dat er combi's bestaan, terwijl dat niet zo is. Zeker gezien TS expliciet om een adapter vraagt, kan je er al vanuit gaan dat hij verschillende formfactors bedoelt en hij wel weet wat hij in zijn handen heeft.

@TS: Waarschijnlijk bedoel je zoiets: pricewatch: Delock Adapter M.2 > mSATA (62591)
(niet dat ik het trouwens aanraad om continu te gebruiken, maar wel ideaal om data van een oude ssd te halen die je nergens meer kan aansluiten.)

[ Voor 23% gewijzigd door skelleniels op 07-10-2020 16:18 ]

http://specs.tweak.to/16567

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vaak werk het gelijk al, en is het een combi van.
(je vertelt verder niets over al je hardware)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Onthoud ook dat het ene M.2 slot het andere niet is. Je kunt M.2 in SATA maar ook in NVME hebben. Dus let daar goed op.

Maar zonder hardware te vertellen die je gebruikt is het lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:49:
msata is een algemene aansluiting voor portable ssd's, ik wil graag een portable ssd msata aansluiten op een m.2 slot in mijn pc.
Had nog een samsung T7 500gb liggen en wou wat extra ruimte in me pc maar volgens mij bottleneck ik die ssd als ik hem als sata aansluit. maar als dat de enige optie is moet het wel he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:49:
msata is een andere formfactor dan m.2, wat jij bedoelt is een m.2 ssd met s-ata interface.

[ Voor 9% gewijzigd door skelleniels op 07-10-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dynabi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

msata is een algemene aansluiting voor portable ssd's, ik wil graag een portable ssd msata aansluiten op een m.2 slot in mijn pc.
Had nog een samsung T7 500gb liggen en wou wat extra ruimte in me pc maar volgens mij bottleneck ik die ssd als ik hem als sata aansluit. maar als dat de enige optie is moet het wel he :P

@skelleniels Ligt er aan wat iemand bedoelt, vaak is er verwarring. zonder info van hardware is dat nog niet te beoordelen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
[...]

Dat is inderdaad een externe, maar ook zonder hardware zou het niet uit moeten maken bij deze vraag :).
Is de ene formfactor met gebruik van een adapter aan te sluiten op de ander?
msata op een m.2 slot. Kon daar nergens iets van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dynabi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

Dat is inderdaad een externe, maar ook zonder hardware zou het niet uit moeten maken bij deze vraag :).
Is de ene formfactor met gebruik van een adapter aan te sluiten op de ander?
msata op een m.2 slot. Kon daar nergens iets van vinden.
Ligt aan je moederbord of die optie er is, en of je daadwerkelijk msata bedoelt of m2 Sata SSD, m.2 NVMe

Dus zonder besproken hardware is dat nog niet te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:01:
[...]

Ligt aan je moederbord of die optie er is, en of je daadwerkelijk msata bedoelt of m2 Sata SSD, m.2 NVMe

Dus zonder besproken hardware is dat nog niet te beoordelen.
Als ik msata zeg bedoel ik toch msata en niet m.2 sata 8)7 .
pricewatch: ASRock H370M Pro4
stel je hebt dit moederboard, en je wilt op deze een Samsung T7 500gb ssd aansluiten, door hem uit zn behuizing te halen en een adapter voor m.2 aan te sluiten.
Dan heb je dus een msata kaart die je op een m.2 probeert aan te sluiten.
Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Dynabi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

stel je hebt dit moederboard, en je wilt op deze een Samsung T7 500gb ssd aansluiten, door hem uit zn behuizing te halen en een adapter voor m.2 aan te sluiten.
Is dat mogelijk?
Nou, eenvoudig gesteld dan: Nee, dat gaat niet. MSATA is grofweg 2x zo breed als M.2, dus al bestond er een adapter, dan gaat die fysiek niet passen op je moederbord.

Maar Waarom zou je dit ook willen? Je moederbord heeft zat gewone SATA poorten waar je voor ~20 euro wel een MSATA adapterplaatje voor kunt krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
[...]

Ben ik mee akkoord, maar je maakte het er zelf niet duidelijker op door te antwoorden van "vaak is het een combi van". msata is nooit een combi met m.2, want dan insinueer je dat er combi's bestaan, terwijl dat niet zo is. Zeker gezien TS expliciet om een adapter vraagt, kan je er al vanuit gaan dat hij verschillende formfactors bedoelt en hij wel weet wat hij in zijn handen heeft.

@TS: Waarschijnlijk bedoel je zoiets: pricewatch: Delock Adapter M.2 > mSATA (62591)
(niet dat ik het trouwens aanraad om continu te gebruiken, maar wel ideaal om data van een oude ssd te halen die je nergens meer kan aansluiten.)

[ Voor 23% gewijzigd door skelleniels op 07-10-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
mcDavid schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Nou, eenvoudig gesteld dan: Nee, dat gaat niet. MSATA is grofweg 2x zo breed als M.2, dus al bestond er een adapter, dan gaat die fysiek niet passen op je moederbord.

Maar Waarom zou je dit ook willen? Je moederbord heeft zat gewone SATA poorten waar je voor ~20 euro wel een MSATA adapterplaatje voor kunt krijgen.
Hm puur omdat een m.2 geen extra kabels nodig heeft, dat is eigenlijk de enige reden.
het lijkt er op dat er wel genoeg ruimte zit qua breedte tho, daarom dacht ik als het kan waarom niet.
Maar als msata naar m.2 niet bestaat dan moeten die extra kabels maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynabi
skelleniels schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:11:
[...]

Je raad dan toch eerder aan om een msata naar sata te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wel even goed kijken of het echt past op jouw moederbord, maar het bestaat wel degelijk: pricewatch: Delock Adapter M.2 > mSATA (62591)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
Dynabi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Hm puur omdat een m.2 geen extra kabels nodig heeft, dat is eigenlijk de enige reden.
het lijkt er op dat er wel genoeg ruimte zit qua breedte tho, daarom dacht ik als het kan waarom niet.
Maar als msata naar m.2 niet bestaat dan moeten die extra kabels maar gewoon.
Bwa ik raad eerder aan om gewoon voor een fatsoenlijke m.2 SSD(en als je dan toch nieuw moet kopen, kan je evengoed NVME kiezen, prijsverschil is tegenwoordig verwaarloosbaar) te kiezen ipv met allerhande converters te werken.
Is enkel goed als je nog wat data van een oude SSD wil halen die je nergens meer kan insteken.

[ Voor 8% gewijzigd door skelleniels op 07-10-2020 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:28
Een 500GB Nvme kost ~55€. Als er al een adapter bestaat ben je daar ook al gauw een paar tientjes voor kwijt, dus volgens mij kan je beter een nieuwe M2 nvme ssd kopen.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dynabi schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:07:
[...]

Is dat mogelijk?
Het is handig om dit de volgende keer in OP te vermelden. Je zult echt niet de eerste zijn die zich vergist.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynabi
Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:33:
[...]

Het is handig om dit de volgende keer in OP te vermelden. Je zult echt niet de eerste zijn die zich vergist.
;)
Maar ik vergiste me niet 8)
Pagina: 1