Ik wil graag fotos van mijn oude mac naar windows overzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidderr
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Ik wil graag alle fotos van mijn oude macbook naar mijn nieuwe windows 10 computer overzetten. Daarbij is mijn vraag of het met een harde schijf gaat lukken? Heb het een en ander al gelezen dat het niet werkt, maar dacht vraag het toch even...

Ik heb nog geen harde schijf, wou daar opwachten totdat ik antwoord heb van jullie.

Als een harde schijf geen (goede) optie hiervoor is, welke oplossingen stellen jullie mij voor?

Alvast bedankt ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Usb stick, via de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mocht je al iCloud hebben waar je foto's op staan: iCloud voor Windows en daarin je foto's downloaden. Heb je niks met eigen media nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidderr
sypie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:30:
Mocht je al iCloud hebben waar je foto's op staan: iCloud voor Windows en daarin je foto's downloaden. Heb je niks met eigen media nodig.
het zijn 9000 foto's en video's(+-200GB), dus dan voor een maand iCloud kopen is de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De beste wil ik niet zeggen, het betekent namelijk dat je eerst 200GB moet uploaden...

Maar... Die 200GB heb je toch ergens in je backup zitten? Dan kun je daarvan ook een kopie terugzetten op je Windows machine.

Mocht je die foto's etc nog niet in een backup hebben zitten: regel dat eerst voordat je spullen over gaat zetten van je iMac naar Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidderr
Het zijn 9000 fotos en videos van +-200GB, werkt het dan met een USB stick van Macbook naar Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hidderr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Het zijn 9000 fotos en videos van +-200GB, werkt het dan met een USB stick van Macbook naar Windows?
Staan ze in iCloud, op USB stick of nog op ssd/hdd ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

hidderr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Als de USB-stick FAT32 of EXFAT is geformatteerd zie ik geen problemen. MacOs kan (zonder workaround) niet schrijven naar NTFS schijven/sticks, dus let daar even op.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 16:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik zou zeggen geeft E50 uit aan een 1tb externe schijf.
Dan kun je daarmee je foto's overzetten op je windows schijf.

En daarna gaan gebruiken als backup. want er gaat een punt komen waarop die windows schijf crashed of
Greveldinges schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Als de USB-stick FAT32 of EXFAT is geformatteerd zie ik geen problemen. MacOs kan (zonder workaround) niet schrijven naar NTFS schijven/sticks, dus let daar even op.
Aangezien er ook videos genoemd werden. let even op dat fat32 een 4gb bestandsgroote restrictie heeft,

[ Voor 48% gewijzigd door heuveltje op 07-10-2020 15:42 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidderr
sypie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:35:
De beste wil ik niet zeggen, het betekent namelijk dat je eerst 200GB moet uploaden...

Maar... Die 200GB heb je toch ergens in je backup zitten? Dan kun je daarvan ook een kopie terugzetten op je Windows machine.

Mocht je die foto's etc nog niet in een backup hebben zitten: regel dat eerst voordat je spullen over gaat zetten van je iMac naar Windows.
een harde schijf zou je dan toch goed kunnen gebruiken als een backup?
en dat ik dan die fotos op de backup ook kan aanpassen op mijn windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidderr
Hackus schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Staan ze in iCloud, op USB stick of nog op ssd/hdd ?
nu alleen nog op de macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een harde schijf is een prima optie om op te backuppen. Dat zou ik sowieso doen.
Daarnaast is het zo dat je ook gewoon beide machines in je netwerk kan zetten en de data gewoon over het netwerk over kunt zetten. Dat werkt op zich het makkelijkst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hidderr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:41:
[...]

Zet het over op externe HDD, en bewaar het daar. zo kun je het ook gebruiken op W10 PC.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 10:57

lasharor

7 december 2004

https://www.howtogeek.com...d-linux-pcs-on-a-network/

Dit is ook nog een optie. Het is vrij gemakkelijk om over een netwerk een folder te delen. Dan heb je geen externe HDD nodig.

Edit: https://syncthing.net/ is ook een optie.

[ Voor 9% gewijzigd door lasharor op 07-10-2020 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
hidderr schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:41:
[...]
Ah, een SPOF, Single point of failure. Schijf defect = alles weg. Niet handig, dus snel beginnen met backups voordat je niks meer te backuppen hebt.
Pagina: 1