Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem Synology DS215+, taak op achtergrond blijft actief?

Pagina: 1
Acties:

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:05
Ik heb al een jaar of 5 een synology DS215+ in gebruik.
Nu krijg ik de volgende melding:
Taakplanner bevat abnomale taken. Controleer of de volgende taken door u of door een externe toepassing werden gecreëerd: /usr/bin/php/volume1/web/spotweb/retrieve.php

Hoe krijg ik dit nu weg. Ik hoor de nas ook behoorlijk werken. Ergens kom ik kennis te kort om dit op te lossen want ik kan sowieso het genoemde pad niet vinden. Ergens in het begin van het gebruik van deze nas ben ik wel eens bezig geweest met spotweb maar dit gebruik ik al jaren niet meer. Ik heb het vermoede dat daar nog iets van aan het werk is. Hoe krijg ik dat weg?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:16
chippie777 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:51:
melding:
Taakplanner bevat abnomale taken. Controleer of de volgende taken door u of door een externe toepassing werden gecreëerd: /usr/bin/php/volume1/web/spotweb/retrieve.php

Hoe krijg ik dit nu weg.
Onder het Control Panel staat een knop: Taakplanner.
Hier staat een lijst met vinkjes, waarvan 1 waarschijnlijk met de naam Spotweb.

Als je deze uitvinkt zal de melding waarschijnlijk niet meer verschijnen. :P
(Spotweb zal dan waarschijnlijk ook niet meer opstarten / automatisch updaten)

Als het 'eeuwen' duurt voordat het klaar zou ik eerst even kijken of een herstart het oplost.
Mogelijk Spotweb updaten.
En anders zou ik denk ik even in het Spotweb topic zoeken / vragen.

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 07-10-2020 15:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-11 17:58
Je kan ook via SSH kijken met 'HTOP' of je de process kan vinden en killen. Dan kun je misschien wel die files weggooien (tenzij het nog installed is via de package center)

• chippie777
@SmiGueL en @Shadow771 dank voor jullie reply. Bij de taakplanner staat niets mbt spotweb. Ik kan mijn nas benaderen via de terminal op mijn mac en SSH staat aan. Maar daarna loop ik vast. De functie HTOP wordt in ieder geval niet herkend.

• chippie777
Wat ik eigenlijk wil is dt ik gewoon naar het pad kan welke wordt aangegeven in de safety warning. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Het pad ziet er logisch uit voor mij maar hoe kom ik daar?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:16
chippie777 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:27:
Wat ik eigenlijk wil is dt ik gewoon naar het pad kan welke wordt aangegeven in de safety warning. Maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Het pad ziet er logisch uit voor mij maar hoe kom ik daar?
Dit kan bijvoorbeeld met Winscp. Zie hier hoe.

MAAR..

Ik vraag me af of dat de beste oplossing is..
Want ik gok dat jij denkt: Bestand verwijderen --> klaar!
Maar dat lost het probleem waarschijnlijk niet op. Ik gok dat je vanaf dat moment elke keer een melding krijgt in de trant van: "Taakplanner kan de bestanden niet vinden"

Ik zou in de lijst in de Taakplanner nog eens stuk voor stuk bij langs gaan, op edit klikken, en dan kijken of deze gelinkt is aan het bovengenoemde pad.

Zo niet: Google eens hoe je de cronjob / crontab aanpast. Mogelijk staat de taak hier wel tussen en lost verwijderen hieruit het probleem ook op. :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• chippie777
Ik heb de taakplanner nogmaals bekeken maar veel staat er niet in. Ik kan er niets vinden dat naar bovengenoemd probleem verwijst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-WuxW4gP2E3eKjXe2BDHrjQTVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ShECRwvtsY5gxNh6FMPh9ueD.png?f=fotoalbum_large
Maar eens verdiepen in winscp (heb een mac dus moet een alternatief zoeken)

• chippie777
@SmiGueL Het is gelukt, dank! Ik moest even met mijn google skills aan de slag om te kijken hoe cronjob / crontab werkt en toen zag ik inderdaad meer dan in de taakplanner van Synology zelf. Ik heb, met moeite (gerelateerd aan ontbrekende kennis van mijn kant :-) ) de regel mbt spotweb kunnen verwijderen. Nu wordt hij ook niet meer aangegeven in de Synology Security center.
Bijzonder was wel dat het hele pad waar naar verwezen werd niet meer bestond. Het was alleen een taak met een verwijzing naar dat pad.

[ Voor 15% gewijzigd door chippie777 op 09-10-2020 15:46 ]

Pagina: 1