Nieuwe ultrawide voor kantoorwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ultrawide ter vervanging van mijn huidige monitors: 2x Dell Ultrasharp 24" pricewatch: Dell UltraSharp U2414H Zwart
Hoewel mijn huidige monitor bekend staat om zijn mooie kleurweergave moet ik bekennen dat ik niets grafisch doe, slechts simpel kantoorwerk. Dus powerpoint, excel, word dat soort dingen. Die ene keer dat ik voor de hobby iets kleurechts moet maken kan ik of mijn oude scherm aansluiten of het gewoon op de ultrawide doen.

Omdat ik nu 2x24 inch heb dacht ik aan 43 inch. Bijvoorbeeld deze (heb ik meteen een webcam):
pricewatch: Philips P-line 439P9H/00 Zwart
Misschien is dit qua grootte wel overkill en kan ik ook met een 38 inch af. Bijvoorbeeld deze.
pricewatch: Dell UltraSharp U3818DW Zwart
Dan ga ik niet echt in beeldkwaliteit achteruit.
Ik denk echter dat ik met een VA paneel op zich af kan..
ten opzichte van de philips zie ik niet veel verschil met deze:
pricewatch: Samsung LC43J890DKU Zwart

Wat is je budget?
max €1000 euro tenzij ik overtuigd wordt door ultieme meerwaarde

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde merkvoorkeuren wel wat eisen:
- USB power delivery
- USB C input (logisch met USB-PD)
- Webcam is een grote pré, maar een externe webcam is een mogelijkheid
- fantastische integratie met mijn laptop :P : Yoga C930 pricewatch: Lenovo Yoga C930-13IKB (81C4007MMB)
- Verbinden met mijn oude desktop van 5 jaar oud zou fijn zijn. (Displayport of HDMI, gaat dus denk ik altijd lukken)
- ik game nooit
- Ik werk vaak met twee schermen naast elkaar en denk dat een ultrawide dan veel fijner is omdat je ook in het midden van het scherm kan werken

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil met zo weinig mogelijk snoeren mijn Yoga laptop aan kunnen sluiten. Volgens mij moet het mogelijk zijn om alles met 1 USB-C kabel aan te sluiten. bedraad toetsenbord, andere USB apparaten en opladen via het scherm.

Kortom: ik twijfel teveel en weet niet wat te doen. Mijn laptopscherm is 4K, maar met de 2x Full HD monitoren kom ik eigenlijk al prima uit, behalve dat ik niet meer links of rechts wil kijken maar ook eens naar het midden (ook wegens videobellen).

Wie heeft advies?!

Alle reacties

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik heb afgelopen zomer een relatief vergelijkvare move gemaakt. Alleen kwam ik van 1x dell u2414h en ben ik gegaan naar een philips 346p1crh.
Dat is effectief het kleine broertje van de 439p9h die jij op het oog hebt. Ingebouwde webcam is een leuke bonus en voor de rest is het ook een prima scherm om zowel een pc als een laptop aan te hangen en te bedienen met 1 set keyboard en muis door de ingebouwde kvm switch.
Kortom, de philips kan ik van harte aanraden.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Topicstarter
Goed om te horen! Iemand die een 43"heeft en een inschatting kan geven van de grootte?