Hoe kan ik het best 2 monitoren aansluiten op mijn laptops

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeromG
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-10-2020
Hoi alle,

Ik heb 2 Ilyama 24 inch beeldschermen thuis zijn. 2 identieke beeldschermen. Hierbij de link naar de schermen.
pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDSD-B1 Zwart

De schermen hebben dus een DVI-D en VGA aansluiting.

Nu heb ik 2 laptops dit ik met regelmaat erop aansluit.

Werk laptop met een docking -> deze heeft een VGA, DVI-D, DP aansluiting en de laptop zelf nog een mini DP aansluiting
Privé laptop heeft een VGA en HDMI aansluiting.

Nu heb ik de schermen aangesloten 1 middels VGA en 1 middels DVI-D op het dockingstation. Op de privé laptop kan ik er nu maar 1 aansluiten middels de VGA. Alleen VGA is echt vele male onscherper en zelfs irritant onscherp als je het ziet naast het beeld van de DVI-D.

Ik heb veel op internet zitten zoeken, maar nog geen goede oplossing. Kan iemand mij hiermee helpen??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 10:15
Hebben je laptops een USB-C aansluiting ? Indien ja dan lijkt me de makkelijkste manier een universeel docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:45
VGA is analoog en zorgt voor mindere beeldkwaliteit. Op je laptop met dock is het simpel op te lossen: converter blokjes van DP naar DVI zijn gewoon te koop. Zie ook: https://www.amazon.nl/Ran...1080P-Zwart/dp/B01KANYY8U

Op de andere laptop is het een lastiger verhaal. Welk specifieke model is het? Zoals hierboven ook gemeld is, je wil eigenlijk nog een extra aansluiting, bijvoorbeeld USB-C hebben om het mee te fixen.

[ Voor 10% gewijzigd door Richh op 07-10-2020 14:30 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW