Aanbevelingen voor een WiFi-bridge met verlengsnoer?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KemalB
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-01 23:12
Hello mede-tweakers,

Ik zit in met een probleem waardoor ik heel snel bekabeld internet nodig heb voor mijn PC (dus het liefst een product dat ook binnen 1 dag kan worden geleverd). Ik gebruik momenteel een TP-link wifi adapter, hier ben ik zelf heel blij mee en bereik ik ook snelheden van 150 Mbps mee. Helaas is dit niet genoeg voor mijn werkgever en willen zei perse een bekabelde connectie. Ik heb een powerline adapter geprobeerd, maar hiermee bereikte ik maar snelheden van 15 Mbps, wat dan ook te langzaam is voor mijn werkgever. Ik vroeg mij af of jullie een aanbeveling hebben voor een WiFi bridge met een verlengsnoer (anders komt de bridge achter een kast en ik neem aan dat het niet help voor de verbinding).

Alvast zeer bedankt mensen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:00
Waarom trek je niet gewoon een kabel? Dan weet je zeker dat het goed is.
Al zou ik de werkgever vragen waarom ze perse een kabel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KemalB
Ja, ik weet dat een kabel trekken beter is, jammer genoeg heb ik het toch echt op korte termijn nodig en ik heb liever een spotty connectie dan een kabel van 10 meter in mijn huis.

en waarom zij een kabel willen zou ik bij god niet weten, naar mij luisterde ze in ieder geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 16:51
Als je verbinding nu gewoon goed is, waarom eisen ze dan een bekabeling?

Tevens zal een WiFi-bridge net zo goed niet aan die eis voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik vraag mij ook af wat voor werk je doet als 150Mbit voor thuis werken te weinig is.
Op korte termijn zal 4G/5G dan de snelste oplossing zijn als je meer bandbreedte nodig hebt.
Weet je zeker dat het niet om latency ging i.p.v. bandbreedte ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KemalB
Als ik met mijn wifi adapter gewoon nu al 150 Mbps haal, zal hetzelfde dan niet mogelijk zijn met een bridge?

Dan kan ik via daar tenminste een kabel vastmaken, wat niet weet, wat niet deert,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

Meer bandbreedte via WiFi kan je alleen halen als je PC nu een langzamere WiFi adapter heeft dan dat je Router/AP aan kan. Anders zal je beiden moeten vervangen maar dan nog is dat kleine beetje meer bandbreedte vaak maar beperkt te behalen omdat er nog zoveel andere factoren meespelen (drukte in de ether en voornamelijk afstand).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004

lier

MikroTik nerd

Zou je de benodigde relevante informatie kunnen geven:

- welke router?
- welke Wifi nic?
- welke benodigde bandbreedte?
Ja, ik weet dat een kabel trekken beter is, jammer genoeg heb ik het toch echt op korte termijn nodig en ik heb liever een spotty connectie dan een kabel van 10 meter in mijn huis.
Wat is je probleem?
en waarom zij een kabel willen zou ik bij god niet weten, naar mij luisterde ze in ieder geval niet.
Wat verwacht je dan van ons? Prima om hier met allerhande hardware te gaan gooien die als wireless client ingezet kunnen worden, maar daar schiet volgens mij niemand iets mee op.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 16:51
KemalB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:22:
Als ik met mijn wifi adapter gewoon nu al 150 Mbps haal, zal hetzelfde dan niet mogelijk zijn met een bridge?

Dan kan ik via daar tenminste een kabel vastmaken, wat niet weet, wat niet deert,
Uhm, ja, dat is mogelijk. Alleen het is wel een schijnoplossing zonder verhoogde stabiliteit of zekerheid.

Dus je betaalt voor iets om hetzelfde resultaat (hopelijk) te behalen, dat is raar.

Is je Ping nu instabiel of iets? We hebben nog altijd geen probleem anders dan "werkgever wilt ...". Vraag gewoon waarom. Is het bandbreedte, latency of ...?

[ Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 07-10-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KemalB
Wat verwacht je dan van ons? Prima om hier met allerhande hardware te gaan gooien die als wireless client ingezet kunnen worden, maar daar schiet volgens mij niemand iets mee op.
Aanbevelingen voor een WiFi-bridge met verlengsnoer
Uhm, ja, dat is mogelijk. Alleen het is wel een schijnoplossing zonder verhoogde stabiliteit of zekerheid.
Dat is precies wat ik wil, mijn werkgever maakt hier (onnodig) een probleem van en dit is de oplossing die ik nu kan bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004

lier

MikroTik nerd

KemalB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:36:
Aanbevelingen voor een WiFi-bridge met verlengsnoer
In dat geval...succes:
https://tweakers.net/acce...bRZYk5SlbRSuYW5pZKsbW1tQA

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Je kan ook zelf in de pricewatch kijken en een geschikte powerline / wifi bridge oid kopen.

Dan lijkt het of je via een kabel zit. Maar dat lost niets op. @lier stelt terecht vragen.

Wil je gewoon een kabel hebben zodat je werkgever denkt dat je t bekabeld doet (en daarna de conclusie trekt dat je internet gewoon brak is omdat je ze voor de gek houd) of wil je het werkelijk oplossing?

In het eerste geval: succes met de gegeven info. In het 2e geval, ga dan in op de vragen die gesteld worden.

Dat lijkt me een constructievere oplossing. En desnoods tijdelijk een kabel leggen. Je kan je werkgever ook bellen 'ik heb schijt aan jouw IT, leg lekker geen kabel en doe wel alsof' maar denk niet dat dat heel erg gewaardeerd wordt.

Je kan ook gewoon in overleg. Leg een tijdelijke kabel, overleg met de wg voor een kleine tegemoetkoming en (laat) een kabel leggen. WG blij, en jij een stabiele verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KemalB schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:22:

Meet je die 150Mbps netto, of zie je ergens een melding van 150Mbps link rate?

Maakt nogal uit - protocol overhead bij WiFi is minimaal 1/3, dus "150Mbps" betekent best-case netto 100Mbps. Maar dat is niet jouw snelheid, dat is de totale capaciteit in de lucht in het kanaal waar je zit. Die deel je met alle andere gebruikers in dat kanaal, of ze nu in jouw netwerk zitten of niet.

Komt bij, "150Mbps" is ultiem low-end 1x1 SISO 2.4GHz, waarschijnlijk 2.4GHz-only- en dan met 40MHz kanaalbreedte ipv 20MHz. Klinkt leuk, maar verdubbelt hoeveelheid storing die je vangt en halveert je signaalsterkte tov 20MHz, waardoor je vooral een stuk minder stabiliteit hebt.

Je hebt dus slechte apparatuur en ook nog slechte settings - en dat impliceert dat je ook niet echt waar je mee bezig bent :o

Ik zou ook vragen stellen bij wat je hier probeer te bereiken. Je werkgever verplicht je tot gebruikt bedrade verbinding, maar je bent bezig alsnog een draadloze in te stellen. Nog los van de redenen daartoe (die ik goed snap: verloren productiviteit van slechte verbindingen kost tijd en dus geld), als je zegt te doen wat ze willen en vervolgens iets anders doet ondermijn je vertrouwen en kun je ernstig gedonder krijgen als men er achter komt. Als je het echt niet wilt, wees een vent en zeg dat openlijk.

Ik sluit me dus exact bij oplossing hierboven aan: als werkgever aanpassingen van jouw werkplek verlangt, mag werkgever daarvoor (mee)betalen. Een kabel laten leggen en uit zicht wegwerken kan al voor EUR 75 (gewoon op Marktplaats of werkspot). Je WiFi op orde krijgen zou wel eens meer kunnen kosten en no way dat je je werkgever daarvoor de rekening kunt sturen als je juist verplicht bent een draad te gebruiken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1