Hi allemaal,
Op het gebied van zonnepanelen heb ik weinig kennis, los van alle topics die ik op Tweakers de afgelopen tijd heb doorgelezen
Ik heb tot nu toe 1 offerte gehad en nog aantal uitstaan, zodra die binnen zijn zal ik die bijvoegen.
Eerste offerte die ik kreeg was heel snel in elkaar gezet zonder verdere specificatie, maar die vond ik wel echt vrij aan de prijs als ik dat vergelijk met de prijzen op Winkelman, maar wellicht mis ik nog wat in mijn mandje daar.
Edit: Deze offerte bestaat uit meer dan alleen panelen, heb alleen de verdere specificatie nog niet gehad.
12 x Q-Cells Q.PEAK DUO G8 360 mono (1740*1030)
Totaal exclusief btw € 5.249,95
btw (21%)€ 1.102,49
Totaal inclusief btw€ 6.352,44
12x Trina Solar - Zwart 325 WP
Growatt omvormer
Indicatieve kosten€ 4.635
BTW-teruggave€ 784
Netto investering€ 3.831
12xLG 340 Wp Full Black
SMA Sunny Boy
€ 5.384 excl BTW
12xSuntech 325 Wp Full Black
SMA Sunny Boy
€ 4.388 excl BTW
Afmetingen van het dak:
Breedte 6m
Hoogte 5.2m
Lengte +-7.5m
Afmeting dakpannen
23*34
Foto van het dak. Zuid-Oost en geen schaduw op het dak. Geen bomen of hoge gebouwen in de buurt.
:strip_exif()/f/image/uWbb4rD5uo8xbJeOosMAfnPV.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorkant:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cxJ32VfosM4eKSGIjJEMiiFw.jpg?f=user_large)
Gaat om een nieuwbouw huis waarin alles elektrisch, geen gas.
Geschat jaarverbruik staat nu op 3500kwh daar komt in de toekomst wellicht nog elektrisch rijden bij.
Meterkast heeft een 3x25A aansluiting.
Hebben jullie nog speciaal advies hierop waar ik goed op moet letten, wat ik bij offertes kan aanvragen?
Of gewoon een mening
En als iemand nog goede installateur in Noord-Holland kent of iets kan aanraden mag dat via prive berichtje, want volgens mij mag dat niet via een reactie.
Foto's van de daken van buren met al panelen (Merk is mij onbekend nog)
Om beeld te schetsen van de mogelijkheden van de daken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h6utBYMKXvoFOkvItBKcv9Lu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P5MScdtIhybQXsThe7g2BW8Y.jpg?f=user_large)
Schets van een dakplan, donkere blauwe zijn twijfel gevallen. Hangt allemaal beetje af van het formaat van de panelen natuurlijk, maar denk dat je zo meeste van je dak kan vullen.
Op het gebied van zonnepanelen heb ik weinig kennis, los van alle topics die ik op Tweakers de afgelopen tijd heb doorgelezen
Ik heb tot nu toe 1 offerte gehad en nog aantal uitstaan, zodra die binnen zijn zal ik die bijvoegen.
Eerste offerte die ik kreeg was heel snel in elkaar gezet zonder verdere specificatie, maar die vond ik wel echt vrij aan de prijs als ik dat vergelijk met de prijzen op Winkelman, maar wellicht mis ik nog wat in mijn mandje daar.
Edit: Deze offerte bestaat uit meer dan alleen panelen, heb alleen de verdere specificatie nog niet gehad.
12 x Q-Cells Q.PEAK DUO G8 360 mono (1740*1030)
Totaal exclusief btw € 5.249,95
btw (21%)€ 1.102,49
Totaal inclusief btw€ 6.352,44
12x Trina Solar - Zwart 325 WP
Growatt omvormer
Indicatieve kosten€ 4.635
BTW-teruggave€ 784
Netto investering€ 3.831
12xLG 340 Wp Full Black
SMA Sunny Boy
€ 5.384 excl BTW
12xSuntech 325 Wp Full Black
SMA Sunny Boy
€ 4.388 excl BTW
Afmetingen van het dak:
Breedte 6m
Hoogte 5.2m
Lengte +-7.5m
Afmeting dakpannen
23*34
Foto van het dak. Zuid-Oost en geen schaduw op het dak. Geen bomen of hoge gebouwen in de buurt.
:strip_exif()/f/image/uWbb4rD5uo8xbJeOosMAfnPV.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorkant:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cxJ32VfosM4eKSGIjJEMiiFw.jpg?f=user_large)
Gaat om een nieuwbouw huis waarin alles elektrisch, geen gas.
Geschat jaarverbruik staat nu op 3500kwh daar komt in de toekomst wellicht nog elektrisch rijden bij.
Meterkast heeft een 3x25A aansluiting.
Hebben jullie nog speciaal advies hierop waar ik goed op moet letten, wat ik bij offertes kan aanvragen?
Of gewoon een mening
En als iemand nog goede installateur in Noord-Holland kent of iets kan aanraden mag dat via prive berichtje, want volgens mij mag dat niet via een reactie.
Foto's van de daken van buren met al panelen (Merk is mij onbekend nog)
Om beeld te schetsen van de mogelijkheden van de daken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/h6utBYMKXvoFOkvItBKcv9Lu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/P5MScdtIhybQXsThe7g2BW8Y.jpg?f=user_large)
Schets van een dakplan, donkere blauwe zijn twijfel gevallen. Hangt allemaal beetje af van het formaat van de panelen natuurlijk, maar denk dat je zo meeste van je dak kan vullen.
:strip_exif()/f/image/uMbN8jqU8kmMBWyMcOzqMDEY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door KRC op 07-10-2020 16:04 ]