TransIP Stack-opslagdienst

Pagina: 1
Acties:
  • 2.309 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Header van artikel;
Het euvel treft vooral gratis accounts.
Het treft alleen gratis accounts zoals ook in de ene laatste alinea wordt opgemerkt. Nu komt het nogal wat suggestief over dat betaalde klanten ook data kwijt zouden zijn. Of wellicht lees alleen ik het zo?
Onder de klanten zijn er in elk geval twintig met een betaald Stack-abo. TransIP back-upt de Stack-data van betalende gebruikers, volgens de woordvoerder is bij deze klanten dan ook geen data verloren gegaan. Voor gratis accounts worden echter geen back-ups gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Perkouw op 07-10-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53
Het euvel treft ook een aantal betalende klanten - die hebben er last van, ook al is voor die klanten de data te herstellen uit backups. Maar kan dus zijn dat als je vandaag data wil terughalen, dat niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
Nu ja, dan mis ik wellicht wat diepte in het artikel. Want betalende klanten wachten dus ook nog steeds op een oplossing dan? Die zijn toch na het euvel direct alweer up&running d.m.v. backup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

Hayte

Nieuwsredacteur
Alle Stack-klanten hebben sinds 1 oktober weer toegang tot hun account, voor zover ik begrijp hebben de betalende accounts dan ook toegang tot de gemaakte back-up. Ik heb de inleiding aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Net binnen op de email
Beste klant,

In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

Wat betekent dit voor jou?
Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet.

[ Voor 198% gewijzigd door eth0 op 10-11-2020 12:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Krijg net een mailtje: Stopzetten van gratis STACK-accounts.
In navolging van verschillende incidenten gaan ze de gratis Stack-accounts dus stopzetten |:(

Beste klant,

In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet. We geven je in deze periode graag meerdere opties om je data veilig op te slaan. Dit zijn:
1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
Upgrade mijn STACK

2. Je gratis STACK-account opzeggen. Je data wordt dan direct door ons verwijderd.
Cancel mijn STACK

3. Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd.

[ Voor 84% gewijzigd door CLB op 10-11-2020 12:40 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001

paQ

Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at support@transip.io to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.
mooi man.....

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Ja klote hoor! Dat wordt op zoek gaan naar een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Bijzonder.
Ben ik te negatief door te denken dat ze van de gratis accounts af willen? Kost te veel, levert niets op.
Ik vond het ideaal als back-up. Ik ga nu wel kijken of ik niet de NAS van een vriend over en weer kan gebruiken hiervoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 22:51

r_kluft

Hmmmmmm

Gebruik ook al een lange tijd de gratis 1tb Stack.
Kon je natuurlijk op wachten dat ze er geld voor gingen vragen.

Voor mij boeit het niet dat mijn stack account geen backups heeft. In het ergste geval moet ik bij dataverlies mijn backup opnieuw syncen. Klinkt meer als we willen er van af.
iAR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:42:
Bijzonder.
Ben ik te negatief door te denken dat ze van de gratis accounts af willen? Kost te veel, levert niets op.
Ik vond het ideaal als back-up. Ik ga nu wel kijken of ik niet de NAS van een vriend over en weer kan gebruiken hiervoor...
Nee dus.

[ Voor 38% gewijzigd door r_kluft op 10-11-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Balen, had toevallig net van de week sync met mn NAS ingeregeld..

[ Voor 93% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-11-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
Slechte reclame voor TransIP. Dit had ondanks dat het gratis accounts zijn op orde moeten zijn. Wat mij betreft houden ze die gratis accounts nog in de lucht.
Ik gebruikte het als transportruimte. Gelukkig niet als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik krijg net een mail van transip dat alle gratis stack accounts gestopt gaan worden.... WAAAATTTTT???
/ Stopzetten van gratis STACK-accounts
Beste klant,

Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
iAR schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:42:
Bijzonder.
Mwa. Te negatief wil ik het niet noemen. Denk dat er wel een kern van waarheid in zit, al is dat puur speculatief. Denk dat ze enerzijds geen gezeik willen hebben als er wat fout gaat omdat geen back-up e.d. en mensen moord en brand schreeuwen als ze wat kwijt zijn. En anderzijds, gratis levert niets op.

[ Voor 36% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:43:
Balen, had toevallig net van de week sync met mn NAS ingeregeld..
#metoo

maar ik zie het op meer plekken. Life time subscriptions e.d. (degoo bijv) die en masse mensen eruit knikkeren om uiteenlopende vage redenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wellicht de discussie vervolgen in [Cloud storage] "Stack" van TransIP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

paQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:45:
[...]

#metoo

maar ik zie het op meer plekken. Life time subscriptions e.d. (degoo bijv) die en masse mensen eruit knikkeren om uiteenlopende vage redenen.
En voor niets gaat de zon op natuurlijk. Nu op zoek naar een goed en betaalbaar alternatief. Wil foto's ed. goed gaan opslaan, blijkbaar was STACK daar achteraf gezien al niet de beste keuze voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49

beany

Meeheheheheh

Perkouw schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:45:
[...]

Mwa. Te negatief wil ik het niet noemen. Denk dat er wel een kern van waarheid in zit, al is dat puur speculatief. Denk dat ze enerzijds geen gezeik willen hebben als er wat fout gaat omdat geen back-up e.d. en mensen moord en brand schreeuwen als ze wat kwijt zijn. En anderzijds, gratis levert niets op.
Gratis heeft ze weldegelijk wat opgeleverd: heel veel publiciteit! Toen ze er mee begonnen was het Tweakers frontpage nieuws. Veel potentiele klanten zijn dus op de hoogte gesteld van het merk TransIp. En er is nu zelfs kans dat er mensen overstappen naar een betaalde variant.

Dus al met al, ik denk dat het ze heel veel heeft opgeleverd!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:47:
[...]

En voor niets gaat de zon op natuurlijk. Nu op zoek naar een goed en betaalbaar alternatief. Wil foto's ed. goed gaan opslaan, blijkbaar was STACK daar achteraf gezien al niet de beste keuze voor.
nouja, 1,20 per maand is natuurlijk niet echt duur te noemen. (250 GB)
Synology zelf biedt 100 GB voor 10 euro per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Topicstarter
beany schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:48:
[...]

Gratis heeft ze weldegelijk wat opgeleverd: heel veel publiciteit! Toen ze er mee begonnen was het Tweakers frontpage nieuws. Veel potentiele klanten zijn dus op de hoogte gesteld van het merk TransIp. En er is nu zelfs kans dat er mensen overstappen naar een betaalde variant.

Volledig eens hoor. Nu is het afwachten wat de conversie doet van gratis naar betaald.
Al moet je de negatieve kant van het verhaal ook niet onderschatten. Gratis -> geen back-up. Vervolgens is je data weg en zijn mensen gelijk negatief want dit en dat. . . dat draagt dan weer niet bij aan je imago.

Maar al met al een slimme zet dit denk ik. :)

Edit: Stom ik zit nu ook in twee topics te reageren. Laten we inderdaad hier verder gaan [Cloud storage] "Stack" van TransIP

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 10-11-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

paQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:50:
[...]

nouja, 1,20 per maand is natuurlijk niet echt duur te noemen. (250 GB)
Synology zelf biedt 100 GB voor 10 euro per jaar
Ah thanks voor de synology tip, en 250G is ook niet duur natuurlijk maar hopelijk dan wel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
Dan maar weer syncen naar local storage. Net weer wat opgeruimd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pu9vAK4.png

24 dagen? ooh snap....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:36
Ik vind het ook een beetje flauw om een outage als excuus te gebruiken om de gratis dienst op te heffen, maar ik zag wel dat de abbo's qua prijs gehalveerd zijn. Volgens mij kostte 1TB voorheen 10 euro per maand ex BTW, maar dat lijkt nu 5 euro per maand te zijn geworden. Het eerste jaar ter compensatie zelfs 50% korting en 250GB bonus. Die prijs ga je niet snel ergens anders vinden 🤔

Alleen jammer dat de site zojuist zo goed als onbruikbaar is geworden. Heeft iemand uit wraak een DDOS opgezet? 😋

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-r7G1fOgS71el3vbHg8HuCi1zQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qva2nShLwn4CaRinVwT0TU8e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:16

MsG

Forumzwerver

Tja gratis blijft nooit eeuwig gratis. Jammer, want gebruikte dit wel mooi icm Duplicatie, dus maar even kijken naar een andere backup-strategie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
zoals velen hier ben ik nu ook opzoek naar een andere thuis backup oplossing. zoals eerder gesuggeereerd zie ik ook deegoo wel eens voorbij komen. echter vind je daar ook extreem veel negatieve reacties over. kortom die laat ik denk ik maar passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dezejongeman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:09:
zoals velen hier ben ik nu ook opzoek naar een andere thuis backup oplossing. zoals eerder gesuggeereerd zie ik ook deegoo wel eens voorbij komen. echter vind je daar ook extreem veel negatieve reacties over. kortom die laat ik denk ik maar passeren.
echt echt niet doen (!)

ik kan een hele lijst maken waarom niet, maar dit zit tegen flessentrekkerij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
paQ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:10:
[...]

echt echt niet doen (!)

ik kan een hele lijst maken waarom niet, maar dit zit tegen flessentrekkerij aan.
misschien handig om dat te delen. er is niet schrikbarend veel over te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

dezejongeman schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:19:
[...]

misschien handig om dat te delen. er is niet schrikbarend veel over te vinden
https://www.trustpilot.com/review/degoo.com
Dit somt het wel aardig op.
Je bestanden worden simpelweg gescand en besnuffeld om te zien wat het is. En onder het mom van "HA! je hebt copyrighted materiaal!" keilen ze je er gewoon uit. Niet weghalen, nee het is einde account.

Dat gebeurde bij mij ook
Detected copyright infringement

Hi
I'm the Degoo Bot. I do automated work to ensure that Degoo remains safe and that everyone abides by the terms and conditions. Unfortunately I've detected that you've uploaded content which violates someone else's copyright. This violates our terms and conditions. Therefore your account will be terminated in 2 weeks.

If you feel I've done a mistake you're welcome to submit an appeal by clicking the button below. The appeal will be reviewed by a human. Be sure to submit as much detailed information as possible, to help verify that no copyright was violated.

Some of the files I detected were:
375f
37a8
37a2
36dc
36f5
ca
cc
137
36bc
36de
3702
371d
3775
cd
3747
36f4
1de0
3749
37a3
3718
Nou, prachtige bestanden he?
Ze zijn nergens te vinden overigens.

Uiteraard op de link geklikt om herziening te vragen, nooit meer iets gehoord. Verder word je compleet genegeerd via email of messenger enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:27

sapphire

Die-hard pruts0r

beany schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:48:
[...]

En wat te denken van mensen die meerdere diensten zijn gaan afnemen nadat ze kennis gemaakt hebben met Stack/TransIP?

Ik en mijn broertje wilde onze hele zwik overhevelen naar TransIP omdat we de Stack ook hadden. Nu dus een reden minder om voor TransIP te kiezen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:42
Pfft, shit man.

Nu zoeken naar iets anders. Ik wil eigenlijk ook niet syncen met Google Drive zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dit subforum is voor feedback op de redactie. De inhoudelijke discussie over dit onderwerp mag in [Cloud storage] "Stack" van TransIP. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.