Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• StephanO1990
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-02 22:52
Wij maken al jaren gebruik van Fibaro Dimmer 2 (incl. bypass), die o,a, de lampen in de gang en vestibule schakelen. Omdat de lamp in de vestibule niet altijd aan hoeft, willen we de 2 lampen gescheiden van elkaar kunnen bedienen

Het lichtpunt vanuit de gang is naar de vestibule doorgelusd. Even een aparte pulsdrukker en schakeldraad aanleggen is er niet bij, dus leek het me simpel om dit met Hue lampen op te lossen

Nu wil alleen dat als beide Hue lampen uit staan, de Fibaro Dimmer 2 zichzelf ook uitschakelt, waardoor de Hue's geen stroom meer krijgen en onbereikbaar zijn. Ik probeer dus om de Dimmer 2 te allen tijde 100% vermogen te laten leveren, zodat ik met Hue de rest wel kan regelen

Ik heb @ Dimmer 2 de parameters 15 en 16 (Burnt out bulb detection + delay) al op 0 gezet en opnieuw gecalibreerd, maar niets helpt.

Is wat ik wil überhaupt mogelijk en zo ja; welke instellingen dien ik te hanteren?

Alle reacties

• Moosjes
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 27-02 13:23
Zou je niet beter de dimmer er tussen uit halen als je hue gebruikt?

• StephanO1990
Moosjes schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:45:
Zou je niet beter de dimmer er tussen uit halen als je hue gebruikt?
Terechte opmerking! Dat heb ik zeker overwogen, echter heb ik gelezen dat via de Dimmer 2 ook Hue's middels een scene kunnen worden geschakeld. Dan behoud ik de mogelijkheid om de lampen fysiek uit-aan te zetten (WAF :+ ).

De pulsdrukker schakelt alleen scènes, i.p.v. fysieke stroomonderbreking.

• basjuhh
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:40
Dan zou ik aanraden om je schakelaar te voorzien van een dubbele pulsdrukker. voor de lamp in in de hal en de andere voor de vestibule. dan middels scene werken dat de één of de ander aan gaat indien er op gedrukt wordt. Je kan ook een scene makken indien je 2x snel drukt dat ze bijvoorbeeld beide aan gaan.

• StephanO1990
basjuhh schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:59:
Dan zou ik aanraden om je schakelaar te voorzien van een dubbele pulsdrukker. voor de lamp in in de hal en de andere voor de vestibule. dan middels scene werken dat de één of de ander aan gaat indien er op gedrukt wordt. Je kan ook een scene makken indien je 2x snel drukt dat ze bijvoorbeeld beide aan gaan.
Precies! dat is het idee. Alleen ben ik nog niet zover gekomen, omdat ik dus het probleem moet tackelen dat als ik de Hue lampen uitschakel, dat de Fibaro om onverklaarbare redenen ook meedoet.

Ik dacht dus omdat de Fibaro plots een verschil in wattage opmerkt, dit te wijten wat aan de dead bulb-detectie. Toch is dat niet het geval :/

Ik ben gelukkig al voorzien van een dubbele pulsdrukker, dus qua scenes moet dat wel goedkomen.

[Voor 9% gewijzigd door StephanO1990 op 07-10-2020 11:56]

• basjuhh
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 14:40
De dimmer zal je er denk ik tussenuit moeten halen, dit gaat niet werken. Je kan van philips hue zelf wel een schakelaar kopen die hiervoor bedoeld is.

De fibaro dimmer is bedoeld voor normale lampen, die krijgen stroom of geen stroom (of in geval van dimmer minder of meer stroom). de Philips hue lamp daarintegen heeft deze functionaliteit in de lamp en dient om die reden altijd onder spanning te staan, ander kan je hem niet aan of uit schakelen.

Denk dat je of normale "stomme" lampen moet gaan gebruiken met de fibaro dimmer of een philips hue schakelaar moet kopen en plaatsen.
StephanO1990 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:51:
[...]

Precies! dat is het idee. Alleen ben ik nog niet zover gekomen, omdat ik dus het probleem moet tackelen dat als ik de Hue lampen uitschakel, dat de Fibaro om onverklaarbare redenen ook meedoet.

Ik dacht dus omdat de Fibaro plots een verschil in wattage opmerkt, dit te wijten wat aan de dead bulb-detectie. Toch is dat niet het geval :/

Ik ben gelukkig al voorzien van een dubbele pulsdrukker, dus qua scenes moet dat wel goedkomen.

• StephanO1990
Inmiddels heb ik het opgelost. De Fibaro Dimmer 2 gaat toch uit, omdat de lampen opeens geen stroom vragen en derhalve denkt de Fibaro dat er een defect in de lampen zit en zet zichzelf uit.

Ik heb de parameters van Dimmer 2 als volgt ingesteld.

14: Auto-calibration status: idle
15: Burnt out bulb detection: 0
16: Time delay of a burnt out bulb: 0

Daarna middels parameter 13 een nieuwe calibratie afgedrongen. Nu gaat de Dimmer niet meer uit, indien je de Hue lampen uitschakelt. Geen fancy oplossing, maar in mijn geval voldoet het :)
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True