Hoe bevalt de EM7680 media player met de laatste versie van Libreelect? Waar moet je op letten voor je een upgrade uitvoert? Wissel hier de ervaringen en deel kennis.
Sinds een paar dagen heb ik de EM7680 geupgrade naar Libreelec versie 9.0.5 en het lijkt erop dat met elke upgrade de afstandbediening gekker gaat doen. Hiermee bedoel ik dat de EM7680 niet consistent reageert op signalen van de afstandsbediening. In identieke situaties komt er een verschillend dialoog of soms moet je 'dubbelklikken' om door te gaan, en dan weer niet.
De vorige upgrades van Libreelec heb ik daarom steeds teruggedraaid naar de fabrieksversie 8.2.5(?) en daar werkt de afstandsbediening wel goed, dus het lijkt me geen hardware probleem. Ook werkt de Android app Kore goed als afstandsbediening. Al met al een vreemde bug.
Wie heeft dit nog meer ervaren en heeft de afstandsbediening wel weer goed werkend gekregen?
De vorige upgrades van Libreelec heb ik daarom steeds teruggedraaid naar de fabrieksversie 8.2.5(?) en daar werkt de afstandsbediening wel goed, dus het lijkt me geen hardware probleem. Ook werkt de Android app Kore goed als afstandsbediening. Al met al een vreemde bug.
Wie heeft dit nog meer ervaren en heeft de afstandsbediening wel weer goed werkend gekregen?
Gisteren mijn eminent 7285 vervangen voor de versie 7680.
Vandaag de firmware geüpdate naar 9.05
Het is wat binbash2014 ook al schreef:
- de media player reageert slecht of zeer slecht op de afstandsbediening.
- als ik soms op de afstandsbediening druk, kom ik regelmatig opeens op een andere dialoogscherm tov waar ik mee bezig was.
Ik kijk het een paar dagen aan.
Als deze problemen zich blijven voordoen, overweeg ik ook om terug te gaan de vorige ( 8.2.5 ) firmware update.
Vandaag de firmware geüpdate naar 9.05
Het is wat binbash2014 ook al schreef:
- de media player reageert slecht of zeer slecht op de afstandsbediening.
- als ik soms op de afstandsbediening druk, kom ik regelmatig opeens op een andere dialoogscherm tov waar ik mee bezig was.
Ik kijk het een paar dagen aan.
Als deze problemen zich blijven voordoen, overweeg ik ook om terug te gaan de vorige ( 8.2.5 ) firmware update.
Dat is toch zonde van zo'n mooi kastje? Met versie 8.2.5 is niet heel veel mis overigens. Wat je misschien niet moet doen is series scannen, dan gaat mogelijk je hele bibliotheek eraan want dan speelt ie ineens alleen nog maar iso's en niets anders meer.
Je zou haast denken, had ik maar een Pi gekocht, Linux en Kodi en volledig in eigen beheer. Het wordt waarschijnlijk een hele uitdaging om zelf Linux op de em7680 te installeren. En dan moet je nog de afstandsbediening werkend krijgen icm kodi. Projectje waar je een dankbare HowTo over kunt schrijven ;-)
Je zou haast denken, had ik maar een Pi gekocht, Linux en Kodi en volledig in eigen beheer. Het wordt waarschijnlijk een hele uitdaging om zelf Linux op de em7680 te installeren. En dan moet je nog de afstandsbediening werkend krijgen icm kodi. Projectje waar je een dankbare HowTo over kunt schrijven ;-)
@binbash2014,
Ik heb ons probleem ook gemeld bij Eminent Support.
Ontving vanmiddag onderstaand bericht van hen.
"" Het probleem is juist dat er weinig mensen dit probleem ondervinden met versie 9.0.5.
Wij hadden reeds onderzoek gedaan maar konden het probleem niet, zelf bevestigd krijgen.
Duidelijk is wel dat het probleem voor sommige klanten wel degelijk aanwezig is
Ondertussen zijn wij aan het werken aan een vervolg versie.
Wij verwachten op korte termijn een test versie beschikbaar te hebben.
Zodra een test versie beschikbaar is, mag ik u dan vragen om deze uit te proberen?
Dit omdat wij het probleem moeilijk gerepliceerd krijgen.""
Ben zeer benieuwd.
Ik heb ons probleem ook gemeld bij Eminent Support.
Ontving vanmiddag onderstaand bericht van hen.
"" Het probleem is juist dat er weinig mensen dit probleem ondervinden met versie 9.0.5.
Wij hadden reeds onderzoek gedaan maar konden het probleem niet, zelf bevestigd krijgen.
Duidelijk is wel dat het probleem voor sommige klanten wel degelijk aanwezig is
Ondertussen zijn wij aan het werken aan een vervolg versie.
Wij verwachten op korte termijn een test versie beschikbaar te hebben.
Zodra een test versie beschikbaar is, mag ik u dan vragen om deze uit te proberen?
Dit omdat wij het probleem moeilijk gerepliceerd krijgen.""
Ben zeer benieuwd.
Nou inderdaad, ben heel benieuwd. Welke versie zijn ze nu aan het werk en op welke termijn zou die waarschijnlijk beschikbaar komen?
En ach versie 8.2.5 doet het ook heel aardig ;-)
En ach versie 8.2.5 doet het ook heel aardig ;-)
Hoe is de stand van zaken nu met deze speler?heb er misschien interesse in..@binbash2014 @Skylge40
[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 28-12-2020 22:32 ]
@Hamazaki Op dit moment zou ik em niet kopen. Ik ben dus teruggegaan naar versie 8.2.5, de oorspronkelijke versie waarmee de speler is uitgeleverd en die werkt eigenlijk ook prima (tot nu toe). Maarja, een upgradable device wil je upgraden natuurlijk ;-) Upgraden laat ik voorlopig maar even
Ik denk dat je misschien beter zelf een Pi kunt maken, Linux en Kodi erop. Maarja, dat is iets duurder uiteindelijk schat ik en je moet flink wat tweaken waarschijnlijk, moet je ook zin in hebben.
Ik denk dat je misschien beter zelf een Pi kunt maken, Linux en Kodi erop. Maarja, dat is iets duurder uiteindelijk schat ik en je moet flink wat tweaken waarschijnlijk, moet je ook zin in hebben.
Ik heb zelf geen problemen met de afstandsbediening van 9.0.5.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meestal de kore app gebruik op mijn telefoon, dat is minder gehannes als er weer eens iets voor de player staat.
Wat ik wel jammer vind is dat ik witte beeldpuntjes krijg als ik dvd-rips (van mijn eigen dvd collectie ongecomprimeerd, met menu en alles) afspeel, terwijl die eerder (mogelijk veel eerdere versie dan 9.0.5) niet waren. Ben wel blij om te horen dat ze met een nieuwe versie bezig zijn, ik was er nl. niet gerust op. Betere ondersteuning dan smartphones iig.
Verder ben ik er eigenlijk best tevreden over. Kodi blijft een fijnere interface dan via mijn tv.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik meestal de kore app gebruik op mijn telefoon, dat is minder gehannes als er weer eens iets voor de player staat.
Wat ik wel jammer vind is dat ik witte beeldpuntjes krijg als ik dvd-rips (van mijn eigen dvd collectie ongecomprimeerd, met menu en alles) afspeel, terwijl die eerder (mogelijk veel eerdere versie dan 9.0.5) niet waren. Ben wel blij om te horen dat ze met een nieuwe versie bezig zijn, ik was er nl. niet gerust op. Betere ondersteuning dan smartphones iig.
Verder ben ik er eigenlijk best tevreden over. Kodi blijft een fijnere interface dan via mijn tv.
Nieuwe firmware is uit, LibreELC 9.2.5 met KODI 18.9
https://www.eminent-onlin...elec-kodi-opvolger-em7680
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 1.0 (NL) Release notes: Versie LibreELEC-Eminent.arm-EM7680-9.2.5.zip (Compile datum 26-01-2021) Update: • Update naar LibreELEC 9.2.5 • Update naar Kodi 18.9 • Verbeterde ondersteuning voor codecs • Verbeterde ondersteuning voor TS/M2TS |
https://www.eminent-onlin...elec-kodi-opvolger-em7680
[ Voor 12% gewijzigd door MeNTaL_TO op 23-02-2021 22:27 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Een 4k speler met kodi 18 net nu kodi 19 uit is met 4k hdr ondersteuning schiet niet op zo....
Heeft iemand die 9.2.5 al geprobeerd? Zijn die rare (nieuwe!) bugs in 9.0.5 t.o.v. 8.2.5 weer verdwenen?
Wat probeer je nou te zeggen? We krijgen een OTA update naar de laatste versie van Kodi 18 op een kastje dat 4 jaar oud is. Best netjes hoor. Kodi 19 kan niet OTA en moet een clean install worden. Best veel extensies zijn ook helemaal nog niet klaar voor 19, want 19 dropt Python 2. Doe mij maar een stabiele 18.9 image. De hardware is ook helemaal niet geschikt voor 10bit output, die doet nu ook dithering van 8bit naar 10bit bij 10bit content.Theodor schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:40:
Een 4k speler met kodi 18 net nu kodi 19 uit is met 4k hdr ondersteuning schiet niet op zo....
Ik vind die support best netjes van Eminent.
Had ik nooit last van, maar 9.2.5 werkt uitstekend. Wel is het afstandsbedieninggedrag veranderd vanaf kodi 18.6 in hun images. Maar dat was een kwestie van wennen.binbash2014 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:27:
Heeft iemand die 9.2.5 al geprobeerd? Zijn die rare (nieuwe!) bugs in 9.0.5 t.o.v. 8.2.5 weer verdwenen?
[ Voor 21% gewijzigd door fapkonijntje op 10-03-2021 18:51 ]
De afstandsbediening een kwestie van wennen? Hoe bedoel je dat precies? Zijn er knoppen verwisseld of iets dergelijks? Ik had bij de upgrades na 8.2.5 dat de afstandsbediening veel slechter werkte (maar signalen kwamen wel aan op het kastje) of dat dialogen niet consequent verliepen, echt hele rare bugs ineens.fapkonijntje schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:46:
Had ik nooit last van, maar 9.2.5 werkt uitstekend. Wel is het afstandsbedieninggedrag veranderd vanaf kodi 18.6 in hun images. Maar dat was een kwestie van wennen.
De afstandsbediening heeft een tijdje op een andere manier gewerkt. Dat had ook iets te maken met een andere aansturing van de afstandsbediening tussen libreelec 8.x en 9.x en dus Kodi 17 en 18. Volgens mij ging Kodi anders om met dubbelklikken/knop ingedrukt houden en was de mapping en uitwerking van de mapping iets anders. Daar was ook een topic over op het Eminentforum toen dat nog actief was. Was weinig aan te doen, want dat was een Kodi change. Ik weet wel dat Kodi 17 logischer overkwam dan 18, maar ik ben nou eenmaal gewend geraakt aan 18, dus merk het niet meer zo.binbash2014 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:48:
[...]
De afstandsbediening een kwestie van wennen? Hoe bedoel je dat precies? Zijn er knoppen verwisseld of iets dergelijks? Ik had bij de upgrades na 8.2.5 dat de afstandsbediening veel slechter werkte (maar signalen kwamen wel aan op het kastje) of dat dialogen niet consequent verliepen, echt hele rare bugs ineens.
Eerlijkgezegd heb ik al een tijdje een X96 Max+ met S905x3 chip, een upgrade van wat er in de EM7680 zit en die werkt veel beter met coreelec. Standaard staat er Android op, maar coreelec doet framerate switching en Android niet. Kan altijd nog terugbooten naar Android, maar nooit meer gedaan. De box was goedkoper, is sneller, remote is vergelijkbaar en de S905X3 kan wel native goed HDR weergeven, de S905X in de EM7680 doet dithering intern bij 10bit, waardoor je beeldkwaliteit (kleuren, helderheid) iets achteruit gaat.
[ Voor 20% gewijzigd door fapkonijntje op 16-03-2021 15:47 ]
Ik heb mijn EM7680 nog op de fabrieksversie, mede vanwege de reviews en de slechte ondersteuning van Eminent op dit gebied. Ik ben blij te horen dat 9.2.5 geen echte problemen meer lijkt te hebben.fapkonijntje schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:43:
De afstandsbediening heeft een tijdje op een andere manier gewerkt. Dat had ook iets te maken met een andere aansturing van de afstandsbediening tussen libreelec 8.x en 9.x en dus Kodi 17 en 18
De meegeleverde afstandsbediening is niet geweldig en de bediening (voor mij) deels onlogisch. De beste vind ik nog steeds Kore (Kodi Remote) op telefoon of tablet. Soms, als het zo uit komt, gebruik ik ook wel eens de ingebouwde webinterface (Chorus2). Als speler bevalt dit kastje prima, kent alle video/audio-formaten die maar enigszins gangbaar zijn (en nog een aantal meer). Ook 3D (half SBS of OU) werkt soepel, ook de ondertitels worden automatisch omgezet naar 3D.
Ideaal voor mijn TV, die nog geen HDR ondersteunt.de S905X in de EM7680 doet dithering intern bij 10bit, waardoor je beeldkwaliteit (kleuren, helderheid) iets achteruit gaat.
Ik heb de EM7680 een hele tijd in gebruik gehad. De laatste tijd liep hij geregeld vast bij het scrollen door mijn lijst met films. Uiteindelijk heeft me dat doen besluiten om een Chromecast met Google TV te kopen.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Interessant keuze. En kun je met Google TV ook net zo mooi als met Kodi een library opbouwen met films die ergens op je thuisnetwerk staan? Inclusief movie covers etc?Jorgen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 04:29:
Ik heb de EM7680 een hele tijd in gebruik gehad. De laatste tijd liep hij geregeld vast bij het scrollen door mijn lijst met films. Uiteindelijk heeft me dat doen besluiten om een Chromecast met Google TV te kopen.
Je kan er Kodi op installeren vanuit de Play Store.binbash2014 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:55:
[...]
Interessant keuze. En kun je met Google TV ook net zo mooi als met Kodi een library opbouwen met films die ergens op je thuisnetwerk staan? Inclusief movie covers etc?
Ja dat kan! En tot nu toe werkt het ding vrij soepel. Enige waar ik nu tegenaan loop zijn de beste instellingen voor het geluid; en dat hij een paar mkv's weigert af te spelen (maar die doen het op de CCGTV probleemloos met VLC) dus dat lijkt op een Kodi-probleembinbash2014 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:55:
[...]
Interessant keuze. En kun je met Google TV ook net zo mooi als met Kodi een library opbouwen met films die ergens op je thuisnetwerk staan? Inclusief movie covers etc?
Als ik meer te besteden had gehad, zou ik wellicht de Shield hebben gekozen, maar aangezien deze mediaspeler mettertijd naar de slaapkamer gaat, voldoet ie eigenlijk wel prima nu.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hallo,
ik heb firmware van mijn Eminent 7680 geupgrade naar versie 9.2.5. Maar wat ik gek vind dat mijn Netflix op een gegeven moment de gekozen film niet afspeelt. Je ziet het cirkeltje ronddraaien en vervolgens gebeurt er niets. Kan iemand mij wellicht hierin helpen of een tip geven ??
Moet ik de firmware misschien downgraden ? Zo ja, waar kan ik de eerdere firmware versie downloaden ??
Hartelijk dank bijvoorbaat.
GSi61151
ik heb firmware van mijn Eminent 7680 geupgrade naar versie 9.2.5. Maar wat ik gek vind dat mijn Netflix op een gegeven moment de gekozen film niet afspeelt. Je ziet het cirkeltje ronddraaien en vervolgens gebeurt er niets. Kan iemand mij wellicht hierin helpen of een tip geven ??
Moet ik de firmware misschien downgraden ? Zo ja, waar kan ik de eerdere firmware versie downloaden ??
Hartelijk dank bijvoorbaat.
GSi61151
Netflix weet ik niet, maar voor de downloads kun je terug scrollen naar de link van @MeNTaL_TO (en dan downloads).GSi61151 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:14:
Zo ja, waar kan ik de eerdere firmware versie downloaden ??
Ik heb deze 7680 al een tijdje (op 9.2.5), met een 4k TV. Ik gebruik het alleen voor content vanaf de NAS. Werkt op zich allemaal prima, helemaal nu ie aan de UTP kabel hangt, maar waarom heb ik geen 4k resolutie in mijn lijstje staan? Ook niet in de whitelist opties.
Ik heb zelden 4k content, maar toch irriteert dit me dat 4k nu gedownscaled wordt naar HD, en de TV het dan weer naar 4k upped. Is het een beperking van de HDMI, of van de specs / EDID van mijn TV (samsung 8000 serie)? Heb al geprobeerd via ssh de config van Kodi aan te passen maar dat komt niet terug in de Kodi menu's. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb zelden 4k content, maar toch irriteert dit me dat 4k nu gedownscaled wordt naar HD, en de TV het dan weer naar 4k upped. Is het een beperking van de HDMI, of van de specs / EDID van mijn TV (samsung 8000 serie)? Heb al geprobeerd via ssh de config van Kodi aan te passen maar dat komt niet terug in de Kodi menu's. Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 5% gewijzigd door bstard op 23-07-2021 10:49 ]
Blub
@bstard Zou heel goed aan je hdmi kabels kunnen liggen. Ik had hetzelfde met de spelcomputer die 4K wilde versturen (TV begon te switchen tussen allerlei resoluties). Dat lukte pas nadat ik echt 4K geschikte hdmi kabels gebruikt, niks exotisch, gewoon standaard, maar wel 4K geschikt.
Mijn EM7680 kan in elk geval probleemloos 4K leveren. En bij jou werkt 9.2.5 dus goed? Misschien ga ik de gok ook van een upgrade ook maar weer eens nemen ;-)
Mijn EM7680 kan in elk geval probleemloos 4K leveren. En bij jou werkt 9.2.5 dus goed? Misschien ga ik de gok ook van een upgrade ook maar weer eens nemen ;-)
[ Voor 22% gewijzigd door binbash2014 op 23-07-2021 16:19 ]
Wanneer je kabel of receiver een lagere HDMI standaard ondersteunt, kan het zijn dat 4K wel op 25 en/of 30 Hz mogelijk is maar niet hoger.
9.2.5 werkt ook hier goed, maar wel iets vaker afspeel problemen na dat de speler zelf op "onderbreken" is gegaan. Even herstarten en alles werkt weer, had ik met de oude versie niet zo vaak last van.
9.2.5 werkt ook hier goed, maar wel iets vaker afspeel problemen na dat de speler zelf op "onderbreken" is gegaan. Even herstarten en alles werkt weer, had ik met de oude versie niet zo vaak last van.
Helaas helaas; ik heb een hdmi2.1 kabeltje ertussen gezet, maar geen verbetering. Ik vrees dat mijn geweldige 4K TV slechts 1920x1080 extern EDID onderteund, dank voor 't meedenken.
Blub
Op mij vorige 4k tv was er maar 1 hdmi ingang die 4k ondersteunde...
Miscchien de jouwe ook,ff handleiding lezen...
Dat was 't dus, het kan soms zo simpel zijn. Dank!Theodor schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:04:
Op mij vorige 4k tv was er maar 1 hdmi ingang die 4k ondersteunde...
Blub
Iemand enig idee of deze Eminent nog updates gaat/kan ontvangen?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Geen idee, het ding wordt nog steeds nieuw verkocht, ondanks dat het in 2017 op de markt kwam.
Kan je met deze speler ook uhd iso bestanden afspelen? Ik zie wel iso support voor blu ray, maar zie niks over uhd iso's
Voor gewone dvd iso's is dat geen probleem, maar bestaat uhd op dvd? En blue ray iso's weet ik niet, maar ik vermoed dat ie die ook gewoon afspeelt.The Jackel schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:52:
Kan je met deze speler ook uhd iso bestanden afspelen? Ik zie wel iso support voor blu ray, maar zie niks over uhd iso's
Overigens, als ik de dvd zelf heb, dan rip ik liever met Handbrake alleen de hoofdfilm naar mkv. Ik wil niet elke keer door alle promo, kijkwijzer en brein riedels heen (die je vaak ook nog niet kunt skippen).
Uhd blu ray gaat het om. Ik vermoed echter dat het wel werkt.binbash2014 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 17:11:
[...]
Voor gewone dvd iso's is dat geen probleem, maar bestaat uhd op dvd? En blue ray iso's weet ik niet, maar ik vermoed dat ie die ook gewoon afspeelt.
Overigens, als ik de dvd zelf heb, dan rip ik liever met Handbrake alleen de hoofdfilm naar mkv. Ik wil niet elke keer door alle promo, kijkwijzer en brein riedels heen (die je vaak ook nog niet kunt skippen).
Ik heb de EM7680 al een tijdje in gebruik. Gewoon met Kodi 18.1 Leia en de firmware zoals deze uit de fabriek kwam.
Ik draaide altijd een WHS2011 server waarvan ik mijn films en series kon bekijken. Een tijdje geleden ben ik overgestapt naar een Synology NAS en heb dus al mijn media overgezet van de server naar de NAS.
In Kodi heb ik de nieuwe paden aangemaakt naar de NAS en dat gaat goed. Oude bibliotheken die verwezen naar de server heb ik verwijderd. So far so good...
Nu zag ik echter dat alleen bij de (oudere) series de metadata en fanart getoond wordt. Bij de films wordt niets meer getoond. Dus ik dacht dat ik wellicht de add-on TMDB moest updaten. Ik kan dat doen maar krijg telkens de melding 'Update mislukt'. Ik wilde daarom een andere add-on proberen (The Universal Movie Database) maar ook hier krijg ik de melding 'Update mislukt'.
Ik heb hierop mijn internetverbinding bekeken in Kodi en die is er gewoon. Als ik een film afspeel en ik wil de ondertiteling hebben dan kan ik deze gewoon via Opensubtitles ophalen dus internet is aanwezig.
Ik ben verder gaan kijken of ik een andere add-on kon installeren maar ook dat mislukt; 'Installatie mislukt'. Het is dus nu zo dat ik geen enkele update of nieuwe add-on kan installeren en ik kom er maar niet achter waarom dat komt.
Uiteraard gezocht en op meerdere sites kom ik wat oplossingen tegen zoals de database van de add-ons te verwijderen en Kodi opnieuw op te starten hierna maar het effect blijft hetzelfde.
Kan iemand mij op weg helpen om dit op te lossen? Ik wil graag van al mijn media weer de fanart en informatie te zien krijgen.
Ik draaide altijd een WHS2011 server waarvan ik mijn films en series kon bekijken. Een tijdje geleden ben ik overgestapt naar een Synology NAS en heb dus al mijn media overgezet van de server naar de NAS.
In Kodi heb ik de nieuwe paden aangemaakt naar de NAS en dat gaat goed. Oude bibliotheken die verwezen naar de server heb ik verwijderd. So far so good...
Nu zag ik echter dat alleen bij de (oudere) series de metadata en fanart getoond wordt. Bij de films wordt niets meer getoond. Dus ik dacht dat ik wellicht de add-on TMDB moest updaten. Ik kan dat doen maar krijg telkens de melding 'Update mislukt'. Ik wilde daarom een andere add-on proberen (The Universal Movie Database) maar ook hier krijg ik de melding 'Update mislukt'.
Ik heb hierop mijn internetverbinding bekeken in Kodi en die is er gewoon. Als ik een film afspeel en ik wil de ondertiteling hebben dan kan ik deze gewoon via Opensubtitles ophalen dus internet is aanwezig.
Ik ben verder gaan kijken of ik een andere add-on kon installeren maar ook dat mislukt; 'Installatie mislukt'. Het is dus nu zo dat ik geen enkele update of nieuwe add-on kan installeren en ik kom er maar niet achter waarom dat komt.
Uiteraard gezocht en op meerdere sites kom ik wat oplossingen tegen zoals de database van de add-ons te verwijderen en Kodi opnieuw op te starten hierna maar het effect blijft hetzelfde.
Kan iemand mij op weg helpen om dit op te lossen? Ik wil graag van al mijn media weer de fanart en informatie te zien krijgen.
In de Kodi image van Eminent zit nog een Let's Encrypt certificate op een verkeerde plaats.
Dit certificate is onlangs vervallen.
De site waarvan de plugin(updates) gedownload worden maakt gebruik van Let's Encrypt waardoor de update niet meer lukt.
Zet SSH aan en login op je kodi systeem.
Test of dit het issue is:
(Tijdelijke) Oplossing:
Open /etc/ssl/cacert.pem, zoek naar "DST Root CA X3", en verwijder dit certificaat.
Daarna zal het bovenstaande commando wel werken en als het goed is je updates ook.
Deze aanpassing gaat verloren bij een reboot. Een permanente oplossing vraagt een update van Eminent.
Helaas staat de actuele versie niet op hun Github en is het melden van issues uitgeschakeld.
Dit certificate is onlangs vervallen.
De site waarvan de plugin(updates) gedownload worden maakt gebruik van Let's Encrypt waardoor de update niet meer lukt.
Zet SSH aan en login op je kodi systeem.
Test of dit het issue is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| curl https://helloworld.letsencrypt.org curl: (60) SSL certificate problem: certificate has expired More details here: https://curl.haxx.se/docs/sslcerts.html curl failed to verify the legitimacy of the server and therefore could not establish a secure connection to it. To learn more about this situation and how to fix it, please visit the web page mentioned above. |
(Tijdelijke) Oplossing:
Open /etc/ssl/cacert.pem, zoek naar "DST Root CA X3", en verwijder dit certificaat.
Daarna zal het bovenstaande commando wel werken en als het goed is je updates ook.
Deze aanpassing gaat verloren bij een reboot. Een permanente oplossing vraagt een update van Eminent.
Helaas staat de actuele versie niet op hun Github en is het melden van issues uitgeschakeld.
Thanx! Alhoewel ik er zo 1 2 3 niks mee opschiet. Kan ik Putty gebruiken om te SSH'en naar de player? SSH staat standaard aan heb ik net gelezen op de player maar kom ik dan in een soort Root ofzo?
Heel erg bedankt johan_braeken. Ik had deze issue ook, hoewel alles verder nog wel werkte. Ik kon met de door jou beschreven methode tenminste de IMDB scraper updaten.
@Ferret Ja je kunt PuTTY gebruiken. inloggen als root, default password libreelec .
@Ferret Ja je kunt PuTTY gebruiken. inloggen als root, default password libreelec .
Top, ik ga er van het weekend mee aan de gang. Ik heb 2 players (met hetzelfde probleem uiteraard) en ik hoop dat het mij gaat lukken!Ge Someone schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:22:
Heel erg bedankt johan_braeken. Ik had deze issue ook, hoewel alles verder nog wel werkte. Ik kon met de door jou beschreven methode tenminste de IMDB scraper updaten.
Welke poort moet ik gebruiken? Gewoon default poort 22?
[ Voor 5% gewijzigd door Ferret op 09-11-2021 18:35 ]
Edit: ik vond dit ook nog met een mogelijk permanente oplossing: https://www.stephenwagner...-expiration-problems-fix/
Mijn kennis hieromtrent schiet te kort dus ik hoop dat johan_braeken hier eens naar zou willen kijken.
Mijn kennis hieromtrent schiet te kort dus ik hoop dat johan_braeken hier eens naar zou willen kijken.
En hier mogelijk nog een andere oplossing: https://forum.libreelec.t...ot-install-update-addons/
Voor het geval dat dat forum ooit offline gaatFerret schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:25:
En hier mogelijk nog een andere oplossing: https://forum.libreelec.t...ot-install-update-addons/
LE 9.0 (and before) use the old openssl 1.0.2 version which is tripping over the DST Root CA X3 expiration end of September - read more about it here: https://www.openssl.org/blog/b…etsEncryptRootCertExpire/
Fortunately applying the workaround 1 (removing the cert) is quite easy:
First create the directory /storage/.config/system.d/openssl-config.service.d:
code:
1 mkdir -p /storage/.config/system.d/openssl-config.service.d
then create a file drop-dst-x3.conf in there (full path is /storage/.config/system.d/openssl-config.service.d/drop-dst-x3.conf) with the following content:
code:
1 2 [Service] ExecStartPost=sed -i '/^DST Root CA X3/,/END CERTIFICATE/ d' /run/libreelec/cacert.pem
Now reboot and kodi (and curl etc) should be happy again.
so long,
Hias
Hm... Ik ben er eindelijk aan toe om er eens in te duiken, blijkt dat mijn beide spelers geen LibreElec maar CoreElec te draaien. Dan zullen bovenstaande oplossingen niet werken denk ik?
Update; dankzij de hulp van een goede vriend is het gelukt om het verlopen certificaat te verwijderen. Echter, zelfs na meerdere keren rebooten heb ik geen metadata. Ik krijg weliswaar geen foutmeldingen meer dat updates mislukt zijn van add-on's maar ik ben dus nog net zo ver...
Dus juist niet rebooten. In ieder geval niet voor het updaten.johan_braeken schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:28:
Deze aanpassing gaat verloren bij een reboot.
Als je geen LibreElec hebt, dan heb je niet de Eminent EM7680 waar deze thread over gaat. Desalniettemin hoop ik dat het voor jou ook op te lossen is.
[ Voor 5% gewijzigd door Ge Someone op 23-11-2021 15:14 ]
Ehm... Het is écht de EM7680 hoor ;-)
En verder kan ik zeggen dat alles weer werkt. Met dat rebooten bedoel ik ook dat je na het doorvoeren van de wijzigingen de speler een 'reboot' geeft. Althans, zo liet degene het zien zoals het gaat als je een map aanmaakt en daarin een folder aanmaakt.
Uiteindelijk dus deze oplossing: https://forum.libreelec.t...?postID=161675#post161675
Het rare is dat dit een oplossing zou zijn voor LibreElec maar het werkt ook voor CoreElec want zelfs die map /run/libreelec/cacert.pem bestaat gewoon.
Ik heb nu weer een werkende scraper en zie weer netjes alle metadata.
En verder kan ik zeggen dat alles weer werkt. Met dat rebooten bedoel ik ook dat je na het doorvoeren van de wijzigingen de speler een 'reboot' geeft. Althans, zo liet degene het zien zoals het gaat als je een map aanmaakt en daarin een folder aanmaakt.
Uiteindelijk dus deze oplossing: https://forum.libreelec.t...?postID=161675#post161675
Het rare is dat dit een oplossing zou zijn voor LibreElec maar het werkt ook voor CoreElec want zelfs die map /run/libreelec/cacert.pem bestaat gewoon.
Ik heb nu weer een werkende scraper en zie weer netjes alle metadata.
[ Voor 109% gewijzigd door Ferret op 25-11-2021 18:49 ]
Ik vermoed dat Eminent geen upgrades meer gaat uitbrengen voor de 7680? We zijn inmiddels een paar Librelec versies verder en na 9.2.5 niets meer vernomen van Eminent. Maar eens kijken wat een goede vervanger is van deze speler.
Er is inmiddels een nieuwe firmware voor de speler.
Ze gaan van LibreElec naar CoreElec 19.4.
https://support.eminent-o...23995351-EM7680-Firmware-
Ik ben benieuwd naar het verschil, de release notes zijn zeer summier. Als iemand ervaringen wil delen, graag.
Van gelukkig nog een update naar, zucht weer?kenwel schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:52:
Er is inmiddels een nieuwe firmware voor de speler.
Fijn dat er geen enkele OTA update is geweest. En is een microSD echt nodig, of kan deze ook vanaf een USB stick geinstalleerd worden (die heb ik nog liggen van vorige update, microsd kaart moet ik echt vrij maken.Let op: Door middel van deze firmware installatie word de speler hersteld naar
fabrieksinstellingen en word alle data die je zelf hebt aangemaakt gewist
Hi all,
Zojuist coreelec geïnstalleerd vanaf microSD.
(Usb firmware flash niet mogelijk)
Alles werkt naar behoren.
Update heb ik uitgevoerd nadat de addons niet meer werkte met libre elec. 9.2.5
Echter bij zoektocht, is hier een oplossing voor.
https://support.eminent-o...-installeren-of-bijwerken
Even doorlopen en addons kan je weer updaten.
Succes
Zojuist coreelec geïnstalleerd vanaf microSD.
(Usb firmware flash niet mogelijk)
Alles werkt naar behoren.
Update heb ik uitgevoerd nadat de addons niet meer werkte met libre elec. 9.2.5
Echter bij zoektocht, is hier een oplossing voor.
https://support.eminent-o...-installeren-of-bijwerken
Succes
met vriendelijke groet,
Ja, als je deze thread terug kijkt tot november 21, zie je waar de oplossing vandaan komt.opel4ever schreef op woensdag 6 april 2022 @ 13:59:
Ik krijg melding ''bron te traag'' bij het afspelen van een videobestand vanaf mijn Synology DS212J.
Gaat om een 4K HEVC bestand met HD geluid (59GB). Eminent + NAS zijn bedraad aangesloten via cat6.
Eminent heb ik net en heeft laatste update. Ben compleet nieuw met dit apparaat en software trouwens ook.
Gaat om een 4K HEVC bestand met HD geluid (59GB). Eminent + NAS zijn bedraad aangesloten via cat6.
Eminent heb ik net en heeft laatste update. Ben compleet nieuw met dit apparaat en software trouwens ook.
Ter informatie de Eminents hebben (tot nu toe slechts) een 100 Mb NIC. Dat heeft met de chipset te maken, naar het schijnt. Dus Cat 6 of 5e naar de EM7680 geven geen merkbaar verschil.aangesloten via cat6
Ik ben berichten tegen gekomen dat het mogelijk zou zijn om een 1 Gb adapter via de USB (3.x) te gebruiken.
Als het alleen bij 1 bestand is kun je dat misschien, voor een keer, op een USB schijfje zetten om te kunnen afspelen.
@Farabi
Je dient een kleine mircoSD in het apparaat te stoppen. Daarna de instructie volgen op de supportside van eminent 7680.
Succes
Je dient een kleine mircoSD in het apparaat te stoppen. Daarna de instructie volgen op de supportside van eminent 7680.
Succes
met vriendelijke groet,
heeft deze een 1gbit ethernet poort? wifi is maar 100mbps heb ik begrepen?opel4ever schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:05:
@Farabi
Succes
Geen idee hoe snel wifi is, maar de NIC is 100 Mbs
de nic is dan de ethernet poort?MeNTaL_TO schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:19:
Geen idee hoe snel wifi is, maar de NIC is 100 Mbs
Ja (zie Wikipedia: Netwerkkaart)
hoe is de performance van het apparaat met de laatste update? is er vooruitgang? of is het trager geworden door de hardware etc?opel4ever schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 18:05:
@Farabi
Succes
ik heb hem sinds vandaag in bezit en heb 'm direct geupdate. wat mij opvalt dat de streaming via google drive perfect werkt. bij de vero 4k+ had ik continue vastlopers. ze zeiden toen hier op het forum dat het door google drive kwam, maar zo te zien klopt dat niet.
het gekke is dat de vero 1gbit ethernet-poort heeft en de eminent 100mbps.
kan ik op een forum ergens de ontwikkelingen van libreelec volgens omtrent dit kastje? (7680)
het gekke is dat de vero 1gbit ethernet-poort heeft en de eminent 100mbps.
kan ik op een forum ergens de ontwikkelingen van libreelec volgens omtrent dit kastje? (7680)
[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 05-05-2022 13:40 ]
Eminent is inmiddels overgestapt op CoreELEC, dus ik verwacht geen ontwikkeling meer van libreELEC voor dit kastje.
wat is het verschil eigenlijk?Ge Someone schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:50:
Eminent is inmiddels overgestapt op CoreELEC, dus ik verwacht geen ontwikkeling meer van libreELEC voor dit kastje.
Er zit weinig verschil in. CoreELEC is wel beter afgestemd op de Amlogic chips die ook in de Eminent zitten.
Ook is het updaten sneller door een groter team.
Helaas heeft Eminent er een eigen versie van gemaakt en kun je dus niet de officiële CoreELEC versie updaten.
Dat zou je wel zeggen doordat er in het menu wel officieel staat bij het versienummer wat overigens ook niet klopt want 19.5 is nog niet uitgebracht.
Ik zelf merkt wel dat het weinige geheugen problemen geeft bij het streamen via bepaalde apps.
Ook is het updaten sneller door een groter team.
Helaas heeft Eminent er een eigen versie van gemaakt en kun je dus niet de officiële CoreELEC versie updaten.
Dat zou je wel zeggen doordat er in het menu wel officieel staat bij het versienummer wat overigens ook niet klopt want 19.5 is nog niet uitgebracht.
Ik zelf merkt wel dat het weinige geheugen problemen geeft bij het streamen via bepaalde apps.
Is er een manier om het blauwe lichtje uit te zetten van het kastje? Kon het niet vinden.
Ik zit nu op coreelec.
Ik zit nu op coreelec.
Hoi,
vandaag mijn EM7680 geupgrade naar de nieuwste firmware versie 19.4.
Alles werkt goed, al had ik wel de nodige problemen om met de diverse video-files geluid te krijgen, maar heb ik weten op te lossen (had wat instellingen niet goed staan bij Pass Through).
Wat echter niet meer werkt is het afspelen van FLAC 5.1 audio files terwijl dat met de vorige firmware-versie perfect werkte (zowel vanaf USB-stick als vanaf mijn NAS).
Als ik het goed begrijp na zoeken op internet hoef je hier geen aparte decoder voor te installeren.
Als ik de muziek wil laten afspelen start de speler op maar de muziek begint niet af te spelen. Blijft gelijk hangen bij het begin van het menu. Beeld begint wat te flikkeren en that's it!
Op stop drukken en ik keer terug naar mijn mappen overzicht.
Heeft iemand een idee waar de pijn kan zitten? Mist er toch wat qua decoder of heb ik allicht een instelling niet goed staan? Zo ja, welke?
vandaag mijn EM7680 geupgrade naar de nieuwste firmware versie 19.4.
Alles werkt goed, al had ik wel de nodige problemen om met de diverse video-files geluid te krijgen, maar heb ik weten op te lossen (had wat instellingen niet goed staan bij Pass Through).
Wat echter niet meer werkt is het afspelen van FLAC 5.1 audio files terwijl dat met de vorige firmware-versie perfect werkte (zowel vanaf USB-stick als vanaf mijn NAS).
Als ik het goed begrijp na zoeken op internet hoef je hier geen aparte decoder voor te installeren.
Als ik de muziek wil laten afspelen start de speler op maar de muziek begint niet af te spelen. Blijft gelijk hangen bij het begin van het menu. Beeld begint wat te flikkeren en that's it!
Op stop drukken en ik keer terug naar mijn mappen overzicht.
Heeft iemand een idee waar de pijn kan zitten? Mist er toch wat qua decoder of heb ik allicht een instelling niet goed staan? Zo ja, welke?
Dat zou voor mij een regelrechte showstopper zijn. Dus bedankt voor het melden. Ik hoop dat het opgelost kan worden.Wat echter niet meer werkt is het afspelen van FLAC 5.1 audio
Het grote voordeel van Kodi is juist dat het zo veel audio en video codecs goed ondersteunt.
Overigens ben ik nog op libreELEC gebleven, dat doet nog steeds alles wat ik nodig heb.
Ben er achter door trial en error dat het een instelling is die niet goed stond.Ge Someone schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:25:
[...]
Dat zou voor mij een regelrechte showstopper zijn. Dus bedankt voor het melden. Ik hoop dat het opgelost kan worden.
Het grote voordeel van Kodi is juist dat het zo veel audio en video codecs goed ondersteunt.
Overigens ben ik nog op libreELEC gebleven, dat doet nog steeds alles wat ik nodig heb.
Zal later hier nog vermelden welke.
Bij deze de info:
1: instellingen
2: systeeminstellingen
3: geluid
4: apparaat voor geluidsuitvoer: alsa: AML-MESON audio PCM
3: uitgangsconfiguratie: vast
Daarna speelden de FLAC files bij mij weer af.
[ Voor 16% gewijzigd door bussie66 op 26-12-2022 11:31 ]
Nog even ter archivering en info voor latere lezers:
Sinds kort heb ik een nog beter alternatief dan de EM7680 en dat is de KPN TV+ box, zo'n klein doosje met Android TV. Daar kun je ook gewoon de Kodi app op installeren, werkt prima!
Heel toevallig kreeg ik die laatst opgestuurd vanwege een wijziging in mijn abonnement. Daarvoor had ik die decoder van het oude Telfort nog. Waarschijnlijk kan de nieuwe decoder van Ziggo dit ook, maar niet zelf gecheckt.
Sinds kort heb ik een nog beter alternatief dan de EM7680 en dat is de KPN TV+ box, zo'n klein doosje met Android TV. Daar kun je ook gewoon de Kodi app op installeren, werkt prima!
Heel toevallig kreeg ik die laatst opgestuurd vanwege een wijziging in mijn abonnement. Daarvoor had ik die decoder van het oude Telfort nog. Waarschijnlijk kan de nieuwe decoder van Ziggo dit ook, maar niet zelf gecheckt.
Pagina: 1