Beste GOTters,
Sinds ik (vanwege de Corona regelgeving) thuiswerk, gebruik ik Microsoft Teams (Version 1.3.00.25560 (64-bit)) op Xubuntu 20.04.
Dit heeft een aantal maanden voortreffelijk gewerkt, maar sinds een aantal weken neemt Teams geen geluid meer op in App zelve, video werkt nog wel.
Ik gebruik de pricewatch: Logitech HD Pro Webcam C920 voor zowel het opnemen van beeld als geluid.
Wanneer ik Teams in de browser gebruik via https://teams.microsoft.com/ werkt de webcam naar behoren en wordt beeld en geluid succesvol opgenomen. Ook registreert de ingebouwde "Volume Control" van Xubuntu de webcam. Wanneer ik klap, zie ik het balkje verspringen.
Op die manier heb ik dus uitgesloten dat er een hardwarematig / driver probleem omtrent de Webcam is.
Teams (app) heb ik als volgt geconfigureerd:
/f/image/40Bv2PIs99kktwH4A78iCF76.png?f=fotoalbum_large)
En na het uitvoeren van een testcall (waar dus geen geluid wordt geregistreerd) krijg ik dit rapport:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hSg9jZ0xbjdmbmtjInwSEtWV.png?f=user_large)
Als ik de volgende twee commando's draai, werkt het geluid via de webcam in de Teams app wel:
Voor nu werkt de website van Microsoft Teams en sudo ook prima, maar dit is geen duurzame / bruikbare oplossing voor mij.
Kan iemand me helpen om dit probleem te verhelpen?
Alvast bedankt
Matis
Sinds ik (vanwege de Corona regelgeving) thuiswerk, gebruik ik Microsoft Teams (Version 1.3.00.25560 (64-bit)) op Xubuntu 20.04.
Dit heeft een aantal maanden voortreffelijk gewerkt, maar sinds een aantal weken neemt Teams geen geluid meer op in App zelve, video werkt nog wel.
Ik gebruik de pricewatch: Logitech HD Pro Webcam C920 voor zowel het opnemen van beeld als geluid.
$ inxi -Fxz <knip> Audio: Device-1: Intel 7 Series/C216 Family High Definition Audio vendor: ASUSTeK driver: snd_hda_intel v: kernel bus ID: 00:1b.0 Device-2: NVIDIA GK107 HDMI Audio vendor: ASUSTeK driver: snd_hda_intel v: kernel bus ID: 01:00.1 Device-3: Logitech OrbiCam type: USB driver: snd-usb-audio,uvcvideo bus ID: 3-2.3:5 Sound Server: ALSA v: k5.4.0-48-generic <knip>
Wanneer ik Teams in de browser gebruik via https://teams.microsoft.com/ werkt de webcam naar behoren en wordt beeld en geluid succesvol opgenomen. Ook registreert de ingebouwde "Volume Control" van Xubuntu de webcam. Wanneer ik klap, zie ik het balkje verspringen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Yk37LbZfbAqA5MVY7qlN4THG.png?f=user_large)
Op die manier heb ik dus uitgesloten dat er een hardwarematig / driver probleem omtrent de Webcam is.
Teams (app) heb ik als volgt geconfigureerd:
/f/image/40Bv2PIs99kktwH4A78iCF76.png?f=fotoalbum_large)
En na het uitvoeren van een testcall (waar dus geen geluid wordt geregistreerd) krijg ik dit rapport:
:fill(white):strip_exif()/f/image/hSg9jZ0xbjdmbmtjInwSEtWV.png?f=user_large)
Als ik de volgende twee commando's draai, werkt het geluid via de webcam in de Teams app wel:
sudo pulseaudio -D sudo teams
Voor nu werkt de website van Microsoft Teams en sudo ook prima, maar dit is geen duurzame / bruikbare oplossing voor mij.
Kan iemand me helpen om dit probleem te verhelpen?
Alvast bedankt
Matis
[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 07-10-2020 09:33 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time