Verschil ARC & eARC, hoor je verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-08 08:49
Hi all,

Zojuist het verschil opgezocht tussen ARC en eARC. Begrijp uit het verhaal dat het verschil tussen ARC en eARC in de bandbreedte zit. De verbeterde versie van Audio Return Channel heeft een veel grotere bandbreedte dan zijn voorganger.

Maar wat betekend dit nou precies voor het geluid? Ik heb een Sonos ARC. Is het geluid dan ook beter als je een tv hebt met eARC aansluiting? Of maakt het niet uit als je een ARC aansluiting hebt qua kwaliteit van het geluid? Ben erg benieuwd.

Groet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 14:57
Vooral de laatste zin:

The next version of ARC, Enhanced ARC (eARC) is about vastly increasing the bandwidth for an expected surge in audio data. eARC can handle more advanced audio formats and higher audio quality, being able to cope with 32 channels of audio, and even eight-channel 24-bit/192kHz uncompressed 38Mbps data streams. So eARC supports Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, Dolby Atmos and DTS: X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nee, je hoort geen verschil. Met eARC kun je meer audio formaten gebruiken waardoor je, zoals hierboven ook aangegeven, ook de nieuwe varianten naar je audio weergever kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeros
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 16:49
Mijn TV is te oud voor eARC. Wel ondersteuning voor ARC, is het dan nog de moeite om een soundbar aan te schaffen met dolby atmos? Of beter om dan geld te besparen en een iets oudere ARC soundbar te kopen? Ik wil de soundbar gebruiken voor films en muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:33

FeaR

In GoT we trust

@Xeros
Topics kicken om te kapen is niet de bedoeling. Gebruik tevens de search op GoT, Dolby Atmos en Sound Bars zijn al vele malen voorbij gekomen. Ook dat een term als "Dolby Atmos" alleen niets zegt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.