Aansluiten router in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50
Hier ook pogingen om een (TP-LINK) router als extra accespoint aan te sluiten (boven). Ik hem em naar fabrieksinstellingen gereset en kan em dan op 192.168.0.1 via de ethernet aansluiting benaderen. (met de wifi uit, aangezien mijn Ziggo modem ook op 192.168.0.1 zit).

Ik zet de DHCP op disable. Daarna ga ik naar LAN instellingen en pas het IP adres aan naar Static, 192.168.0.100 (heb in de Ziggo de DHCP range vanaf .10 tot .85 staan).

De TP Link reset dan, en vervolgens krijg ik dat de server op 192.168.0.100 niet bereikbaar is...
Wat doe ik nou fout? Ik kom er daarna gewoon niet meer op..
Uiteraard heb ik de sticky (de howto) doorgenomen en gevolgd, maar met bovenstaand resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 16:56
Heb je de tplink na reset aangesloten op de wan poort of op de lan poort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Ik heb de kabel in één van de lan poorten van de router..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Waarom pas je TP-Link niet eerst helemaal aan naar je wensen en sluit je hem dan pas aan op je Ziggo modem.

Je Pc direct op de TP-Link aansluiten en instellen zoals het moet.
In je Ziggo modem het macadres van de TP-Link koppelen aan een vast ip-adres buiten je DHCP range.
DHCP uit op de TP-Link en Gateway adres aanpassen naar je Ziggo ip.

Aansluiten op je Ziggo modem en dan zou deze bereikbaar moeten zijn op het ingestelde IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
MikeOO schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:53:
Waarom pas je TP-Link niet eerst helemaal aan naar je wensen en sluit je hem dan pas aan op je Ziggo modem.

In je Ziggo modem het macadres van de TP-Link koppelen aan een vast ip-adres buiten je DHCP range.

Aansluiten op je Ziggo modem en dan zou deze bereikbaar moeten zijn op het ingestelde IP.
Hmm. Ik heb inderdaad nog niet geprobeerd om het modem daarna aan de ziggo te hangen, kon em na configuratie niet meer via de pc benaderen... Zal dit vanmiddag een poging geven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-10 16:56
Je moet je pc een static ip geven nadat je dhcp uitgezet hebt als je het toestel nog wilt bereiken.
Of inderdaad meteen aan de ziggo hangen dan zou het ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Wat wil je bereiken met die router.
Niet als extra wifi en niet als router blijkbaar.
Wil je hem dan als switch gebruiken?

Lees dit topic eerst eens.
[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
Ben(V) schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:48:
Wat wil je bereiken met die router.
Niet als extra wifi en niet als router blijkbaar.
Wil je hem dan als switch gebruiken?

Lees dit topic eerst eens.
[HOWTO] Draadloze Router gebruiken als Access Point
Ja als extra wifi, howto heb ik doorgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 13:37

ricardo246

Life's what you make it!

GurbY{nl} schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:46:
Hier ook pogingen om een (TP-LINK) router als extra accespoint aan te sluiten (boven). Ik hem em naar fabrieksinstellingen gereset en kan em dan op 192.168.0.1 via de ethernet aansluiting benaderen. (met de wifi uit, aangezien mijn Ziggo modem ook op 192.168.0.1 zit).

Ik zet de DHCP op disable. Daarna ga ik naar LAN instellingen en pas het IP adres aan naar Static, 192.168.0.100 (heb in de Ziggo de DHCP range vanaf .10 tot .85 staan).

De TP Link reset dan, en vervolgens krijg ik dat de server op 192.168.0.100 niet bereikbaar is...
Wat doe ik nou fout? Ik kom er daarna gewoon niet meer op..
Uiteraard heb ik de sticky (de howto) doorgenomen en gevolgd, maar met bovenstaand resultaat.
Disclaimer: Netwerken is niet mijn sterkste kant.
Als jij de Ziggo ip adressen laat uitdelen van 10 tot 85, hoe kan jouw TP link dan een ip adres van 100 krijgen?
Of denk ik nu verkeerd?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:52
Nadat je die router op 192.168.1.200 hebt gezet moet je wel een van zijn lanpoorten aan je andere router aansluiten en dan pas je PC eraan hangen.
Anders krijgt die PC geen ipadres meer want dan is er geen dhcp server meer.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
MikeOO schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:53:

Zojuist even gedaan en het ding is nu gewoon bereikbaar...! TNX! (ik maar blijven proberen om het apparaat vanaf de pc op het ingestelde ip adres te bereiken, maar dat wil dus gewoon niet. Eenmaal aan de Ziggo kan ik zo vanaf de laptop op het ip adres erbij. Nogmaals dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:01
ricardo246 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:57:
[...]

Disclaimer: Netwerken is niet mijn sterkste kant.
Als jij de Ziggo ip adressen laat uitdelen van 10 tot 85, hoe kan jouw TP link dan een ip adres van 100 krijgen?
Of denk ik nu verkeerd?
Om jouw vraag te beantwoorden,
Zoals hij aangeeft stelt hij handmatig de TP-Link in om het x.100 adres te gebruiken.
Dit zorgt er voor dat ook zonder dhcp actief, deze TP-Link altijd bereikbaar is op x.100.

Verder, in normale situatie is een dhcp range van x.1 tot en met x.254 waarvan de Ziggo router in dit geval zou bepalen wie welk adres krijgt voor een bepaalde tijd.
Maar, als je nu een apparaat manueel een adres zou geven, kan de Ziggo router ditzelfde adres opnieuw uitgeven en zo een ip conflict veroorzaken.

In TS situatie heeft hij dat opgelost door de range te verkleinen van x.1 tot x.254 naar x.10 tot x.85.
De Ziggo router is nu vrij om adressen uit te delen in deze range, en TS kan vervolgens adressen x.1 tot x.9 gebruiken en x.86 tot x.254.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 13:37

ricardo246

Life's what you make it!

Fore! schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Om jouw vraag te beantwoorden,
Zoals hij aangeeft stelt hij handmatig de TP-Link in om het x.100 adres te gebruiken.
Dit zorgt er voor dat ook zonder dhcp actief, deze TP-Link altijd bereikbaar is op x.100.

Verder, in normale situatie is een dhcp range van x.1 tot en met x.254 waarvan de Ziggo router in dit geval zou bepalen wie welk adres krijgt voor een bepaalde tijd.
Maar, als je nu een apparaat manueel een adres zou geven, kan de Ziggo router ditzelfde adres opnieuw uitgeven en zo een op conflict veroorzaken.

In TS situatie heeft hij dat opgelost door de range te verkleinen van x.1 tot x.254 naar x.10 tot x.85.
De Ziggo router is nu vrij om adressen uit te delen in deze range, en TS kan vervolgens adressen x.1 tot x.9 gebruiken en x.86 tot x.254.
Dank voor je uitgebreide antwoord, ik duik even mijn Ziggo router in om wat aan te passen O-)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Pagina: 1