"alle" (glasvezel) internet aanbieders vinden/vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024
Ik ben nieuwsgierig of ik een andere glasvezel aanbieder kan krijgen op mijn adres. Helaas is echt elk zoekresultaat die ik vind een 'vergelijkingswebsite' die uiteindelijk onderwater een script van https://whitelabeled.nl/ gebruikt met een andere skin. Er zitten maar 11 providers in, en krijg nooit andere aanbieders te zien. Die whitelabel website is echt onwijs aggresief gemarket, want het lijkt soms een andere site, maar als je dat je postcode/huisnummer invoert dan kom je gewoon weer op een zoekpagina met hun script (en dus altijd precies diezelfde resultaten).

Ik heb er tot nu toe pas een gevonden, die was net iets duurder, maar wel sneller dan mijn huidige internet, maar dat is na 'wat mij betreft lang zoeken'.En ik heb het idee dat er meer aanbieders zijn, maar ik ze gewoon niet kan vinden!

kortom; ik ben dus op zoek naar en vergelijkingssite met echt alle aanbieders per regio (in dit geval regio ijsselstein, maar in het algemeen volgens mij gewoon good to know, mocht iemand deze forum post vinden), en niet het kleine subsetje die aangesloten is bij de whitelabel club.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Die is er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

BCC

Hier liep ik laatst ookal tegenaan voor mijn schoonouders - ik heb niets kunnen vinden helaas.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@semicon Maar wat is nou eigenlijk het probleem?
Is een keuze uit 11 ISP's nog niet voldoende? :?

Bedenk wel:
effectief zijn er maar een paar fysieke aanbieders van landelijke consumenten FttH infrastructuur.
Zowel Ziggo/Vodafone alsmede KPN (WholeSale/Netwerk) gebruiken een fiber infrastructuur op de achtergrond. En de last mile, van wijkPoP naar jouw huis is, bij de kabelaar dan nog coax en bij KPN (en consorten) FttH. (of FttC)
Waarbij KPN in eerste instantie 'EoF' en 'GoF' gebruikte en nu aan het overschakelen is naar 'GPON' en in de toekomst naar 'XGSPON'.

https://www.kpn-wholesale...-ftth-dienstverlening.htm
https://www.overons.kpn/n...-gbps-over-glasvezel-ftth

Daarbij heb je nog wat regionale aanbieders in de uithoeken van Nederland. Maar op de achtergrond, de backbone, transportstreams richting de AMS-IXen van deze wereld, koopt men vaak in bij b.v. KPN.
Of men gebruikt een darkfiber van b.v. Eurofiber.

Die fysieke glasvezel infrastructuur is vaak niet de limiterende factor (op storingen na). De daarop gedefinieerde transportstream tussen jouw modem/NT thuis en de AMS-IX bepaalt de uiteindelijke snelheid en kwaliteit van je verbinding.
Waarbij je, tot op heden in ieder geval, zelfs nog verschil ziet tussen b.v. een Xs4all klant versus een KPN klant. Terwijl hun data over dezelfde fysieke verbinding gaat. Zo gebruikt Xs4all een andere routering dan KPN (nog wel).

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 07-10-2020 09:59 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
@ehtweak thanks voor de technische kant achter mijn vraag, erg interessant. En je hebt wel gelijk dat ik niet verwacht dat er een hele wereld aan providers nog ligt te wachten.

Mijn vraag komt omdat ik via internet contact heb met iemand die voor een significant lager bedrag dan ik een 'voor vele onbekende' (zal geen reclame maken) provider heeft van glasvezel, alleen die zegt niet in mijn regio te leveren.

Ik zoek internet-only (wat mijn zoektocht mss juist makkelijker maakt, geen tv of radio nodig). Mijn doel is vooral goedkoper maandbedrag voor dezelfde of snellere internet ((heb nu ook glasvezel maar via een grote provider, 650mbit up/down) mijn provider vraag 80 euro voor 1gbit glasvezel, internet ONLY)

Ik zie ook dat ik niet de enige ben die tegen dit aanloopt, en als ergens iemand het weet dacht ik, is dat hier op tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

lier

MikroTik nerd

Misschien handig als je meldt wie het glas in de grond gelegd heeft.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

semicon schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:54:

Ik zoek internet-only (wat mijn zoektocht mss juist makkelijker maakt, geen tv of radio nodig). Mijn doel is vooral goedkoper maandbedrag voor dezelfde of snellere internet ((heb nu ook glasvezel maar via een grote provider, 650mbit up/down) mijn provider vraag 80 euro voor 1gbit glasvezel, internet ONLY)
Staar je niet blind op alleen maar de getalletjes van dat meer beter zou zijn... ;)

Waar heb je echt wat aan? Stoere getalletjes bij een speedtest plaatje of wil je een zo kort mogelijke routering richting HET internet met constante en goede ping, jitter en latency waardes?

Als ik voor mijn adres b.v. Internet only zou bestellen via Xs4all.
500/500 (is op dit moment het maximum)
dan zou dat 34,75/maand voor de 1ste 4 maanden zijn en daarna 69,50/maand.
En dat is dan ook nog inclusief een SIM kaartje met gratis een 5MB databundel. Oh ja, en zaken als een keurige FRITZ!Box is ook nog inbegrepen.
M.a.w. dat valt qua prijs toch niet tegen?

[ Voor 20% gewijzigd door ehtweak op 07-10-2020 10:09 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

BCC

Behalve als je voor 41 euro 1 gigabit kan krijgen van Tweak.nl, omdat je toevallig in de goede regio woont :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 19:08
Ik kan vanaf vandaag ook glasvezel bij kpn bestellen. Ik kan ook weinig alternatieven vinden. Gewoon adsl/vdsl genoeg vergelijkers maar glasvezel niet.

Volgens pagina Kpn deze providers op hun netwerk https://www.kpnnetwerk.nl/providers/.

Als bij glas is opgeleverd zal ik vergelijking neer zetten in dit topic van prijs en beschikbaarheid op kpnnetwerk.

[ Voor 74% gewijzigd door saharoen op 09-10-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:46
Mag ik vragen waarom je in regio IJsselstein (er even van uitgaande dat dit in IJsselstein Utrecht is) niet gewoon voor Caiway zelf gaat (welke in IJsselstein ook de glas-infrastructuur heeft aangelegd)?

Ik krijg op mijn postcode in ieder geval dit mogelijk te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zMHUAvptLLdJ3ldwIP287PrR4A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yGSzUmU4ZIvbk80hmi06y3wQ.png?f=user_large
Terwijl ik zelf momenteel de 150 Mbit/s variant heb, voorheen was deze optie volgens mij wat lager in 500 Mbit/s dacht ik uit mijn hoofd maar tegenwoordig 1 Gbit/s.

Ik dacht dat ik destijds via https://www.breedbandwinkel.nl/vergelijken/internet had gekozen (maar toen waren er nog een stuk minder aanbieders op glas beschikbaar en allemaal duurder als Caiway).

[ Voor 13% gewijzigd door Starke op 08-10-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semicon
Starke schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:47:
Mag ik vragen waarom je in regio IJsselstein (er even van uitgaande dat dit in IJsselstein Utrecht is) niet gewoon voor Caiway zelf gaat (welke in IJsselstein ook de glas-infrastructuur heeft aangelegd)?
Precies om die reden, jij kijkt op een site die net als bijna elk zoekresultaat in google als je zoekt op glasvezel internet (of internet vergelijken, etc soortgelijke termen) via 1 backend altijd exact dezelfde resultaten geeft van max 11 providers (die niet eens allemaal glasvezel doen). Zoals je eerder in dit topic zag zijn er mensen die voor 41 euro tweak hebben (en ik heb dus via mijn online community gehoord dat er meer mensen zelfs goedkoper 1 gbit hebben), allemaal met andere providers dan de 'whitelabelled' troep die uit diezelfde api geserveerd wordt op al die zoekresultaten. Ik vind het jammer dat er niet een site is die niet met deze api werkt en wel alle providers heeft, want ik kan het gewoon niet vinden via google.

Ik heb momenteel overigens Caiway, ik vind het behoorlijk aan de prijs als ik hoor wat anderen betalen. Daarom zoek ik graag door. En ik dacht liever een topic die voor iedereen handig is (als er WEL een site bestond die alle providers verzameld en eerlijk onder elkaar zet) dan een vraag voor mij specifiek in ijsselstein only zeg maar (ook om aan vrienden/familie te delen of andere forumbezoekers). Dat was het idee iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@semicon Maar waarom is dat 'whitelabelled troep'?
Leveren die providers niet dan?

Of vind je dat je nog niet genoeg keuze hebt?
Maar, afhankelijk van je woonplaats, weet je toch al gauw wat überhaupt mogelijk is?

Als b.v. het fysieke netwerk van KPN is, dan is het vrij logisch dat de KPN-labels en derden die daar capaciteit over afnemen, de lokale aanbieders zijn.
Is het b.v. een lokaal initiatief; dan ben je afhankelijk van met wie er overeenkomsten zijn. En dan heb je in de praktijk vaak nog minder keuze.

Sommige netwerkoperators stellen hun netwerk wel open, anderen weer niet. Daar heeft zo'n api-provider natuurlijk op zich weinig mee te maken.

Dus, als er bij jou Caiway de eigenaar/operator is van de lokale infrastructuur, dan zul je toch bij hun moeten aankloppen.

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1