Reclamebordje eruit halen

Pagina: 1
Acties:

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 13:32
Hoe krijg je in vredesnaam dat ja-ja bordje eruit? Dit ding hangt aan de voorgevel van de flat, tegen mijn postbus aan. Vanuit de binnenkant van de postbus kan ik niets interessants zien. Of moet ik beter kijken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwsacWD91JCoqU3mGBEwdUJcZw4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKyUvVnBxR5j6mdGNKlrkiZZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MtoVaGTev5fsjKmPSfSqYaFZCtE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nb7fmf00IJt4fhQnPcMzq5iq.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 0% gewijzigd door Faloude op 07-10-2020 00:17 . Reden: Spelvouten ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Is dat ding niet gewoon compleet vast gelijmd?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Faloude
D4NG3R schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:18:
Is dat ding niet gewoon compleet vast gelijmd?
Ik hoop het niet. Bij het intrekken moest ik € 3,50 betalen voor het vervangen van mijn naambordje.

Van de week nog gebeld met de vraag of dat bordje vervangen kan worden. Kreeg een krijsend antwoord van dat gedrocht aan de lijn dat ik het zelf moest doen :/

• D4NG3R
  • Laatst online: 12:51

D4NG3R

kiwi

:)

Ik wou net voorstellen om het op exact dezelfde manier te doen als dat het naambordje ooit geplaatst is, maar daar weet jij dus ook niks van af. :9

Nogmaals bellen met de vraag hoe dat zou moeten, en als alternatief simpelweg afplakken totdat je wel weet hoe het moet?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 21:31
Het lijkt op een tweedelige constructie, ik gok op schuiven.
Maar hoe...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:13
Is dit bij een appartementencomplex? Worden die bordjes niet door de VVE of verhuurder beheerd? Dan weet iemand daar vast hoe het werkt. ;)

Wat als je het bordje eruit hebt? Heb je ook al een JA-NEE of NEE-NEE variant? Zo'n gegraveerd plaatje is niet je standaard sticker zeg maar.

Maar waar kijken we nu precies naar? Is dit ook de klep van de brievenbus of...?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Faloude
@D4NG3R Ik ga het morgen nog eens proberen dan maar. Hopelijk niet datzelfde mens aan de lijn krijgen

• Toerq
  • Laatst online: 14:23
lijkt me uit 2 delen te bestaan als ik die 2e foto bekijk, zit het niet vastgeklikt of van binnenuit geschroefd

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De foto's zijn met een 'aardappel' gemaakt? Op de plaatjes lijkt 't alsof die 'Ja - Ja' sticker verzonken ligt in het metalen deel van het geheel...

Föhn er op en daarna even met een schroevendraaier 't plaatje er uit wippen.... En anders een spuitbusje zwarte lak ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Faloude
@Will_M Het plaatje is inderdaad verzonken in het metalen frame.

• Xander
Zou het dit systeem zijn? https://www.bbkede.nl/frm107-3-kleur.pdf

Dan zou je bij alle 3 de varianten aan de binnenkant iets moeten zien.

Of deze: https://www.bbkede.nl/frm230-1.pdf

In die laatste handleiding staat 1 bevestigingsmethode waar je van binnen niets aan ziet.

[ Voor 33% gewijzigd door Xander op 07-10-2020 00:29 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Faloude schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:26:
@Will_M Het plaatje is inderdaad verzonken in het metalen frame.
Föhn / Verfbrander er 'even' op zetten en dan met een schroevendraaier 't plaatje er uit wippen als 't ding warm is.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kan zijn dat het vanaf de andere kant vastgeschroefd is, vooral bij brievenbussen/panelen/intercomsets een ding in flats en wooncomplexen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

johnkeates schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:36:
Kan zijn dat het vanaf de andere kant vastgeschroefd is, vooral bij brievenbussen/panelen/intercomsets een ding in flats en wooncomplexen.
Schijnbaar wil de verhuurder van 't complex waar @Faloude woont niet écht constructief meewerken aan een oplossing (oftewel: Ze weten het ook niet?) .... Fight Fire With Fire ;)

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 21:31
Beetje gegoogled, lijkt op een systeem met een verborgen veertje, mogelijk kun je beide plaatjes naar links schuiven/duwen zodat de rechterkant eruit gewipt kan worden.

• Hsb-3
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik zou er gewoon een nee-nee sticker overheen plakken als het niet op een simpele manier zou lukken :p

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 10:04
Als je de tweede foto bekijkt, lijkt het of een schilder er gewoon even met een kwast langs gegaan is. Mogelijk kun je het normaal zo losschuiven/klikken/whatever, maar zit het nu vast door wat verf. Voorzichtig eens met een mesje erlangs?

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:14
Misschien lijkt het systeem op het het systeem van deze link? Onderin staat hoe je de Ja Ne plaatjes eruit kan halen.

https://www.bbkede.nl/ja-nee-plaatjes-en-houders.html

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-01 23:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ga alsjeblieft niet met verfbranders of stickers aan de slag. Dit zijn gewoon plastic bordjes die er in zitten. Op de achterkant staat nee en je hoeft ze dus alleen maar om te draaien. (je ziet dat het bovenste bordje ook uit twee delen bestaat zodat je de folders en de lokale krant apart om kunt draaien)

Als ik het me goed herinner is het gewoon een kwestie van indrukken en opzij schuiven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In een complex waar ik ooit gewoond heb, kon je ze van binnenuit vervangen. Ik zou het zeker niet destructief doen, aangezien die dingen herbruikbaar zijn.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:37
Als er geen gaatje is aan de achterkant om hem eruit te drukken: Lijmpistoolpatroon nemen, goed verhitten met een aansteker, erop duwen, vasthouden, wachten en met een flinke ruk het plaatje eruit trekken :)

Op zich wel raar dat de achterkant NEE NEE is, wat als je NEE JA wil?

[ Voor 14% gewijzigd door SniperGuy op 07-10-2020 08:25 ]

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
SniperGuy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 08:24:
Als er geen gaatje is aan de achterkant om hem eruit te drukken: Lijmpistoolpatroon nemen, goed verhitten met een aansteker, erop duwen, vasthouden, wachten en met een flinke ruk het plaatje eruit trekken :)

Op zich wel raar dat de achterkant NEE NEE is, wat als je NEE JA wil?
Daarom is het niet 1 plaatje maar 2 losse plaatjes....

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:07
Grote kans dat ze die portiek zo vandalisme-bestendig als mogelijk hebben gemaakt en dat het dus niet heel eenvoudig om te wisselen is. Ik zou geen ingewikkelde trucs uithalen, als je het niet eenvoudig open kunt maken, maar (voorlopig) de gewenste sticker er overheen plakken. Maar misschien dat je toch een schroefje in je brievenbus over het hoofd hebt gezien?

[ Voor 13% gewijzigd door Rubbergrover1 op 07-10-2020 08:37 ]

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-01 10:52
In ons appartementencomplex hebben we een mechanisme waarbij je het plaatje moet buigen en dan er ik kan duwen. Het zit er feitelijk dus los in, alleen links en rechts zit het vast omdat het plaatje iets groter is dan het gat. Eruit is dus met een mesje/schroevendraaier.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-01 08:50
Bij het appartementencomplex waar ik woonde moest ik vanuit de brievenbus er achter met een paperclip (of iets soort gelijks) via een klein gaatje dat bordje er uitdrukken. Zodra die er uit was kon ik de nieuwe door het te buigen er weer in plaatsen.
Dus heb je niet ook aan de binnenkant een klein gaatje waar je zo'n paperclip doorheen kan drukken?

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-01 15:45
niet moeilijk doen, sticker aanvragen bij de gemeente en er overheen plakken. misschien even een plamuurmes de sticker wat onder het randje drukken als dat mogelijk is en anders afsnijden met een scherm standy mes

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:13
Bij sommige kun je de voorkant los halen (vanuit de achterkant) en het plaatje eruit klikken/schuiven. Zo was het bij onze vorige woning. Buigen zou ik niet zomaar doen, afhankelijk van het materiaal kunnen ze dan namelijk breken.

Ik had 2 plaatjes, een zwarte zonder iets erop en een waarop aan de ene kant nee-nee staat en de andere kant nee-ja (die kon je dus omdraaien).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:21
kan je het onderste plaatje er wel uithalen? Zo ja: eerst onderste plaatje eruit en dan bovenste plaatje naar beneden schuiven en via die sleuf er ook uit?

Of zitten er achter het naamplaatje schroefjes waarmee je misschien de hele unit er even af kan halen, wellicht kan je het dan zo uit elkaar draaien dat je het bovenste plaatje ook los kan krijgen. Dat hele naamplaatbordje is er natuurlijk ook ooit geplaatst..

[ Voor 45% gewijzigd door Hopjesvla79 op 07-10-2020 09:24 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Ik zie op de foto's toch echt ruimte aan de rechterkant en tussen de twee plaatjes in: mes/platte schroevendraaier ertussen en eruit wippen.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Faloude schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 00:20:
[...]

Ik hoop het niet. Bij het intrekken moest ik € 3,50 betalen voor het vervangen van mijn naambordje.

Van de week nog gebeld met de vraag of dat bordje vervangen kan worden. Kreeg een krijsend antwoord van dat gedrocht aan de lijn dat ik het zelf moest doen :/
Waarom betaal je daarvoor? Het is niet verplicht een naambordje te hebben. Ik heb nog nooit een naambordje aan de deur gehad en zie er absoluut het nut niet van in. Alleen maar ongewenst eigenlijk.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-01 15:45
evilution schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:11:
[...]

Waarom betaal je daarvoor? Het is niet verplicht een naambordje te hebben. Ik heb nog nooit een naambordje aan de deur gehad en zie er absoluut het nut niet van in. Alleen maar ongewenst eigenlijk.
hoe ontvang jij gasten :D ik vindt het persoonlijk wel fijn dat ik weet bij wie ik aanbel of als mensen weten waar ik woon.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• Xander
maubaan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

hoe ontvang jij gasten :D ik vindt het persoonlijk wel fijn dat ik weet bij wie ik aanbel of als mensen weten waar ik woon.
Mijn gasten weten mijn huisnummer?

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

maubaan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:04:
[...]

Huisnummer? Jouw gasten zoeken de straat af naar het juiste naambordje? En over het algemeen weet ik wel bij wie ik aanbel, ook zonder naambordje.

Ik vind het niet zo fijn dat iedere willekeurige voorbijganger kan zien wie er woont.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Verwijderd

Vanuit je postvak, waar je post dus ligt kan je vanuit Binnen twee schroefjes losdraaien. Dan valt het kaart houdertje er af of nog iets los pielen met een schroevendraaier en kan je de kaartjes verwisselen.
https://www.bbkede.nl/frm239.pdf

Of druk vanuit binnen het plaatje naar buiten en wip hem er vanaf buiten uit.
https://www.bbkede.nl/frm107-3-kleur.pdf

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:46

Bezulba

Formerly known as Eendje

evilution schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:13:
[...]

Huisnummer? Jouw gasten zoeken de straat af naar het juiste naambordje? En over het algemeen weet ik wel bij wie ik aanbel, ook zonder naambordje.

Ik vind het niet zo fijn dat iedere willekeurige voorbijganger kan zien wie er woont.
Het is wel zo netjes en een dubbele bevestiging van " oh ja nr 75, dat is inderdaad het huis van Pietje Puk"

In wat voor paranoide wereld moeten de mensen leven die geen naam op de deur willen :?

blup

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-01 11:05

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Je kan altijd een passend bordje laten maken en die er overheen plakken :)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:30
Bezulba schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 13:24:
[...]

In wat voor paranoide wereld moeten de mensen leven die geen naam op de deur willen :?
En vervolgens wel op Facebook Instagram en Twitter hun hele hebben en houden op internet flikkeren.

Ontopic:
Zou ook zeker niet destructief te gang gaan.
Straks krijg je de rekening.

Gewoon even vragen aan de juiste persoon binnen de vve.

En anders inderdaad een sticker eroverheen plakken.

• Faloude
Het is gelukt. Met een briefopener aan de zijkant van het zwarte nee-nee bordje duwen tot hij eruit buigt.

Bezorgd over aantal (goedbedoelde) adviezen met branders, verf en weet ik wat allemaal :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vpKjXWGQlB709vVVWeglqCdN8U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZTNhLPduipUbQfed33MPUoTX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EukNay7uPrqKi0tLKdQzFupxVuU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7auCcu59M8SFx0uGWVc84nJ.jpg?f=fotoalbum_tile

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Vroeger kon je bij het postkantoor de stickers voor niets of 50 cent krijgen. Ja/Ja, Ja/Nee, Nee/Nee.
Geen idee hoe dit nu zit. Wat wil je eigenlijk op de lege plek plakken/steken?

• Faloude
@d5stick Nou het liefst een nee-nee sticker. Ik ga morgen maar eens eerst langs het postkantoor, dan bij de schoenmaker langs :p

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Nederland: LINK
Belgie: LINK

Belgie is ophalen bij het postkantoor, voor Nederland is het aanvragen.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:38
Plastic plaatje en bizonkit?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Faloude schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:47:
@d5stick Nou het liefst een nee-nee sticker. Ik ga morgen maar eens eerst langs het postkantoor, dan bij de schoenmaker langs :p
Gewoon naar het gemeentehuis, daar liggen die dingen gewoon voor het pakken, althans, in mijn gemeente.

People as things, that’s where it starts.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:27

DropjesLover

Dit dus ->

Gewoon de NEE NEE sticker er overheen plakken, eventueel eerst op maat knippen?

edit
Oh, laatste posts gemist.
met een briefopener ook echt :D
Held dat je zo'n ding uberhaupt in huis hebt :D

[ Voor 42% gewijzigd door DropjesLover op 07-10-2020 16:04 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 13:06

Halfkakkende

Vandring

Faloude schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:47:
Ik heb mijn nee-nee sticker gratis bij het stadhuis vandaan (4 stuks notabene 8)7 ). Online zijn er ook zat aanbieders, maar dan betaal je vaak wel wat verzendkosten (ook de kosten niet natuurlijk).

MUZIEK!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-01 10:56
evilution schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:13:
Naambordjes zijn uit de vervlogen tijden van stalen mannen, houten bouten, touwtjes uit brievenbussen en poep met de lange oe. Tegenwoordig kan dat niet meer. Stel je voor, heb je zo je best gedaan om de Facebook trackers uit je browser te houden, elk ad geblockt die er te blokken viel, komt er een of andere npc met een Google glass, Facebook VR ding of livestream langs je deur gewandeld waarna elke AI op het internet weet waar je huis woont.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:09
Sticker overheen verder niet moeilijk doen

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

• Faloude
Nu nog op zoek naar een kunststof nee-nee bordje met afmeting: B 90mm * H 15mm * D 1mm. Tot nu toe enkel een maatwerk oplossing gevonden, maar met wat beperkingen in kleuren. Nu ik het ga doen, wil ik er een leuk projectje van maken :P

Aan de users die mij aanraden om er een sticker over te doen: De kleinste sticker is groot genoeg om zowel mijn naam als huisnummer te bedekken. Je ziet het niet op de foto, maar het gaat om kleine afmetingen.

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:14
Halfkakkende schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Ik heb mijn nee-nee sticker gratis bij het stadhuis vandaan (4 stuks notabene 8)7 ). Online zijn er ook zat aanbieders, maar dan betaal je vaak wel wat verzendkosten (ook de kosten niet natuurlijk).
In mijn gemeente kan je het gewoon via de website aanvragen en komen ze over de post. Voor niets. :*)

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-01 12:41
Is er niet iets van een 'topic van de week' verkiezing hier op Tweakers? Ik nomineer deze.. wat een suspense!

• Faloude
@nel!s Ook ik ben gefascineerd door deze verschijning. Ik had niet 2 pagina's aan comments voorspeld, geweldig :9~ Ik denk dat dit een manifestatie is van de onbewuste behoefte van Tweakers om af en toe even te buigen over simpele primitieve fysieke problemen in plaats van de zoveelste lastige en frustrerende vraagstukken die je voorbij ziet komen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 20:30

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tsjonge, op dat formaat wordt het nog met de tekst puzzelen ook. Ik zie wel een leverancier die deze bordjes op maat kan maken, maar inderdaad met beperkte kleuren. Gezien het wordt gegraveerd, kun je natuurlijk altijd zelf wat (model)verf in de gravure smeren.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Faloude
@Thijsmans Modelverf in de groeven, dat was de missende link. Stay tuned iedereen. Over ween weekje het eindresultaat :D

• nel!s
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-01 12:41
@Faloude ja eigenlijk nog steeds spannend. Ik vind de foto's van het resultaat wat mager. Kun je niet wat detailfoto's van de postbus sturen? En het bordje vanuit verschillende hoeken?

(En nou niet aankomen met het verhaal dat dat niet interessant is!)

• Faloude
@nel!s Voor meer content zal ik je moeten verwijzen naar mijn onlyfans.

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De bordjes voor BBK postbussen zijn 93x20mm, als de daar wat afschuurt dan passen ze wel

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Pagina: 1