Hallo allemaal.
Na 6 jaar wordt het weer is tijd om een nieuwe computer samen te stellen. De bedoeling is dat ik dit systeem zelf ga inbouwen, het liefst voordat Cyberpunk uitkomt. In mijn samenstelling staat de AMD Ryzen 9 3900X, ik wacht uiteraard even wat AMD gaat doen met zijn nieuwe processor (prijs, releasedatum en beschikbaarheid). De RTX 3080 heb ik nog niet (wie wel...).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn computer eigenlijk elke dag aan. Ik verdoe mijn vrije tijd met internetten en simpel surfgedrag tot gamen. Daarnaast doe ik ook, nog als hobby, 3D-modelleren en renderen (Blender).(
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet een bepaald budget waar ik me aan hoef te houden, maar ik vind het vaak wel zonde om extra geld uit te geven voor die extra 2% performance. Onderstaande samenstelling zit rond de 2700 euro (incl btw) aan. Maar goedkoper is altijd beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 4K TV (LG C9) die ik kan gebruiken voor 4K gaming en een 1440 beeldscherm (Asus PB278Q). Zit er aan te denken om nog een 2e 1440 scherm te kopen met 120+ HZ.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik voor nieuw ga, alle basiscomponenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een laptop met een Nvidia 1080, maar die maakt tijdens gamen/renderen enorm veel herrie. Het hoeft niet muisstil te zijn, maar een beetje stil vind ik wel fijn. Mijn huidige behuizing is een Fractal Design Node 304 White Mini ITX en het is een mooie grootte. Wel paste alles er maar net in, en ik verwacht dan ook dat mijn nieuwe samenstelling een grotere behuizing nodig heeft (ook voor de airflow).
Ga je overklokken?
Ben ik niet gelijk van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening/inzicht willen in mijn samenstelling. Misschien hebben jullie wat aanbevelingen waar ik overheen heb gekeken bijvoorbeeld. Extra Noctua fans noodzakelijk voor de airflow?
Build:
CPU: AMD Ryzen 9 3900X (Boxed)
Moederbord: Asus ROG Strix X570-E Gaming
GPU: Nvidia RTX 3080
Behuizing: Fractal Design Define 7 (Tempered Glass)
RAM: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C18D-32GTZN
SSD: Samsung 980 1TB + Samsung 970 Evo Plus 1TB
Voeding: Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W
CPU-koeler: Noctua NH-D15 chromax.black
Na 6 jaar wordt het weer is tijd om een nieuwe computer samen te stellen. De bedoeling is dat ik dit systeem zelf ga inbouwen, het liefst voordat Cyberpunk uitkomt. In mijn samenstelling staat de AMD Ryzen 9 3900X, ik wacht uiteraard even wat AMD gaat doen met zijn nieuwe processor (prijs, releasedatum en beschikbaarheid). De RTX 3080 heb ik nog niet (wie wel...).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn computer eigenlijk elke dag aan. Ik verdoe mijn vrije tijd met internetten en simpel surfgedrag tot gamen. Daarnaast doe ik ook, nog als hobby, 3D-modelleren en renderen (Blender).(
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet een bepaald budget waar ik me aan hoef te houden, maar ik vind het vaak wel zonde om extra geld uit te geven voor die extra 2% performance. Onderstaande samenstelling zit rond de 2700 euro (incl btw) aan. Maar goedkoper is altijd beter natuurlijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 4K TV (LG C9) die ik kan gebruiken voor 4K gaming en een 1440 beeldscherm (Asus PB278Q). Zit er aan te denken om nog een 2e 1440 scherm te kopen met 120+ HZ.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik voor nieuw ga, alle basiscomponenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb een laptop met een Nvidia 1080, maar die maakt tijdens gamen/renderen enorm veel herrie. Het hoeft niet muisstil te zijn, maar een beetje stil vind ik wel fijn. Mijn huidige behuizing is een Fractal Design Node 304 White Mini ITX en het is een mooie grootte. Wel paste alles er maar net in, en ik verwacht dan ook dat mijn nieuwe samenstelling een grotere behuizing nodig heeft (ook voor de airflow).
Ga je overklokken?
Ben ik niet gelijk van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie mening/inzicht willen in mijn samenstelling. Misschien hebben jullie wat aanbevelingen waar ik overheen heb gekeken bijvoorbeeld. Extra Noctua fans noodzakelijk voor de airflow?
Build:
CPU: AMD Ryzen 9 3900X (Boxed)
Moederbord: Asus ROG Strix X570-E Gaming
GPU: Nvidia RTX 3080
Behuizing: Fractal Design Define 7 (Tempered Glass)
RAM: G.Skill Trident Z Neo F4-3600C18D-32GTZN
SSD: Samsung 980 1TB + Samsung 970 Evo Plus 1TB
Voeding: Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W
CPU-koeler: Noctua NH-D15 chromax.black
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X (Boxed) | € 429,- | € 429,- |
1 | Moederborden | Asus ROG Strix X570-E Gaming | € 289,- | € 289,- |
1 | Videokaarten | Nvidia RTX 3080 | € 720,- | € 720,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Tempered Glass | € 155,- | € 155,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 100,- | € 100,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C18D-32GTZN | € 160,- | € 160,- |
1 | Voedingen | Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W | € 210,- | € 210,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 230,- | € 230,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 139,- | € 139,- |
Totaal | € 2.432,- |
[ Voor 41% gewijzigd door Nazara op 07-10-2020 00:16 ]