[redhat71] teles 16.3

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik krijg mijn teles 16.3 maar niet aan de praat onder linux...

Gegevens:

RedHat Linux v7.1
Teles 16.3 ISDN kaart
IRQ: 10
I/O: 0180-019F

Ik probeer steeds onder Xwindows met isdn-config de zooi te configureren.
Ik vul bij hardware netjes irq 10 en io=0x0180 in, maar hij zegt steeds dat 'ie die HISAX module niet kan laden.

Maar als ik commandline modprobe hisax doe, zegt 'ie: isdn-subsystem loaded...

edit:
Nu doet 'ie het wel! volgens mij kwam dat omdat ik eerst bij IO 0x0180 had staan. Is nu 0x180....

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart als jou bij mijn ouders, je moet met pnpdump en isapnp gaan kloten om hem aan de gang te krijgen.

Ik heb verschillende keren andere methodes geprobeerd maar alleen met pnpdump/iaspnp kreeg ik het aan de gang :(

# pnpdump > /etc/isapnp.conf

edit nu /etc/isapnp.conf zoals beschreven in elke howto, redeljik simpel
Dan:

# isapnp /etc/isapnp.conf

Als het fout is zegt ie het wel. Dan met de I/O & IRQ zoals je die in isapnp.conf hebt ingesteld hisax.o-module laden. Dan werkt het wel.

• DPLuS
  • Niet online
Die methode moest ik wel toepassen met vroegere versies van RedHat.
Bij RedHat 7.1 heb je zo'n handig isdn-config progje...

• igmar
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik heb dezelfde kaart als jou bij mijn ouders, je moet met pnpdump en isapnp gaan kloten om hem aan de gang te krijgen.
isapnptools is antiek. 2.4 kan zelf PnP aan. Dit werkt met alle PnP kaarten die ik tot nu toe heb gezien..

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 19:39 schreef igmar het volgende:

[..]

isapnptools is antiek. 2.4 kan zelf PnP aan. Dit werkt met alle PnP kaarten die ik tot nu toe heb gezien..
Blijkbaar niet met die van mij :{

Ik gebruikte een 2.4 kernel en heb alle mogelijke configuratieprogjes gebruikt en op de commando-line geprobeerd. Uiteindelijk kwam ik toch weer bij de isapnptools uit....