Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Ik gebruik sinds 3.5 jaar Airpods en vind ze heel fijn. Alleen is de accu steeds verder achteruit aan het gaan. Inmiddels heb ik nog maar 20 minuten beltijd op 1 van de oortjes en dat is te weinig. Ik zal ze dus moeten vervangen.

Nu zijn er 3 opties:

* airpods 2 (ongeveer wat ik nu heb, iets nieuwere chip) voor +- 140 euro
* airpods 2 met draadloze oplaadcase voor +- 180 euro
* airpods pro met draadloos laden en actieve noise cancelling voor +- 230 euro

Keuzestress dus :)

Ik vind draadloos laden best fijn. Heb op mijn bureau een Qi ladertje liggen. Op zich handiger dan het lightning kabeltje en geen last van vervuiling van de lighning poort. Maar aan de andere kant: een oplaadcase wordt niet supervaak opgeladen dus die ene feature voor 40 euro is best weinig extra voor het geld.

Dan kijk ik naar de pro's. Weer 60 euro duurder, maar wel noise cancelling. Ik vind de benefits van draadloos opladen + NC liever 90 euro waard dan 40 voor alleen draadloos opladen. Ik twijfel dus een beetje tussen het basismodel en de pro. Zitten er ook nadelen aan de Pro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:56
Ook van de AirPods (1st gen) naar AirPods Pro gegaan, zou niet meer terug willen vanwege de Noise Cancellation i.c.m. de transparancy mode voor de momenten waarop je niet afgezonderd wilt worden.

De Pro's komen tegenwoordig regelmatig onder de 200,- uit (laatst nog 185 euro op Amazon en staat nu voor 205 euro online). Dan is het verschil al wat kleiner. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Fuwor op 06-10-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 10:05

Saven

Administrator

De Pro heeft minder accutijd dan de gewone, dus als je nu al in de knel komt is dat wel iets om ook rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als je het geld ervoor hebt zijn het de Pro’s zeker waard!
Ze zitten beter en beter geluid.

Hier zijn ze iets goedkoper;
https://www.belsimpel.nl/accessoire-detail/apple-airpods-pro

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-05 16:12
Ik ben recent ook van de AirPods 1 naar de Pro gegaan vanwege de batterij. En inderdaad, geen moment spijt van. Wat @Fuwor zegt ben ik het helemaal mee eens. En de NC werkt verassend goed voor oordopjes. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOx op 06-10-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 18:25
Saven schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:56:
De Pro heeft minder accutijd dan de gewone, dus als je nu al in de knel komt is dat wel iets om ook rekening mee te houden.
Voor dat half uurtje verschil zou ik het niet laten. Als @t_captain hetzelfde probleem had als ik (mijn eerste gen's gingen nog maar een uurtje max mee) dan ga je er sowieso op vooruit nu :P

Ik heb de Pro's nu bijna een jaar en ga nooit meer terug. Ze blijven bij mij beter zitten, merk ze nog minder (ook tijdens het hardlopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 15:47
Ik wilde voorstellen dat je ook gewoon je batterij kunt laten vervangen... maar wat is dat duur zeg 55 per stuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-05 12:36
Ik zou even een aanbieding afwachten en de pro's voor 200€ of iets minder halen, even amazon in de gaten houden. Wat eerder al gezegd is, het geluid is echt veel beter en de nc werkt best goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb het overwogen en getest, maar blijf gecharmeerd van de oude vormgeving. Zit beter in mijn oren en geluid is voor mij prima.

Ik wacht dat ook met het vervangen van mijn eerste generatie tot de AirPods 3/SE komen binnenkort (naar verwachting).

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Airpods Pro: het prijsverschil waard? : Ja!

Moest aan het begin wel wat wennen aan het in-ear design maar uiteindelijk vind ik het wel oké en de geluidskwaliteit en NC maken dat zeker goed.

Edit: Ooh en dan ook nog spatial audio natuurlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 06-10-2020 18:27 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bedankt voor de replies allemaal. Ik lees een heldere concensus in het voordeel van Pro, dus die gaan in mijn mandje.

De iets kortere batterijduur zal altijd een verademing zijn van wat ik nu nog heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3leee
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:01
Twijfelde zelf ook eerst, maar heb uiteindelijk de Pro’s gekozen en er geen moment spijt van gehad.

Ze zijn overigens bij Amazon.nl te bestellen voor 205 euro (om een of andere reden niet in de pricewatch zichtbaar) - maakt het verschil nog iets kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3leee
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:01
Overigens heb ik eerst de normale overwogen omdat je dan nog de omgeving kan horen. In de praktijk is de transparency mode echter zo goed dat ik je het niet eens door hebt dat je oordopjes in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@t_captain Ik weet niet waar je je AirPods Pro allemaal voor gaat gebruiken maar ANC tijdens een Microsoft Teams gesprek kan (afhankelijk van jouw instellingen) ooit érg irritant zijn voor de andere participanten aan zo'n gesprek.

;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik werd even getriggerd door dit topic. Mrs Eagle overweegt ook airpod (al dan niet pro). Nou moet zij het helemaal zelf weten als ze 200 euro uit wil geven voor een setje BT dopjes, maar ergens vond ik wel dat je voor dat soort serieuze bedragen ook verder moet kijken dan je neus lang is.

Het is wellicht een beetje vloeken in de kerk, maar voordat we richting airpods gaan kijken heb ik een setje QCY T5 besteld. Heeft geen NC, maar verder eigenlijk alles inclusief een heel goed geluid, hele goede reiews en ook in vergelijking met airpods kwamen ze erg goed uit de bus. Heb ze nog niet binnen alleen, maar kan wel verwijzen naar
Welke draadloze oordopjes voor 50 euro En https://www.scarbir.com/tws/qcy-t5-review#

Overigens staan ze normaal voor ca 30-35 euro, maar de officiele QCY store op ali had ze tijdelijk voor 15 in de aanbieding. Dus dat was voor het geld helemaal een nobrainer om te proberen :)

Fwiw: heb sinds een jaartje zelf ook KS ZS10pro's, ook china made spul. Die gasten kunnen echt wel wat. Heb ze kunnen testen naast een paartje shures van een euro of 300, dat was een redelijke match. Sindsdien besef ik me pas echt hoe snel je voor een labeltje betaalt.

Edit: test waarin verschillende cheap china head to head tegen airpod pro uit worden gezet: https://www.scarbir.com/guide/apple-airpods-pro-vs-cheap-tws (QCY T5 ergens onderaan de pagina)
NL review: https://www.scarbir.com/guide/apple-airpods-pro-vs-cheap-tws (bevat ook meerdere links boor ranglijsten)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 06-10-2020 22:27 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Fuwor schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:56:

De Pro's komen tegenwoordig regelmatig onder de 200,- uit (laatst nog 185 euro op Amazon en staat nu voor 205 euro online). Dan is het verschil al wat kleiner. ;)
Bedankt voor de tip. Het scheelt 35 euro met met huisleverancier Coolblue, dus de order is naar Amazon gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:20:
Ik werd even getriggerd door dit topic. Mrs Eagle overweegt ook airpod (al dan niet pro). Nou moet zij het helemaal zelf weten als ze 200 euro uit wil geven voor een setje BT dopjes, maar ergens vond ik wel dat je voor dat soort serieuze bedragen ook verder moet kijken dan je neus lang is.

Het is wellicht een beetje vloeken in de kerk, maar voordat we richting airpods gaan kijken heb ik een setje QCY T5 besteld. Heeft geen NC, maar verder eigenlijk alles inclusief een heel goed geluid, hele goede reiews en ook in vergelijking met airpods kwamen ze erg goed uit de bus. Heb ze nog niet binnen alleen, maar kan wel verwijzen naar
Welke draadloze oordopjes voor 50 euro En https://www.scarbir.com/tws/qcy-t5-review#

Overigens staan ze normaal voor ca 30-35 euro, maar de officiele QCY store op ali had ze tijdelijk voor 15 in de aanbieding. Dus dat was voor het geld helemaal een nobrainer om te proberen :)

Fwiw: heb sinds een jaartje zelf ook KS ZS10pro's, ook china made spul. Die gasten kunnen echt wel wat. Heb ze kunnen testen naast een paartje shures van een euro of 300, dat was een redelijke match. Sindsdien besef ik me pas echt hoe snel je voor een labeltje betaalt.

Edit: test waarin verschillende cheap china head to head tegen airpod pro uit worden gezet: https://www.scarbir.com/guide/apple-airpods-pro-vs-cheap-tws (QCY T5 ergens onderaan de pagina)
NL review: https://www.scarbir.com/guide/apple-airpods-pro-vs-cheap-tws (bevat ook meerdere links boor ranglijsten)
toon volledige bericht
Ik heb de QCY T5 en ook AirPods Pro. QCY T5 krijg ik na een halfuur al pijn van mijn oren. Die zijn echt in-ear in-ear. Zelfs met eartips van AliExpress (Spinfits, die ik ook nog eens heb moeten kortknippen voor de QCY's). Plus ze missen NC, als je dat gewend bent is het moeilijk om weer dopjes zonder te moeten dragen.

AirPods Pro zijn in-ear, maar toch ook weer niet. Die blijven echt goed zitten. Plus de NC, daar is niet omheen te komen.

Heb trouwens ook 1e AirPods gehad, Sony WH-1000XM3, Sennheisers, Beyerdynamic voor muziekproductie... Valt niet omheen te komen dat AirPods Pro met een Apple product echt koning zijn qua integratie. Ik heb een iPhone, nog een iPhone van werk en een iPad Pro. Switchen gaat allemaal naadloos, als ik gebeld word via werk schakelt die automatisch over, als ik een filmpje bekijk via iPad gaat die weer automatisch over.

Je betaalt wat, maar daarvoor krijg je echt wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Laten we dit geen AirPods vs. andere oordopjes topic van maken, dat was niet de insteek van de TS :) Een dergelijk discussie past sowieso beter in Audio en HiFi

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1