Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusky Demon NL
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik gebruik inmiddels bijna een jaar de Kensington Wireless Trackball muis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHtXwGkgyR_5CPEdzb3h8e1uQTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dOo73dpZP5lxmttiLRBUUWp0.jpg?f=user_large

Het is een ontzettend handig ding is als je een trackball wil gebruiken. Helaas reageert hij regelmatig slecht, door opgehoopt vuil rondom sensoren. Tenminste, ik denk dat dat de oorzaak is. Bij het bewegen van de bal reageert de cursor soms haperig of zelfs niet. Dat klinkt me als een sensorprobleem in de oren. Ik heb gelezen dat dit een veelvoorkomend probleem is bij trackballs.

Heeft iemand van jullie nog goede schoonmaaktips?

Wat ik al geprobeerd heb:
- Tandenstoker om echt vuil weg te pulken, werkt slecht, de kiertjes waarin het vuil zit zijn te klein (en ik wil geen naald gebruiken ivm mogelijke beschadigingen)
- Perslucht om stof weg te blazen, werkt een klein beetje en maar heel tijdelijk

Alvast bedankt voor jullie tips. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:04
kan je de ring opendraaien, dat je er makkelijker bij kan, zoals vroeger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:03

De Nelis

en anders maar niet...

https://www.kensington.co...r-input-devices-properly/

Je zou de bal eruit moeten kunnen tillen.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:50

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De bal zelf eruit halen en met wat alcohol op een doekje schoonmaken, binnenkant behuizing afvegen met hetzelfde doekje met alcohol en met een bevochtigd wattenstaafje de lastige plekjes doen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:31
Uit je post begrijp ik dat je de trackball bijna een jaar geleden hebt gekocht. Je hebt dus nog garantie. Check of je problemen onder de garantie vallen en volg de (schoonmaak)instructies van de fabrikant. Dan blijf je sowieso de garantiedekking houden.

Mocht je besluiten het zelf proberen op te lossen (of er is geen sprake (meer) van garantie) - héél voorzichtig de trackball uit elkaar halen en alles schoon maken. Vergeet niet onder stickertjes (of andere opplak dingen zoals gliders) te kijken voor schroefjes. Openschroeven en poetsen. Gebruik geen agressief spul. Ten minste, niet bij de 1e poging. Als het niet werkt, ietswat steviger schoonmaken of steviger spul gebruiken. Je hebt immers weinig te verliezen lijkt me.

Team anti-scalp - wauw..