Geen verwarming - Intergas HRE Kompakt & Nest Thermostaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rillas
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-06 09:24
Beste,

Gezien de temperaturen weer dalen dacht ik even de verwarming aan te zetten maar helaas...
Zodra ik de CV middels mijn Nest thermostaat instel op bijvoorbeeld 22 graden dan gaat de CV heel even aan en springt na 5-10 seconden over op Service code 1 (temperatuur bereikt) en blijft hierop staan. Ik hoor geen water door de radiatoren lopen en alle radiatoren blijven dus ook koud. Warm water toevoer werkt prima. Alle radiatoren staan open.

Wat ik al heb gedaan:
- Alle radiatoren ontlucht en ketel weer bijgevuld tussen de 1,5 en 2 bar
- Nest thermostaat voor de zekerheid even gereset
- Een test programma middels de display op de CV uitgevoerd (Brander aan met maximaal CV vermogen) dat even resulteerde in een 'h' symbool en daarna in error code 11 (Sensorfout S1), komt dit omdat de Nest thermostaat dit aanstuurt? Zit er mogelijk een breuk in één van de kabeltjes?

Wat ik nog voor de zekerheid kan doen is de oude thermostaat terughangen en de Nest ontkoppelen, echter hoop ik op een aantal andere controles die ik nog kan uitvoeren voordat ik dit probreer.

In de periode dat de verwarming uit heeft gestaan is niks aan configuratie veranderd, alleen de radiator in de badkamer is vervangen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:42

Onbekend

...

Als de CV brander aan gaat, moet ook de pomp gaan draaien. Hoor je deze pomp ook draaien? (Even aan de leiding voelen of je trillingen opmerkt.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rillas
De brander / vlam is niet aan zodra deze in stand 1 blijft hangen. Ik hoor en voel wel iets (pulserend) trillen en dat is ook het enige. Wel het idee dat de CV zelf flink warm wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
Ik heb vanmorgen ook voor het eerst weer de CV aangezet, ook met Nest thermostaat en inderdaad gebeurde er niets. Ik heb toen de Heatlink even van het stroom gehaald en er weer op, dat was alles. Daarna werkte alles weer zoals het hoort. Je zal het vast al gedaan hebben, anders het overwegen waard. Ik had overigens geen storingscodes.

[ Voor 5% gewijzigd door coazter op 06-10-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

De pomp draait niet of is kapot.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rillas
edsandje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:40:
Warm water heb ik wel gewoon. Kan dit met een kapotte of niet draaiende pomp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rillas
edsandje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:40:
Wow! Zojuist gedaan en alles werkt weer naar behoren. Ik heb eerder een volledige reset gedaan van de heatlink + nest dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dit de oplossing is geweest maar het werkt.

Case closed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s020506
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:17
Laatst had ik ook dit probleem (zelfde ketel en thermostaat), maar ik was toen vergeten om ook de ketel te ontluchten. Kan bovenop, links achter. Ik noem het maar, aangezien je er niet bij hebt gezet dat je ook de ketel hebt ontlucht.

PVoutput , Quatt L/W warmtepomp met alleen radiatoren, T6 thermostaat

Pagina: 1