Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Xypzo.
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 08:47
Ben ik nou de enige met de volgende vraag:

Ik gebruik mijn tv als monitor voor mijn multimedia apparaten.
Ziggo, AppleTV, Chromecast en Kodi gaan over mijn versterker. Het geluid komt uit mijn versterker. Het enige dat mijn tv doet is het beeld laten zijn dat uit de versterker komt, 1 hdmi dus.

Ik wil dus gewoon een 55 inch tv maar dan zonder speakers, tuner, miljoenen aansluitingen etc maar dan met een geweldige beeldkwaliteit.
1 hdmi 2.1 en een stekker is alles wat ik wil... Waarom bestaat zoiets nou niet? Een LG X serie is allemaal hartstikke leuk, maar ik gebruik al die functies niet, ik wil gewoon 4 a 500 minder betalen voor alleen een 55” monitor met 4k 60hz...

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:58

g0tanks

Moderator CSA
Xypzo. schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:28:
1 hdmi 2.1 en een stekker is alles wat ik wil... Waarom bestaat zoiets nou niet?
Omdat de gemiddelde consument dat niet wil en het niet per se goedkoper is om een aparte productielijn op te zetten. Ondanks dat de TV minder onderdelen heeft.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 18:08
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:54 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, je bent een eenling wat dat soort dingen betreft (de schermen lenen zich niet heel goed voor monitoren overigens, hoewel dat wel beter is), en het verschil is helemaal geen €500, maar eerder €35 voor de SOC. Ze zouden een aparte OSD-module moeten bouwen, en dan kost dat juist meer. De B-serie is heel erg uitgekleed, en het standaard gedrag is altijd: "laatste input aan". Puur als gedrag voor monitor (natuurlijk heb ik het gedaan met m'n C7) is het ding erg fijn, hij is snel, de responstijd is absurd laag (en hij is nu zelfs nog lager), en je hebt geen "last" van de extra dingen.

Zie het meer als een monitor met een super gebruikersvriendelijke OSD eigenlijk (ik gebruik overigens ondanks dat ik ook van de: "extern = best", de interne netflix app en video player. Die werken echt zó goed)

Zoek eens naar BFGD's: die zijn er in OLED formaat. Helaas is zo'n TV dan eigenlijk vaak aantrekkelijker. Zeker nu we HDMI2.1 hebben (daarvoor was het displayport > all)

[ Voor 16% gewijzigd door Umbrah op 06-10-2020 13:35 ]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28

De Nelis

en anders maar niet...

https://www.dell.com/nl-n...itoren-monitoraccessoires zoiets als dit dus, maar goedkoper.

Er is een kleine markt voor deze schermen, dus hogere prijs dan dat je voor de massaproductie tv betaald. Wellicht als er in de toekomst meer vraag is, ze voordeliger kunnen worden.

[ Voor 47% gewijzigd door De Nelis op 06-10-2020 13:36 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Xypzo.
Maar wat ik dus eigenlijk wil neigt te veel naar een computer monitor, en die staan heel hoog geprijst in de markt; 28” voor 900 euro omdat er een gaming label aan hangt...

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mar.tin schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:31:
Je bent niet de enige met de vraag,

Feit is alleen, dat voor de selecte groep mensen die dat wil, de prijs eerder €500,- hoger zou liggen dan lager, omdat ze er simpelweg niet voldoende van zouden verkopen.

Die "smart" in de tv kost echt een €500,-
een of toch geen? Dat laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk. :+

Testing, one, two ...

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28

De Nelis

en anders maar niet...

Xypzo. schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:36:
en die staan heel hoog geprijst in de markt; 28” voor 900 euro omdat er een gaming label aan hangt...
Want 'gaming' verkoopt en 'gewoon' niet (zo veel). Snap je punt, maar het is denk ik nog niet mainstream genoeg.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 18:08
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:54 ]

• Xypzo.
Umbrah schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:33:De B-serie is heel erg uitgekleed, en het standaard gedrag is altijd: "laatste input aan". Puur als gedrag voor monitor (natuurlijk heb ik het gedaan met m'n C7) is het ding erg fijn, hij is snel, de responstijd is absurd laag (en hij is nu zelfs nog lager), en je hebt geen "last" van de extra dingen.

Zie het meer als een monitor met een super gebruikersvriendelijke OSD eigenlijk (ik gebruik overigens ondanks dat ik ook van de: "extern = best", de interne netflix app en video player. Die werken echt zó goed)
Ja daar lag mijn interesse nu ook, de 55b9sla.. of evt zelfs de 65

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 08:12
Xypzo. schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:28:
Ik wil dus gewoon een 55 inch tv maar dan zonder speakers, tuner miljoenen aansluitingen etc maar dan met een geweldige beeldkwaliteit.
Je zoekt dus geen tv, maar een monitor.

Kneiter duur ivm een tv als je op zoek bent naar hele goede beeldkwaliteit op 55. Wat doet een 55" OLED monitor tegenwoordig qua prijs? Als ze al bestaan :+

Gewoon niet aan storen dat die functies op high-end tv's zitten en alleen de "monitor functie" gebruiken. Ik heb een OLED tv en gebruik het smartgedeelte daar ook niet van. Hangt een shield aan om beeldmateriaal mee te kijken, straks een PS5 om op te gamen en het geluid wordt verzorgd door externe speakers.

[ Voor 74% gewijzigd door Hulleman op 06-10-2020 17:05 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
En zoiets bestaat wel degelijk, de Alienware AW5520QF. Punt in kwestie is dat voor het bedrag dat je daarvoor moet neertellen, een LG BX of CX toch echt een betere deal is, de LG-televisies zijn nagenoeg de perfecte schermen voor fanatieke spelfanaten. Kortom, als de TV-tuner je niet stoort, is er een prima scherm voor een goede prijs en als je van die tuner afwilt, ja dan moet je in de buidel tasten. Het is de consequentie van produktie in kleine aantallen. Je krijgt dan wel weer een Displayport-aansluiting op de Alienware.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
En om nog even terug te komen op de 4 a 500 euro minder betalen: Dat is nu precies de kern van de kwestie: De variabele kosten van smartfuncties zijn vrij laag: Er moet toch al een processor in de televisie voor bijvoorbeeld het OSD, kan die net zo goed wat slimme dingen doen. Natuurlijk zitten er wat kosten voor de fabrikant aan; een Magic Remote zal iets duurder zijn dan een hele domme afstandsbediening of geen afstandsbediening, maar de variabele kosten van SmartTV zijn eerder een paar tientjes dan honderden euro's.

Het zou zo maar kunnen dat de gesponsorde Netflix- en Amazon Prime-kopjes op de afstandsbediening de kosten van het hele SmartTV-gebeuren al dekken.

De constante kosten van het ontwikkelen van een SmartTV-platform als WebOS zijn natuurlijk wel aanzienlijk, maar daar kom je als fabrikant toch niet onderuit, kun je het net zo goed op al je modellen aanbieden.
Pagina: 1