Zakelijke laptop budget maximaal €1500

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
Aangezien ik nieuw ben in het zoeken naar een zakelijke laptop binnen dit segment vraag ik jullie hulp. Het is voor de zaak dus er is een leuk budget aanwezig.
Zelf dacht ik als eerste aan een Dell XPS bijvoorbeeld: https://www.dell.com/nl-n...73912?view=configurations

Dan is er nog ruimte over voor het aanschaffen van een Office licentie en een externe HDD. Hetzelfde telt eigenlijk ook voor de HP Spectre serie:
pricewatch: HP Spectre x360 13-aw0200nd

15 inch zou ook heel mooi zijn. Maar ik heb gezien dan je dan met een dikke i7 en 16gb ram en minimaal 500gb hdd al snel boven de €1600 uit komt. Dan zou 13 inch misschien interessanter zijn.

Voor 15 inch had ik bijvoorbeeld deze gevonden:
https://store.hp.com/Neth...d=16D93EA&opt=ABH&sel=NTB

of:

pricewatch: HP EliteBook 850 G6 (6XE21EA, Qwertz toetsenbord)

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Voornamelijk Office, daarnaast internet, mailen en het bekijken van foto's en films.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
€1500 is het maximale. Echter moet dat wel inclusief windows en office zijn. Daarnaast zou een grote externe HDD ook gewenst zijn. Wanneer de laptops rond de €1400 zou zijn dan is daar als het goed is nog ruimte voor.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, echter zal de laptop thuis vaak worden aangesloten op een externe monitor, muis en toetsenbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Nee, ben eigenlijk nieuw betreft laptops in deze prijsklasse.

De laptop moet minimaal 5 jaar mee gaan. Zijn er nog opties die ik over het hoofd zie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-05 12:47
Voor zakelijk gebruik zou ik zelf ook gewoon gaan voor de zakelijke series; o.a. voor ondersteuning (next business day on-site garantie bijvoorbeeld), maar ook beveiliging (TPM), bouwkwaliteit.

Bij dell kom je dan uit op de latitude serie, Hp de ProBook of EliteBook en Lenovo de Thinkpad T serie voor jouw budget.

Die elitebook is echter al een oud model, met nog een 8e generatie intel cpu.
Ik zou dan kiezen voor de EliteBook 850 g7 (of 840 g7 voor de 14 inch), of de 855 g7 als Ryzen versie.

Tevens zie ik bij jouw gebruik geen enkele noodzaak voor een i7, maar een i3 of i5 is echt ruim voldoende. (voor een 'dikke' i7, moet je ook geen U-versie hebben, maar een H-versie met een veel hoger TDP; anders is het voordeel van een i7 erg beperkt. Zo'n i7's kom je echter alleen tegen in gaming laptops of de professionele workstations (hp Zbook, Thinkpad X1 extreme of P-serie, dus laptops van veelal 2000+ euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb soortgelijke wensen en mijn laptop gaat er als volgt uitzien:

- 14" heb je voldoende schermoppervlak, en niet te groot i.v.m. meenemen
- 16 GB werkgeheugen, ruim voldoende voor de komende jaren
- Full HD IPS scherm
- Vingerafdrukscanner (snel en eenvoudig inloggen
- Ethernet aansluiting

Dan kom je op de volgende lijst m.b.v. Pricewatch.

Ik neig zelf heel erg naar een Thinkpad T series (heb al een T en een E). Maar dan wellicht met een AMD CPU.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik zou zelf een 256GB SSD te krap vinden. Die komt vol :-). 512GB is beter. Het idee van een AMD CPU lijkt me een goed plan. En anders is een i5 doorgaans voldoende (werkte zelf voorheen op een Elitebook 850G7, i7 met 64GB, wat prima ging met Visual Studio). Hier in huis is er nu ook een met een HP Z-book studio. Lijkt veel op de Elitebook (ook dunne toetsen met weinig travel).

De toetsenborden van een IBM T-series ervaar ik als prettiger, terwijl anderen in mijn omgeving dat van een Dell Latitude vinden (sommige toetsen zijn omgewisseld). Of je nu een Elitebook, T-series of Latitude neemt, het zijn allemaal goede machines.

Nadeeltje T-series: matzwarte behuizing van een T480 gedraagt zich als vingermagneet.
Nadeeltje bij veel laptops: bij dichtklappen komt het scherm soms net tegen het toetsenbord aan, waardoor je op je scherm op den duur 'vlekken/plekken' gaat zien.

Persoonlijk zou ik een XPS eerder een luxe non-zakelijke laptop noemen. En de heel dunne laptops hebben vaak geen Ethernet aansluiting, maar wel een verloop (bijv. thunderbolt of USB 3.x naar Ethernet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
Bedankt voor jullie reacties. Ik nijg naar een Thinkpad tot nu toe.
Inderdaad een Ryzen cpu, is waarschijnlijk toch iets aantrekkelijker en ga sowieso voor minimaal 512GB ssd.

XPS gaat het sowieso niet meer worden. De extra service ga ik niet gebruiken, dan zou ik het puur voor de uitstraling doen en dan zijn er nu eenmaal betere alternatieven denk ik.

Met een Thinkpad heb ik ook nog ruimte voor een leuke 1TB externe ssd.