Pannel gesprekken hardware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Voor op de zaak zijn we aan het kijken of we een klein budget kunnen aanboren om op een eenvoudige manier panel gesprekken live te kunnen streamen naar onze collega's. Qua software gebruiken we op dit moment al Teams met daarbij de Live Events welke eenvoudig te plannen zijn en met een webcam erbij is het op zich wel te doen. Echter willen we het toch naar een flink hoger niveau gaan tillen.

Hierbij zijn we op zoek naar iets wat de webcam kan vervangen.

Als we als basis de Blackmagic Atem Mini pakken, kunnen we daar via HDMI verschillende apparatuur op aansluiten (1 presentatie laptop en 3 camera's).

Echter zijn we nu op zoek naar iets om op een redelijke kwaliteit beeld en audio te kunnen streamen voor panel gesprekken.

Qua Camera dacht ik aan: pricewatch: Panasonic HC-V770 Zwart
Hier kan een externe microfoon op aangesloten worden en heeft een HDMI out.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie (is een action cam beter?) en hoe goed zijn die microfoons die op de camera's aangesloten kunnen worden om op afstand een beetje op te nemen?

Vraag ik jullie hulp. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten? Sowieso zullen de camera's op een statief komen te staat voor stabiliteit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet echt thuis in deze dingen, maar ben vooral benieuwd wat de opstelling gaat zijn. Zijn jullie in dezelfde ruimte of ieder alleen thuis? Als je in 1 ruimte bent is een lavalier microfoon per persoon een nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Er zullen ongeveer 3-4 man in dezelfde ruimte zijn.
Hoe krijgen we echter het geluid van die microfoons goed richting het mix paneel? De snoeren zijn niet ~5 meter lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat het handig is om audio en video even uit elkaar te trekken. Gebruik de ATEM voor de video en neem een klein (digtaal) mengpaneel voor het geluidsdeel. De output van je mengpaneel stuur je de ATEM in of je kiest deze in je computer als geluidsinput. Zo heb je het beste van beide werelden.

Wanneer je microfoons neemt met een XLR-uitgang kun je de kabels zo lang maken als je zelf wilt. (kunnen makkelijk 50 meter zijn...) Zo kun je toch de boel op gepaste afstand mixen. Mocht je een digitaal mengpaneel nemen dan kan die ook dichterbij staan en kun je die op afstand regelen, bijvoorbeeld met een webinterface, of app op de computer/iPad.