Graag advies aan een volkomen leek die haar eerste laptop koopt. Tot nog toe altijd met windows desktop gewerkt.
Wat ga je met je laptop doen?
Buitenshuis werken. Gaat mee op de fiets en in het openbaar vervoer. Stevig en licht is een belangrijke wens en een die een tijdje mee gaat, met een goede en bij voorkeur verwisselbare accu.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Vooral tekst, foto- en videobewerking (korte video's voor social media) , document opmaakwerk & soms flyers etc, social media, films kijken, online vergaderen. Niet voor gaming of programmering.
Wat is je budget?
Rond de 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja dus. Zie hierboven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
> Heb als advies van een kennis de skikk green gekregen. Voor mij totaal onbekend merk. Wil um graag voelen en zien, en koop het liefst fysiek en niet online. (woon in Groningen). Mocht skikk echt de beste zijn dan stap ik over mijn voorkeur voor online kopen heen.
> Scherm, mat en anti reflecterend
> tenminste 14 inch, missch 15,6 inch (maar licht belangrijker)
> tenminste full HD (1080p)
> webcam
> Intern werkgeheugen tenminste 8 gb
> Totale opslag tenminste 256 GB
> Toetsenbord Qwerty
> Ivm leeftijd toetsen die licht geven !!
> Blue tooth
> tenminste 2 usb ingangen (mogelijkheid draadverbinding internet & en aansluiting externe schijf)
> verbinding met beamer moet mogelijk zijn
> Accu erg goed en bij voorkeur verwisselbaar
> gewicht max rond 1000 - 1300 gram
> Duurzaamheid. Ik heb geen idee of dit verschil maakt bij laptops. In elk geval graag een die een tijdje mee gaat.
Dank voor elk advies!
Wat ga je met je laptop doen?
Buitenshuis werken. Gaat mee op de fiets en in het openbaar vervoer. Stevig en licht is een belangrijke wens en een die een tijdje mee gaat, met een goede en bij voorkeur verwisselbare accu.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Vooral tekst, foto- en videobewerking (korte video's voor social media) , document opmaakwerk & soms flyers etc, social media, films kijken, online vergaderen. Niet voor gaming of programmering.
Wat is je budget?
Rond de 1000 euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja dus. Zie hierboven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
> Heb als advies van een kennis de skikk green gekregen. Voor mij totaal onbekend merk. Wil um graag voelen en zien, en koop het liefst fysiek en niet online. (woon in Groningen). Mocht skikk echt de beste zijn dan stap ik over mijn voorkeur voor online kopen heen.
> Scherm, mat en anti reflecterend
> tenminste 14 inch, missch 15,6 inch (maar licht belangrijker)
> tenminste full HD (1080p)
> webcam
> Intern werkgeheugen tenminste 8 gb
> Totale opslag tenminste 256 GB
> Toetsenbord Qwerty
> Ivm leeftijd toetsen die licht geven !!
> Blue tooth
> tenminste 2 usb ingangen (mogelijkheid draadverbinding internet & en aansluiting externe schijf)
> verbinding met beamer moet mogelijk zijn
> Accu erg goed en bij voorkeur verwisselbaar
> gewicht max rond 1000 - 1300 gram
> Duurzaamheid. Ik heb geen idee of dit verschil maakt bij laptops. In elk geval graag een die een tijdje mee gaat.
Dank voor elk advies!