aankoopadvies leek lichte en stevige 14inch windows laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies58
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-10-2020
Graag advies aan een volkomen leek die haar eerste laptop koopt. Tot nog toe altijd met windows desktop gewerkt.

Wat ga je met je laptop doen?
Buitenshuis werken. Gaat mee op de fiets en in het openbaar vervoer. Stevig en licht is een belangrijke wens en een die een tijdje mee gaat, met een goede en bij voorkeur verwisselbare accu.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Vooral tekst, foto- en videobewerking (korte video's voor social media) , document opmaakwerk & soms flyers etc, social media, films kijken, online vergaderen. Niet voor gaming of programmering.

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja dus. Zie hierboven

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
> Heb als advies van een kennis de skikk green gekregen. Voor mij totaal onbekend merk. Wil um graag voelen en zien, en koop het liefst fysiek en niet online. (woon in Groningen). Mocht skikk echt de beste zijn dan stap ik over mijn voorkeur voor online kopen heen.
> Scherm, mat en anti reflecterend
> tenminste 14 inch, missch 15,6 inch (maar licht belangrijker)
> tenminste full HD (1080p)
> webcam
> Intern werkgeheugen tenminste 8 gb
> Totale opslag tenminste 256 GB
> Toetsenbord Qwerty
> Ivm leeftijd toetsen die licht geven !!
> Blue tooth
> tenminste 2 usb ingangen (mogelijkheid draadverbinding internet & en aansluiting externe schijf)
> verbinding met beamer moet mogelijk zijn
> Accu erg goed en bij voorkeur verwisselbaar
> gewicht max rond 1000 - 1300 gram
> Duurzaamheid. Ik heb geen idee of dit verschil maakt bij laptops. In elk geval graag een die een tijdje mee gaat.

Dank voor elk advies!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:32
Wil je liever windows of een macbook ?

welke aansluitingen heeft je beamer? vind je koppelstukken oke?

met jouw eisen pakket kom ik hierop uit:

https://tweakers.net/lapt...5n3DRHcb1vaZ2Pq5X1SyL5_kX

[ Voor 67% gewijzigd door 99ruud99 op 06-10-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
> Heb als advies van een kennis de skikk green gekregen. Voor mij totaal onbekend merk. Wil um graag voelen en zien, en koop het liefst fysiek en niet online. (woon in Groningen). Mocht skikk echt de beste zijn dan stap ik over mijn voorkeur voor online kopen heen.
U kan hem toch te Kampen op afspraak bezichtigen? www.skikk.eu/storefinder?...ww-skikk-eu-pagina-kampen

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lies58
Dank @99ruud99 99ruud99, zo'n lijstje had ik ook ongeveer. Maar dan raak ik door de verschillen die er dan nog zijn volledig het spoor bijster. Welke zou je aanbevelen? Overigens: windows! En wel echt 14 inch. En zo licht mogelijk. En koppelstukken voor beamer zijn ook prima denk ik. Ik gebruik beamers op verschillende plekken...

En laptopplus, dat klopt. Maar in de buurt zou fijner zijn; geen auto en liever niet met openbaar vervoer nu.

[ Voor 23% gewijzigd door Lies58 op 08-10-2020 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
shortlist:
https://tweakers.net/pric...;1591852;1609478;1587260/

Lenovo yoga slim 7: (x4)
De goedkoop[ste (749 euro) heeft maar 8 gb ram, 256 gb SSD: vrij klein, maar wel goedkoop.
Degene van 829 euro heeft een 4500U, de andere 2 hebben een 4600 U. 16 gb 512 gb SSD: prima, met een nieuwe r5 processor.
Wat het verschil tussen de 849 en 899 exact is kan ik zo snel niet vinden.
Al met al, een prima laptop, gefocused op onderweg.

Asus zenbook:
13.3 inch in plaats van 14 inch: KLEINE laptop -> wel iets dikker, wel 20% lichter (1.1 kg ipv 1.3 kg)
Intel 7 in plaats van ryzen 5. Wat sneller als CPU, maar wat minder goede videochip. Voor jouw doel zijn ze allebei prima, de i7 is wel iets zuiniger (maar ook langzamer) in standaard mode.
Als je klein wilt, is dit goed, maar let wel op dat het ook te klein kan worden.

Acer swift 3:
Iets groter (cm hoger) dan de lenovo. Wel wat lichter (1.2 kg)
i5 ipv r5, behoorlijk wat langzamere processor. Wel een losse videokaart -> processor hoeft al die dingen niet meer te berekenen. Dus uiteindelijk zal hij vergelijkbaar zijn in de meeste taken.
Wel een kleinere batterij.
Als je aan de stroom kan wanneer je de video's bewerkt, dan is dit een goede optie. Door de losse videokaart heb je net dat beetje extra kracht dat je nodig hebt omdat de i5 wat zwakker is.

skikk
Door de r7 ipv r5 een snellere processor, en dus ook betere videokaart
Qua grootte vergelijkbaar met acer swift 3, met maar 1 kg gewicht.
Batterij is wel aan kleine kant.
Al met al misschien de beste laptop, zeker gezien hij dezelfde prijs heeft als de duurdere yoga's. Dan is alleen de bouwkwaliteit / schermkwaliteit nog even bekijken.

Geen idee waarom hij niet in shortlist voor kwam.

[ Voor 12% gewijzigd door 99ruud99 op 08-10-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies58
@99ruud99 mijn laatste vraag!! En wat vind je - in het licht van bovenstaand - van de TMP614-51-G2-70Q?
Die kan ik nl kopen bij een winkel in de buurt. En dat vind ik (oudje...) wel prettig.

Enorm dank voor je advies!!

Groet
Liesbeth

[ Voor 22% gewijzigd door Lies58 op 08-10-2020 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
Weer diezelfde i7 als de acer swift,
let op! glanzend scherm, nog wat groter dan de andere modellen.

Wat betreft "winkel in de buurt". Weet dat je als je online bestelt je beter beschermd wordt.
Als je zelf liever in winkel koopt, moet je daar vooral voor gaan. Het is niet zo dat het ineens een slechte laptop is oid.
Pagina: 1