Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 monitoren gebruiken met 1 HDMI ingang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mertino11
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11-2021
Context
I.v.m. corona werk ik vanuit huis. Vanuit werk heb ik een Dell Latitude 5500 laptop met één HDMI-poort en één USB-C poort.

Nu heb ik mijn laptop via HDMI aangesloten aan mijn monitor terwijl ik mijn laptop dichtgeklapt heb.

Nu kom ik erachter dat één monitor niet genoeg is en vind ik het niet fijn om een kleine laptopscherm te combineren met één monitor.

Vraag
Is het mogelijk om een docking station (bijv. met 2 displaypoorten / HDMI poorten / VGA etc.) op mijn laptop om meerdere schermen te kunnen gebruiken (dus 2 monitoren, terwijl laptop dichtgeklapt is)?

Ik denk zelf dat het niet kan, omdat ik maar 1 HDMI output heb (weet hier niet zoveel van af).

Alvast bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door mertino11 op 06-10-2020 11:00 . Reden: Spelling/Grammatica ]

Alle reacties

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:20
over de hdmi poort ga je maximaal maar 1 scherm aansluiten.
beschikt je laptop verder over een usb c poort met displayport functie ? zo ja dan zou je daar een docking voor kunnen kopen met video output.

• admiralawesome
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-11 16:17
Hiermee is dat heel goed mogelijk. Je sluit het docking station aan via USB-C en de twee monitoren op het dockingstation. Tevens laad je laptop ook nog op. Dell heeft ook nog goedkopere in het assortiment, met de zelfde mogelijkheden alleen voorziet deze niet van voeding voor je laptop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGzZekHmhmSifH17yf8tOqx3xOI=/i/2002555170.jpeg

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 16:10
admiralawesome schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:13:
Hiermee is dat heel goed mogelijk. Je sluit het docking station aan via USB-C en de twee monitoren op het dockingstation. Tevens laad je laptop ook nog op. Dell heeft ook nog goedkopere in het assortiment, met de zelfde mogelijkheden alleen voorziet deze niet van voeding voor je laptop.

[Afbeelding]
Gebruik dan liever de pricewatch: Dell USB-C mobiele adapter - DA300 . De DA200 is zeer onbetrouwbaar en snel stuk. :X

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Via een dock kan, maar zoals je ziet zijn die prijzig.
Verreweg de goedkoopste oplossing: laptopstand naast je schem neerzetten en het laptopscherm als tweede scherm gebruiken. Je laptop staat dan gewoon behoorlijk rechtop.

Ik gebruik zelf deze: https://www.coolblue.nl/p...iser-laptopstandaard.html
(overigens stuk goedkoper te krijgen dan bij CB als je een beetje zoekt). Werkt perfect.
En zo te horen eb je toch al een extern keyboard en muis, dus dat mag het issue niet zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mertino11
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11-2021
Mitssz schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:17:
[...]

Gebruik dan liever de pricewatch: Dell USB-C mobiele adapter - DA300 . De DA200 is zeer onbetrouwbaar en snel stuk. :X
Ik had deze op Youtube gekeken, maar ik hoor van deze reviewer dat je maar max. 1 externe monitor kan aansluiten.

YouTube: Dell USB-C Adapter DA300 Review

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 16:10
mertino11 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:11:
[...]

Ik had deze op Youtube gekeken, maar ik hoor van deze reviewer dat je maar max. 1 externe monitor kan aansluiten.

YouTube: Dell USB-C Adapter DA300 Review
Klopt! 1 monitor via HDMI die op je laptop zit en de ander via het dockje

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

Pagina: 1