Ik zoek een?
Gigabit router, met snelle WiFi. Mijn huidige router, een TL-WR1043ND v1 uit 2013, begint op stock en custom firmware steeds frequenter geen WiFi signaal meer uit te zenden, tot een powercycle.
Bedraad doet hij het nog prima.
Wat is je budget?
De TL-WR1043ND v1 kostte in 2013 zo'n €34, maar het lijkt erop dat er anno 2020 geen vergelijkbare "current-gen" routers beschikbaar zijn rond die prijs. €75 is wel een redelijke bovengrens?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
4 gigabit ethernet poorten
WiFi AC (of AX?)
Geen irritante lichtjes, maar daar bestaat elektische tape voor
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Internetverbinding: 500/500 mbit
Apparaten: 1 PC (1000), 1 Raspberry Pi (100), 1 laptop (1000), en nog een paar mobiele apparaten die WiFi AC ondersteunen.
Bij de PW zie ik door de bomen het bos niet meer, met mijn filters:
https://tweakers.net/mode...nEQgkoC9RlhqTL0NQSpKu2FgA
Ze zien er allemaal prima uit, en aan de reviews lijk ik ook weinig te hebben. Waar moet je tegenwoordig nog verder op letten? De SoC was ooit een ding, is dat tegenwoordig nog steeds zo? Is custom firmware voor je router anno 2020 nog steeds een ding?
Gigabit router, met snelle WiFi. Mijn huidige router, een TL-WR1043ND v1 uit 2013, begint op stock en custom firmware steeds frequenter geen WiFi signaal meer uit te zenden, tot een powercycle.
Bedraad doet hij het nog prima.
Wat is je budget?
De TL-WR1043ND v1 kostte in 2013 zo'n €34, maar het lijkt erop dat er anno 2020 geen vergelijkbare "current-gen" routers beschikbaar zijn rond die prijs. €75 is wel een redelijke bovengrens?
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
4 gigabit ethernet poorten
WiFi AC (of AX?)
Geen irritante lichtjes, maar daar bestaat elektische tape voor
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Internetverbinding: 500/500 mbit
Apparaten: 1 PC (1000), 1 Raspberry Pi (100), 1 laptop (1000), en nog een paar mobiele apparaten die WiFi AC ondersteunen.
Bij de PW zie ik door de bomen het bos niet meer, met mijn filters:
https://tweakers.net/mode...nEQgkoC9RlhqTL0NQSpKu2FgA
Ze zien er allemaal prima uit, en aan de reviews lijk ik ook weinig te hebben. Waar moet je tegenwoordig nog verder op letten? De SoC was ooit een ding, is dat tegenwoordig nog steeds zo? Is custom firmware voor je router anno 2020 nog steeds een ding?