Slechte WiFi in Airbnb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zodzeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09 20:37
Hi mede tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik zit momenteel in een airbnb wegens thuis quarantaine, alleen de wifi is behoorlijk slecht hier. Echter wil ik wel online kunnen gamen. Ik zie nu bijv. MiFi voorbij komen. Zijn er mensen met ervaringen hiervan en mij op weg kunnen helpen zodat dit geen saaie week word?

Mvg
Quincy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:04
Je bedoelt, je wilt je mobiel gebruiken als hotspot? Gaat prima, maar niet om te gamen
1) je data gaat dan veel te snel -> fair use policy treed dan in werking
2) je hebt soms hogere ping, afhankelijk waar je ergens zit in het land.

Maar het zal allicht beter zijn dan het openbare wifi van een airbnb... (bestaat dat nog :O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
ps - het is eenvoudig te testen, je kan gewoon je smartphone aan je laptop hangen met de oplaadkabel, en dan als dongel fungeren.
(alternatief is hotspot aanzetten op mobiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me zaak om te beginnen met uit te zoeken WAT er slecht is.

Ontvangst? Dichter bij de router/modem gaan zitten. Uberhaupt de verbinding?

Hoe zit het op je telefoon? Heb je onbeperkt data? Dan kan je een hotspot proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zodzeh
Ik heb een hotspot gecreëerd. Ik kan online (gaat nu om FIFA dan). Echter als ik echt 1v1 wil spelen is het te traag en vind hij geen matches. Playstation staat dichtbij de WiFi repeater, maar komt niet verder dam 8mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
wifi repeater is sowieso vaak trager. Daarbij zijn dit soort wifi's vaak op 20mb/s , gemaakt om beetje berichten te sturen naar familie, niet om te gamen.
Enige wat je kan proberen is kijken of er 4g / 5g in jouw omgeving aanwezig is, en dan een databundel met hoge snelheid pakken. Nu zit je waarschijnlijk bij een budget maatschappij, anders had je makkelijk naar boven de 100 mb/s kunnen gaan. Zelfs 3g is 15 mb/s.

bijvoorbeeld budgetmobile knijpt verbinding tot max 5 mb/s,
lycamobile op 10 mb/s
kpn zit op 75 mb/s
vodafone 112 mb/s
t-mobile zit op 225 mb/s

vanaf 20 mb/s kan je goed gamen :)

[ Voor 18% gewijzigd door 99ruud99 op 06-10-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09

Tazzios

..

Mogelijk heeft de wifi repeater al slecht ontvangst.
De wifi repeater dichter bij de router plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zodzeh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:45:
Ik heb een hotspot gecreëerd. Ik kan online (gaat nu om FIFA dan). Echter als ik echt 1v1 wil spelen is het te traag en vind hij geen matches. Playstation staat dichtbij de WiFi repeater, maar komt niet verder dam 8mb/s.
Je moet echt meer informatie geven. We kunnen je niet helpen zonder de basisinformatie.

Hoe is het netwerk opgebouwd, kan je eens iets met een kabel proberen, etc etc.

In het wildeweg advies geven over netwerkomstandigheden die we niet kennen is tijdverspilling aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zodzeh
Ja het lastige is dat ik in een Airbnb zit en niets weet qua specificaties. Enige wat ik hier zie is een Wi-Fi repeater, meer niet. Ikkan hem daardoor ook niet dichterbij een modem plaatsen aangezien die in de vaste woning zitten. Heb nu inderdaad via T-mobile zo een huawei dongel geregeld voor een week. Ben benieuwd of dat gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zodzeh schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:00:
Ja het lastige is dat ik in een Airbnb zit en niets weet qua specificaties. Enige wat ik hier zie is een Wi-Fi repeater, meer niet.
Je kunt stukken meer opzoeken.

Doe eens op je laptop (? - je geeft niet aan met welk apparaat je zelf probeert te verbinden :o ) in command line het volgende:
netsh wlan show interface
Dat geeft een sloot aan info, o.a.:
- type netwerkadapter in je laptop
- in ieder geval vendor van AP waar je mee verbindt
- kanaal
- signaalsterkte
- link rate

Op basis van die laatste paar kun je ook specs van de AP tot op zekere hoogte herleiden en in ieder geval bepalen wat op dit moment grootste beperkende factor is.

Het zou al helpen om te benoemen exact welke merk+type repeater je daar ziet...
Ikkan hem daardoor ook niet dichterbij een modem plaatsen aangezien die in de vaste woning zitten.
"Een Airbnb" is geen woningtype. Beschrijf de situatie eens. De modem staat dus in "de vaste woning". Wat zit er allemaal tussen die "vaste woning" en de plek waar jij gebruik probeert te maken van de WiFi?

Kijk met een app als WiFi Analyzer naar wat er in de lucht rondwaait. Hoeveel keer zie je de SSID terug waar je mee verbindt? En in welke kanalen met welke RSSI (signaalsterkte)?
Heb nu inderdaad via T-mobile zo een huawei dongel geregeld voor een week. Ben benieuwd of dat gaat werken
Lukraak dingen kopen voordat je helder hebt wat het probleem nu exact is, is zelden verstandig en leidt in de regel tot weggegooid geld.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@dion_b het gaat om een playstation geloof ik:
Playstation staat dichtbij de WiFi repeater,
Pagina: 1