windows 10 - Verkenner - traag openen verschillende bestande

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Mijn werk PC heeft een irritant probleem.
Als ik verschillende tekeningen tegelijk open vanuit verkenner duurt het héél lang om elk bestand te openen. Zo'n 10 seconden per bestand. Serieus irritant dus.

Als ik diezelfde bestanden tegelijk vanuit Solid Edge open gaat dat bijna instant.

Het probleem lijkt me dus te liggen bij verkenner van windows 10.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13lF6WvyJGHNmm66fY-OHvHiKgA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f10nBU14JwwGgLUhAnkwCnoe.png?f=user_large

Online vind ik niemand met een oplossing.
Het enige wat een beetje in de buurt kwam is dit, maar daar word ik niet wijzer van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-10-2024
- wat zijn tekeningen? AutoCAD plannen? Jpg’?
- hoe ben je zeker dat het file explorer is en niet het programma waarmee hij het bestand opent?

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:28
openen vanuit verkenner (in Solid Edge?) , moet dan niet gewoon SE nog volledig opstarten waardoor alles langer duurt?

de map openen kost ook extra tijd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
Het gaat over solid edge bestanden, maar op zich maakt het niet uit wat.

Als ik vanuit SE 10 bestanden open gaat dat quasi instant.
Als SE open is en ik open vanuit verkenner 10 bestanden dan openen alle 10 bestanden in hetzelfde programma, maar duurt het zo'n 10 seconden per tekening (van amper 100kb).

Ergens loopt er dus iets mis, mijn ogen zijn gericht op de verkenner.
Te meer omdat ik net na deze problemen een nieuwe versie van Solid Edge heb geïnstalleerd en hetzelfde gedrag merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:23
Voeg de map met tekeningen eens toe aan de uitzonderingen van het av programma dat je gebruikt. Daarna doe je hetzelfde voor de SE executable.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:23

skate master

Autodesk Educator Expert

ik heb geen solid edgevervaring, maar weet wel dat bij Autocad vergelijkbaar gedrag voor komt. Bij Autocad komt dit doordat er een klein progje gestart wordt bij het dubbelklikken in de verkenner.

Dit is de zogenaamde dwg launcher welke ervoor zorgt dat de tekening in de juiste cad versie geopend wordt.
Mogelijk heeft solid edge vergelijkbare programmatuur.

[ Voor 0% gewijzigd door skate master op 06-10-2020 21:02 . Reden: typo ]

Pagina: 1