Overzetten foto's van Android naar IOS 13 (iPhone 11Pro)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn vrouw is onlangs na 8 jaar Android geswitched naar IOS.

Nu heeft ze in die periode een aardige verzameling foto's (en filmpjes!) bij elkaar geschoten, welke ze handmatig op haar telefoon heeft gesorteerd in diverse mappen zoals onderwerp, jaartal, concert, etc.etc.
Bij elkaar zo'n 210GB, vandaar ze nu een 11 Pro 512GB heeft.

Heb via verkenner al deze mappen van haar oude telefoon via windows verkenner naar een PC gekopieerd.

Nu dacht ik even via USB de hele collectie incl submappen naar de iPhone te kopiëren, maar dat is even van een koude kermis thuiskomen blijkt.

Blijkbaar gaat dat dus niet zomaar, en moet dat via iTunes. Echter krijg ik het in iTunes het niet voor elkaar om de foto's in dezelfde sub mappen, of albums naar de iPhone te kopiëren.

Nu ben ik daar intussen al een paar uurtjes aan het uitzoeken en proberen, maar iets wat eigenlijk heel erg triviaals lijkt, wil mij toch echt niet lukken |:(

Na veel googled en gelezen te hebben, kom ik tot conclusie dat dit alleen kan met betaalde software ?
Op zich niet erg, die paar tientjes is altijd nog beter dan 1000den foto's opnieuw handmatig te sorteren. Maar de keuze is weer redelijk groot, en kan me voorstellen dat een aantal van deze tooltjes niet doen wat ze beloven.
Ik las elders dat dit via iCloud ook mogelijk zou moeten zijn, als ik echter wat test 'albums' aanmaak, lijken deze niet op de iPhone te verschijnen, dus dat is niet wat ik zoek ?

TL;DR
Ik probeer 10000den foto's, ingedeeld in sub-mappen, met behoud van dezelfde map/album structuur naar een iPhone over te zetten.

Iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:03

GforceNL

Out of memory....

Heb je niet iets van een overstap app zoals bijvoorbeeld one plus en Samsung hebben die je oude telefoon naar je nieuwe over zetten?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
GforceNL schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:41:
Heb je niet iets van een overstap app zoals bijvoorbeeld one plus en Samsung hebben die je oude telefoon naar je nieuwe over zetten?
IOS had zoiets met de eerste setup, dan kon je je oude telefoon overzetten. Die app bleef echter maar vast lopen op haar vorige Samsung, waarschijnlijk vanwege het relatief hoog aantal media bestanden (?).
En omdat haar telefoon weer nodig had, uiteindelijk de handdoek in de ring gegooit betreffende die migratie app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:45
Is het niks voor haar om de archief foto's ergens in de cloud of lokaal op te slaan waar ze vervolgens gemakkelijk met een app bij kan mocht dat nodig zijn?

Dat is een van de redenen geweest waarom ik hiervoor heb gekozen, het maakt het switchen van telefoon en besturingssysteem een stukje makkelijker omdat je niet alles over hoeft te zetten iedere keer. Om de paar maanden knal ik alles van mijn telefoon af en upload ik het naar de cloud gesorteerd in mapjes.

Als je mappen aanmaakt in iCloud dan komen deze op je 'Bestanden' app op je telefoon. Je kunt daarin naar je iCloud Drive en zou je de mappen moeten zien.
Als je een Mac hebt zou je het nog met de standaard app 'Foto's' kunnen proberen. Deze moet als het goed is ook de foto's + mappen juist kunnen importeren.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Het kan ook met een USB stick van Sandisk;

https://tweakers.net/usb-...-go_p1042368/vergelijken/

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:56
Neem een icloud abbo, upload alle foto’s via een pc en laat icloud syncen naar het toestel.

Klopt kost je een 10tje per maand maar je had dan aan een 128GB toestel voldoende gehad

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Overzetten via Google Photo? App is op beide platformen beschikbaar.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Madshark schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:04:
Iemand een tip hoe ik dit het beste kan aanpakken ?
Mijn indruk is dat fabrikanten hun best doen om dit proces ingewikkeld te maken. Het zou supersimpel moeten kunnen zijn, maar is het niet.

Paar tips:
1. Zorg sowieso voor een goede backup van je foto's voordat je van alles gaat proberen.
2. Het origineel van elke foto wil ik zelf graag op mijn pc hebben, die dan ook meegaat in de standaard backuprondes.
3. Als ik een foto of album graag beschikbaar wil hebben op een mobiel apparaat zet ik deze in een album op Google foto's. Via de google foto's app is deze dan in te zien in je apparaten. Ze nemen in eerste instantie geen ruimte in al moet je wel een dataverbinding hebben om ze te kunnen zien. Je kan in dit geval makkelijk switchen tussen Android en IPhones en als je een telefoon kwijtraakt is er niks aan de hand.
4. Als je geen Google Foto's wilt gebruiken kan je ze ook uploaden in je icloud via je pc en zo synchroniseren, al zitten daar wel heel veel extra handmatige acties aan vast om je foto's weer in albums te krijgen. (Het uploaden van mappen wordt niet ondersteund in icloud)
5. Via itunes en via de explorer foto's kopiëren van en naar een iphone is mij niet goed bevallen Te vaak kreeg ik meldingen van een verbroken verbinding en ook is vaak niet duidelijk of echt wel alles is gekopieerd.

6. Dit is overigens ook je kans om te starten met een schone lei. Dus gebruik de huidige albums mooi als archief op je pc en selecteer een paar leuke foto's die je wilt kunnen blijven zien op je telefoon. Het zou mij in ieder geval een lekker opgeruimd gevoel geven. (idem voor whatsapp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
SgtElPotato schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 01:32:
Is het niks voor haar om de archief foto's ergens in de cloud of lokaal op te slaan waar ze vervolgens gemakkelijk met een app bij kan mocht dat nodig zijn?
Nou, dat wil ze liever niet. Dan moet ze een extra/andere app gebruiken, en dan moeten de fotos weer gedownload worden. Ze wil eigenlijk zoals ze het had op haar vorige Android toestel, gewoon de foto's lokaal, in te zien in de gallery app, en van daaruit simpelweg de foto's verplaatsen naar andere mappen, en/of delen met een app zoals Messenger/Instagram/Whatsapp/Discord etc.
Dat is een van de redenen geweest waarom ik hiervoor heb gekozen, het maakt het switchen van telefoon en besturingssysteem een stukje makkelijker omdat je niet alles over hoeft te zetten iedere keer. Om de paar maanden knal ik alles van mijn telefoon af en upload ik het naar de cloud gesorteerd in mapjes.

Als je mappen aanmaakt in iCloud dan komen deze op je 'Bestanden' app op je telefoon. Je kunt daarin naar je iCloud Drive en zou je de mappen moeten zien.
Als je een Mac hebt zou je het nog met de standaard app 'Foto's' kunnen proberen. Deze moet als het goed is ook de foto's + mappen juist kunnen importeren.
Hier geen Max vcoorhanden. Maar als ik de iCloud voor Windows installeer, en er een map op probeer aan te maken, en vervolgens wat foto's inzet, zie ik dat zo niet terug komen op de telefoon.
Ziet er leuk uit, maar wat maakt die stick dan anders dan de foto's via USB met een Windows PC over te zetten ?
SpoekGTi schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 05:31:
Neem een icloud abbo, upload alle foto’s via een pc en laat icloud syncen naar het toestel.

Klopt kost je een 10tje per maand maar je had dan aan een 128GB toestel voldoende gehad
Ze wil haar foto's eigenlijk niet op een online cloud dienst hebben, ze wil alles op haar telefoon hebben, in het verleden werden de backups gemaakt naar een lokale Synology.
Maar afgezien van dat, is het niet een beetje onzinnig om 210GB aan data 15cm naar een ander toestel te verplaatsen, ze eerst naar een clouddienst te moeten uploaden ?
SirLenncelot schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:21:
Overzetten via Google Photo? App is op beide platformen beschikbaar.
Respecteer Google Photo dan ook de mappen/album structuur, en worden deze dan ook zo op de iPhone aangemaakt ?
Niet dat ik eigenlijk de cloud omweg route wil nemen, maar dan zou Google Photo wel beter voor haar zijn dan iCloud, gezien dat daar een koppeling mogelijk is met Synology.
wouter3 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:15:
[...]

Mijn indruk is dat fabrikanten hun best doen om dit proces ingewikkeld te maken. Het zou supersimpel moeten kunnen zijn, maar is het niet.

Paar tips:
1. Zorg sowieso voor een goede backup van je foto's voordat je van alles gaat proberen.
2. Het origineel van elke foto wil ik zelf graag op mijn pc hebben, die dan ook meegaat in de standaard backuprondes.
3. Als ik een foto of album graag beschikbaar wil hebben op een mobiel apparaat zet ik deze in een album op Google foto's. Via de google foto's app is deze dan in te zien in je apparaten. Ze nemen in eerste instantie geen ruimte in al moet je wel een dataverbinding hebben om ze te kunnen zien. Je kan in dit geval makkelijk switchen tussen Android en IPhones en als je een telefoon kwijtraakt is er niks aan de hand.
4. Als je geen Google Foto's wilt gebruiken kan je ze ook uploaden in je icloud via je pc en zo synchroniseren, al zitten daar wel heel veel extra handmatige acties aan vast om je foto's weer in albums te krijgen. (Het uploaden van mappen wordt niet ondersteund in icloud)
5. Via itunes en via de explorer foto's kopiëren van en naar een iphone is mij niet goed bevallen Te vaak kreeg ik meldingen van een verbroken verbinding en ook is vaak niet duidelijk of echt wel alles is gekopieerd.

6. Dit is overigens ook je kans om te starten met een schone lei. Dus gebruik de huidige albums mooi als archief op je pc en selecteer een paar leuke foto's die je wilt kunnen blijven zien op je telefoon. Het zou mij in ieder geval een lekker opgeruimd gevoel geven. (idem voor whatsapp)
Nou ja, fabrikanten.. Maak daar maar enkelvoud van, Apple |:( |:(
Haar vorige Android telefoon was het niet meer dan een USB kabel aan het toestel hangen, en de telefoon gedroeg zich als een veredelde USB stick.
Afin, ze was 'klaar' met Samsung, dat op overige vlakken niet meer beviel, dus ze heeft de stap nou eenmaal gemaakt.

1. Die hebben we. Haar oud toestel, en een backup op een lokale NAS.
3. Het zit haar alleen wat tegen dat ze dan iets van Google op haar telefoon moet zetten, dat wilde ze oa. nou juist vanaf. Wellicht dan nog wel eenmalig om de boel te downloaden. Maar verder wil ze voor haar foto's geen 3rd party apps gebruiken om ze te zien, we willen het gewoon lokaal op het toestel, te openen met de standaard IOS photo app.
4. Dat is dus wel een vervelend nadeel, ze heeft iets van 40 mappen. Ok, dan is het wat meer werk, maar dan zoek ik toch liever een eenvoudigere oplossing. Er moet toch iets bestaan dat ik met een paar handelingen een complete directory structuur kan overzetten naar een mobile device ?
5. Van iTunes krijg ik intussen overal uitslag van. Daar ben ik klaar mee ;)
6. Dat is voor haar geen optie. Ze wil al haar foto's bij zich hebben, ook omdat ze daar regelmatig in terug wilt kijken, en al dan niet het bestand weer doorsturen naar iemand ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Madshark schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:29:
[...]

Ziet er leuk uit, maar wat maakt die stick dan anders dan de foto's via USB met een Windows PC over te zetten ?
Ten eerst kun je niet zomaar rechtstreeks van een Windows PC foto’s overzetten en ten tweede heb je met USB sticks gelijk een backup.
Ik zet altijd via die Sandisk USB stick mijn bestanden van en naar de iPhone en iPad en andere apparaten.
Maar wat jij/zij wil rechtstreeks overzetten naar ander apparaat lukt niet dan moet je toch of een iCloud abonnement nemen of zoals ik die via Google foto’s, die werkt ook met mappen en albums.

[ Voor 17% gewijzigd door HereIsTom op 06-10-2020 17:02 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06 10:57
Ik heb de foto's van al mijn oude telefoons op mijn iPhone, via de volgende route:

- Backup de foto's naar een map / mappen op je computer
- Synchroniseer de foto's met iTunes naar de nieuwe iPhone (iTunes > Je iPhone > Photos > Sync Photos > Selected Folders)

Edit: mogelijk heb ik niet goed gelezen, het gaat om submappen van mappen. Ik heb alles (per oude telefoon) in één map staan, die mappen sync ik dan naar de iPhone.

[ Voor 24% gewijzigd door Apaat op 06-10-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:02

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Madshark schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:29:
[...]
Hier geen Max vcoorhanden. Maar als ik de iCloud voor Windows installeer, en er een map op probeer aan te maken, en vervolgens wat foto's inzet, zie ik dat zo niet terug komen op de telefoon.
Hoe lang heb je dat de tijd gegeven? Zie je ze wel terug als je op icloud.com inlogt? En staat iCloud-foto's aan op de iPhone?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1