IPV6 wifi only netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:48
Hi,

Weet iemand of het mogelijk is om een WiFi netwerk op te zetten, waarbij je alleen toegang hebt tot het IPv6 internet?

Dus ik wil een WiFi netwerk met alleen IPv6, en een WiFi netwerk met IPv4 en IPv6

Ik heb macOS, en kan kan alleen instellingen aanpassen voor "WiFi" welke dan toegepast word op elke WiFi netwerk.

Moet je dan echt een 2e WiFi adapter gebruik (bv usb WiFi stick) of kan dit ook anders
Ik heb een ConnectBox van Ziggo

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 14:21

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Waarom zou je dit willen? Wat wil je er mee bereiken?

Ik denk dat je dit makkelijker op router niveau kan aanpassen. Maar niet in je ziggo router. Maar een Linux based router met meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje, ik wil kijken hoever ik in de praktijk komt met alleen ipv6, maar dan niet steeds ipv4 aan en uit te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Geen gateway opnemen in dat netwerk, geen default route configureren, de default route naar verkeerde next-hop sturen of DHCPv4 uit?

[ Voor 12% gewijzigd door webfreakz.nl op 05-10-2020 22:17 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een shell script kunnen maken waarmee je het uit en later weer aan zet? Dat hoeft niet meer dan 1-2 regeltjes te zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan zeker, maar dan moet je een router gebruiken met een stuk meer instelmogelijkheden dan zo'n provider-apparaat, en ga je het moeten koppelen (ws dmv VLANs) aan AP's met uitgebreide settings. Kan allemaal wel, bijvoorbeeld met apparatuur van Ubiquiti of Mikrotik, maar de hoeveelheid tijd moeite en geld die je erin moet steken staat in geen verhouding tot gewoon op je client device IPv4 uitzetten als je wilt testen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Dankje voor alle info, echter zoek ik echt de mogelijkheid om extra wifi netwerken op te zetten (op een makkelijke manier)

Dus 1 met ipv6
en 1 met ipv4/ipv6

Maar de instellingen op de Mac gaan per adapter, en niet per netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09-10 17:19
Juan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:24:
Dankje voor alle info, echter zoek ik echt de mogelijkheid om extra wifi netwerken op te zetten (op een makkelijke manier)

Dus 1 met ipv6
en 1 met ipv4/ipv6

Maar de instellingen op de Mac gaan per adapter, en niet per netwerk
Je gaat hiervoor gewoon iets van een gavanceerde router/firewall moeten plaatsen en inregelen. Bij voorkeur iets van een PFSense ofzo.
Een "makkelijke manier" kan je m.i. per definitie vergeten.
Wat je hier wil is vrij ongebruikelijk en behoeft dus gewoon specifiek inrichting met de nodige voorkennis.

Ik denk dat je de meest makkelijke manier van ipv4 uitzetten zelf al hebt gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Polderviking op 06-10-2020 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
macOS heeft hier inderdaad niet echt de mogelijkheden voor in de GUI. Je zou met een periodiek actief shell script IPv4 uit kunnen zetten als een bepaald SSID actief is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
% /System/Library/PrivateFrameworks/Apple80211.framework/Versions/Current/Resources/airport -I
     agrCtlRSSI: -60
     agrExtRSSI: 0
    agrCtlNoise: -85
    agrExtNoise: 0
          state: running
        op mode: station 
     lastTxRate: 975
        maxRate: 1300
lastAssocStatus: 0
    802.11 auth: open
      link auth: wpa2-psk
[BSSID, ESSID, channel achterwege gelaten]

In combinatie met dit commando:
code:
1
2
% networksetup -printcommands |& grep v4
networksetup -setv4off <networkservice>

... kan je mogelijk gedaan krijgen wat je wil.

Of je kan twee network locations aanmaken in System Preferences, eentje met IPv4 disabled, en dan met networksetup van profiel wisselen in een script als je associated bent met een bepaald SSID.

Waarschijnlijk is het makkelijker om een SSID aan te maken met alleen IPv6 SLAAC en geen DHCP-server, maar daarvoor heb je iets nodig met meer controle dan de router van je provider en je schrijft niet of je bijvoorbeeld een pfSense-installatie hebt en een enterprise WiFi access point met de mogelijkheid om VLANs aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Netwerk locaties, dat werkt... dankjewel!

Nu heb ik een locatie met ipv4/ipv6 en een locatie met alleen ipv6

Top!

Zojuist gepost met ipv6 only verbinding.

[ Voor 15% gewijzigd door Juan op 06-10-2020 16:35 ]

Pagina: 1