Ik wil zonnepanelen laten installeren op onze nieuw te bouwen woning.
- Welstand stelt als eis voor het schuine dak dat het een in-dak systeem wordt, dat vinden wij zelf ook het mooist
- Schuindak 50 graden vrijwel pal zuid, nauwelijks schaduw, beschikbaar vlak 10,34 * 3,8 m.
- Plat dak, uitbouw op west breedte 6 m, diepte 5 m.
Zoals het nu getekend is gaat het niet passen, waarschijnlijk moet het 20 panelen op schuin dak worden en 6 op plat.
Minimaal vermogen ivm EPC 7kWp, maar mag, all electric + electrische auto.
Ik heb 3 offertes binnen, beide van leveranciers uit de regio (Ede).
1. 25x 360Wp Solarwatt Eco 120M Style Black met SolarEdge SE8K en optimisers P401 (2x9 op schuin dak)
2. 26x 330Wp Trina Solar Black Half Cell met Enphase IQ7+ (2x10 op schuin dak)
3. 26x 325 Wp DMEGC DMG325-M158 (glas/glas full black) met SolarEdge SE8K en Optimizer P370 (2x9 op schuin dak), alternatief met kleine minderprijs Winaico WST-325 PERC)
Prijzen lopen niet heel veel uiteen, Argument van leverancier met Enphase is dat er minder hoog vermogen op dak is, wat minder risico oplevert bij in-dak systeem.
Drie vragen:
- Kent iemand de panelen en kan op basis daarvan adies geven voor soort panelen?
- Waarom zou ik voor SolarEdge of Enphase kiezen
- Heeft iemand ervaring met BTW teruggave bij combinatie van in-dak en op-dak systeem?
Zijgevel op zuid:
/f/image/CUMmiz2TNkV7c6D5umGo6Gqh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e5ZFMNu1u8XP0LVUUsvjWJNV.png?f=fotoalbum_large)
Achtergevel met platdak op west
- Welstand stelt als eis voor het schuine dak dat het een in-dak systeem wordt, dat vinden wij zelf ook het mooist
- Schuindak 50 graden vrijwel pal zuid, nauwelijks schaduw, beschikbaar vlak 10,34 * 3,8 m.
- Plat dak, uitbouw op west breedte 6 m, diepte 5 m.
Zoals het nu getekend is gaat het niet passen, waarschijnlijk moet het 20 panelen op schuin dak worden en 6 op plat.
Minimaal vermogen ivm EPC 7kWp, maar mag, all electric + electrische auto.
Ik heb 3 offertes binnen, beide van leveranciers uit de regio (Ede).
1. 25x 360Wp Solarwatt Eco 120M Style Black met SolarEdge SE8K en optimisers P401 (2x9 op schuin dak)
2. 26x 330Wp Trina Solar Black Half Cell met Enphase IQ7+ (2x10 op schuin dak)
3. 26x 325 Wp DMEGC DMG325-M158 (glas/glas full black) met SolarEdge SE8K en Optimizer P370 (2x9 op schuin dak), alternatief met kleine minderprijs Winaico WST-325 PERC)
Prijzen lopen niet heel veel uiteen, Argument van leverancier met Enphase is dat er minder hoog vermogen op dak is, wat minder risico oplevert bij in-dak systeem.
Drie vragen:
- Kent iemand de panelen en kan op basis daarvan adies geven voor soort panelen?
- Waarom zou ik voor SolarEdge of Enphase kiezen
- Heeft iemand ervaring met BTW teruggave bij combinatie van in-dak en op-dak systeem?
Zijgevel op zuid:
/f/image/CUMmiz2TNkV7c6D5umGo6Gqh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e5ZFMNu1u8XP0LVUUsvjWJNV.png?f=fotoalbum_large)
Achtergevel met platdak op west