Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Handelt de CZ-website wel conform de AVG?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DivxLover
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-06 21:31
Vandaag ontving ik een email van CZ.

Daarin stimuleren ze mij om mijn voorkeuren door te geven met betrekking van welke onderwerpen ik meer nieuws zou willen ontvangen (voor de duidelijkheid, ik bén klant van CZ, dus het staat ze vrij om mij te benaderen).

Eenmaal op de bewuste pagina aangekomen waar ik mijn voorkeuren aan kan geven, wat in mijn geval inhoud dat ik van géén van de genoemde onderwerpen op de hoogte gehouden wens te worden, gebeurt er voor mij iets vreemds.

Ik kan alleen aangeven dat ik de mails over die onderwerpen NIET wil ontvangen, wanneer ik toestemming geef om mijn klikgedrag op hun website te volgen, zodat zij kunnen zorgen dat hun mails beter bij mijn interesses aansluiten.
Maar dat wíl ik nu juist niet......
Zonder toestemming daartoe te geven kan ik mijn voorkeuren NIET opslaan/doorgeven aan CZ.

Voor mij voelt dit als een omgekeerde wereld, er is enkel een Opt-in mogelijk en een Opt-out is niet beschikbaar.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Polderviking
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 18-06 18:12
Ik denk dat dat stukje text een wat onhandig verwoorde toestemming om jou voorkeuren op te slaan is.

Krijg je die mails nu wel of niet? Indien niet, waarom zit je uberhaupt hier? Indien wel, heb je kennelijk al eens een positieve voorkeur afgegeven ergens?

Ik zie hier sowieso verder niet direct 't AVG probleem moet ik zeggen. Stress zoeken is stess vinden...

[Voor 4% gewijzigd door Polderviking op 06-10-2020 12:24]

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:29

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik verplaats dit even naar PB :)

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Op pc openen.
Inspecteer element.
Pas de 'value' aan in 0
Klik m aan.
Kijk wat er gebeurt?

Of ben je niet zo handig, laat iemand het slopen?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Killjoy
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:27

Killjoy

Klingon lawn products

Het lijkt mij een foutje. Want die optie zou alleen relevant zijn als je één of meer van de keuzes hebt aangezet.

Je kunt het testen, zoals @DJMaze voorstelt. En als het inderdaad werkt zoals het niet zou moeten, zou ik CZ om opheldering vragen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• DivxLover
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21-06 21:31
Polderviking schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:16:

Ik zie hier sowieso verder niet direct 't AVG probleem moet ik zeggen. Stress zoeken is stess vinden...
Als je alleen je keuze kunt aangeven door ze verplicht toestemming te geven om je klikgedrag op hun website te kunnen volgen, zodat je alsnog mails gaat krijgen daarop gebaseerd, dan is dat imho niet bepaald een opt-out.

En daarmee volgens mij in strijd met de AVG.

Aangezien ik daar niet zeker van ben, zoek ik hier bevestiging of ontkenning daarvan. Niet de mening dat ik stress zoek. Jij mag dat van mij rustig vinden, ik kan er echter weinig mee....
DJMaze schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:22:
Op pc openen.
Inspecteer element.
Pas de 'value' aan in 0
Klik m aan.
Kijk wat er gebeurt?

Of ben je niet zo handig, laat iemand het slopen?
Klinkt als iets waar ik echter eerst rustig de tijd voor zou moeten nemen.
En ja, ben daar niet zo handig in 😉

[Voor 21% gewijzigd door DivxLover op 06-10-2020 21:30]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True