Beste mede tweakers,
Hardware in gebruik:
Intel Core i7-9700KF processor
Noctua NH-L9x65 processorkoeler
MSI GeForce RTX 2080 Sea Hawk X videokaart
MSI MPG Z390i Gaming Edge AC ITX moederbord
32 GB DDR4 werkgeheugen DDR2666
1 TB Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD
Corsair SF600 600 Watt voeding
Phanteks Evolv Shift behuizing
Microsoft Windows 10 Home
Acer predator xb271hubmiprz
Het gaat over het RAM-geheugen.
In bepaalde games merk ik dat ik minder fps haal dan vergelijkbare configuraties. Vooral geheugen-intensieve games halen niet de juiste fps zoals dat zou horen.
Nu kan ik niet de QVL lijst krijgen voor mijn moederbord. Mijn moederbord is een genie in overklokking en sneller geheugen zou dan in een 'soort' van overklok draaien omdat de Intel i7 native maar 2666 MT/s geheugen als optimaal beschouwd.
Zou mijn processor 3200 MT/s geheugen accepteren of zelfs liever 3600 MT/s? Op de ene site lees ik zo en op de andere weer anders. Ik krijg het niet uitgesloten of zeer snel geheugen niet schadelijk is voor de CPU. Met name de Assassins Creed serie vraagt om bloedsnel geheugen.
https://nl.hardware.info/...12989/page-2#post-2759751
Zou het dus kwaad kunnen om voor 3600 MT/s geheugen te gaan?
Hardware in gebruik:
Intel Core i7-9700KF processor
Noctua NH-L9x65 processorkoeler
MSI GeForce RTX 2080 Sea Hawk X videokaart
MSI MPG Z390i Gaming Edge AC ITX moederbord
32 GB DDR4 werkgeheugen DDR2666
1 TB Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD
Corsair SF600 600 Watt voeding
Phanteks Evolv Shift behuizing
Microsoft Windows 10 Home
Acer predator xb271hubmiprz
Het gaat over het RAM-geheugen.
In bepaalde games merk ik dat ik minder fps haal dan vergelijkbare configuraties. Vooral geheugen-intensieve games halen niet de juiste fps zoals dat zou horen.
Nu kan ik niet de QVL lijst krijgen voor mijn moederbord. Mijn moederbord is een genie in overklokking en sneller geheugen zou dan in een 'soort' van overklok draaien omdat de Intel i7 native maar 2666 MT/s geheugen als optimaal beschouwd.
Zou mijn processor 3200 MT/s geheugen accepteren of zelfs liever 3600 MT/s? Op de ene site lees ik zo en op de andere weer anders. Ik krijg het niet uitgesloten of zeer snel geheugen niet schadelijk is voor de CPU. Met name de Assassins Creed serie vraagt om bloedsnel geheugen.
https://nl.hardware.info/...12989/page-2#post-2759751
Zou het dus kwaad kunnen om voor 3600 MT/s geheugen te gaan?