Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-05 21:57
Mijn vraag
... Samsung S10E weigert te updaten

Relevante software en hardware die ik gebruik
... Android 10, Mei security patches

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... Update gestart met of zonder SIM, via WiFi

Foutmelding Uw huidige softwareversie wordt niet ondersteund, bezoek een servicecenter
Toestel is niet in Nederland gekocht, en er heeft een buitenlandse SIM ingezeten, ik vermoed dat dat de
oorzaak is. Heb geen probleem met een wipe, maar dan moet er wel kans zijn dat dat het oplost, aangezien toestel verder pefect werkt.

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Probeer het eens via pc of mac

Meer info: https://www.samsung.com/b...ijn-smartphone-of-tablet/

[ Voor 30% gewijzigd door Smartphonetips op 05-10-2020 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Leek inderdaad een goed idee, echter lijkt ie daar toch ook via de S10E te checken wat voor updates er beschikbaar zijn. En helaas krijg je dan het bericht dat er geen upgrade beschikbaar is. En ik vermoed dat die er voor de S10E echt wel is geweest sinds mei......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:31
Kijk anders even op Sammobile. https://www.sammobile.com/firmwares/
Daar kan je zien wat de laatste beschikbare firmware is voor je Samsung toestel.

Op je telefoon ga je naar instellingen, info telefoon, software gegevens en dan naar sw-versie serviceprovider. Wat staat daar in de onderste regel?

[ Voor 32% gewijzigd door Megapaul op 06-10-2020 06:33 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Daar staat Android security patch level May 1, 2020. Dus sinds mei niets updated.
Terwijl mijn zakelijke toestel, een oude Samsung A8 nog regelmatige patches ontvangt.

Heb me wat verder ingelezen en de meningen over deze issue zijn verschillend. Volgens vele sites kan alleen de Samsung store dit oplossen (maar geen enkele garantie meer), volgens anderen zou een reset to factory het moeten verhelpen.
Dit alleen omdat het oorspronkelijk een toestel uit een andere regio is wat niet matcht met de SIM provider.
Dus feitelijk door Samsungs eigen zichzelf beschermende updatebeleid moet ik dit toestel nu betaald bij Samsung laten fixen, of ik moet niet-updatend verder ;(................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
cwarcher schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:43:
Daar staat Android security patch level May 1, 2020. Dus sinds mei niets updated.
Nee, dat staat er niet! Er staan daar drie regels, de eerste is de huidige firmwareversie, de tweede is het serienummer van je toestel, en het derde de actieve/sim(s)/toestel CSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
ahja ik las de opmerking 'onderste regel' te snel....
Daar staat (en dat vertaalt zo te zien naar een USA/SPRINT based toestel, en dat klopt want degene waarvan ik het toestel ge-erfd hebt komt daar vandaan)

XAA/XAA/SPR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-08 09:25
De kans is aanwezig dat je op een firmware-versie zit die wel voor SPR is uitgekomen en niet voor XAA. Dan ga je inderdaad geen updates krijgen.

Je hebt 2 opties:
  1. Zelf het toestel flashen met de laatst beschikbare update op XAA (https://www.sammobile.com...ad/G970U1UEU4ETH8/377620/)
  2. Langs een service centre gaan en kijken of ze het toestel kunnen flashen, wellicht lastig omdat deze bestanden vaak niet klaar staan.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
CyberJohn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:06:
De kans is aanwezig dat je op een firmware-versie zit die wel voor SPR is uitgekomen en niet voor XAA. Dan ga je inderdaad geen updates krijgen.

Je hebt 2 opties:
  1. Zelf het toestel flashen met de laatst beschikbare update op XAA (https://www.sammobile.com...ad/G970U1UEU4ETH8/377620/)
  2. Langs een service centre gaan en kijken of ze het toestel kunnen flashen, wellicht lastig omdat deze bestanden vaak niet klaar staan.
Wat is XAA precies? Ook een provider? Geeft dat niet ook issues met een KPN SIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-08 09:25
cwarcher schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

Wat is XAA precies? Ook een provider? Geeft dat niet ook issues met een KPN SIM?
XAA is de standaard CSC voor de US, ookwel Unbranded/Unlocked genoemd.

Je hebt wellicht geen WiFi bellen of andere provider gerelateerde functies.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
CyberJohn schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

XAA is de standaard CSC voor de US, ookwel Unbranded/Unlocked genoemd.

Je hebt wellicht geen WiFi bellen of andere provider gerelateerde functies.
Geen WiFi bellen zou ik geen probleem vinden. Zolang ie maar wel updates en upgrades wil met een KPN sim er in.
Zou dus flashen met een XAA versie worden? Staan er ergens goede tips hier hoe dat te doen?
Ben wel redelijk into IT maar dit heb ik nog nooit gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
cwarcher schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:05:
[...]

Geen WiFi bellen zou ik geen probleem vinden. Zolang ie maar wel updates en upgrades wil met een KPN sim er in.
Zou dus flashen met een XAA versie worden? Staan er ergens goede tips hier hoe dat te doen?
Ben wel redelijk into IT maar dit heb ik nog nooit gedaan :)
Uitleg staat toch in de link van @CyberJohn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwarcher
Smartphonetips schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:56:
[...]

Uitleg staat toch in de link van @CyberJohn ?
Helemaal overheen gelezen, ga ik binnenkort een keer voor zitten, thanks! (y)
Pagina: 1