Toon posts:

OC van socket 7 mobo met amd k6-2 400

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een p1 166MMX gekregen op een socket 7 mobo en 128 (100mhz)mb sdram geheugen
Deze pc moet natuurlijk ietje harder lopen!!
het is een P5TX-apro mobo. Ik heb er geen manual bij
Ik heb nu een AMD K6-2 400 Mhz gekocht en deze moet erop. Hoe verander ik de fsb en de MP zodat ik (6*75) kan halen en dus een clocksnelheid van 450 Mhz.
Ik heb hem er nu gewoon ingestoken en hij draait op 167 Mhz (2,5*67)
Wie weet uitkomst??

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Manual downen bij Aopen (is zo te zien een Aopen 59Pro). Staan de instellingen in (anders op je mobo gekalkt).

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 15:17 schreef Angelfire het volgende:
Manual downen bij Aopen (is zo te zien een Aopen 59Pro). Staan de instellingen in (anders op je mobo gekalkt).
nee het is geen A-open, het is een elitegroup (computer systems) of zo?? model P5TXApro (info uit sisoft sandra)

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Staat er dan echt niets op het mobo gekalkt bij de jumpers??? Lijkt me stug op zo'n "oud" mobo. En anders kijk je toch ff bij elite group ?!?!

Die manual is echt wel te vinden, en anders staat het hoogstwaarschijnlijk op je mobo.

/edit
toch sneller typen, hij heb hem al
/edit

I play my enemies like a game of chess...

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~baur/GoT/Mobo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~baur/GoT/voltage.jpg

[edit]
Voltage op 2.2 Volt, multiplier op 2x (de k6-2 maakt daar 6x van) en de bus op 75 MHz volgens de jumpersettings hierboven, that should do the trick.

Vreemde is alleen dat er op de schema's verschillende voltages staan voor de jumpersettings.

The need for speed drives me

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik ook al gezien, ik had vlak voor jouw post ook de manual, maar ik had de MP op 1,5 - 3,5 gezet. 2 moet dus beter zijn.
Ik ga het meteen proberen
6*75 is 450 MHZ, dat is beter!!
ik heb nu 3,5*75 =262Mhz bereikt.
Op zich niet veel sneller dan de 166MMX die er op zat!!

Verwijderd

Topicstarter
YES!!!! de 450 MHZ is bereikt!!!
Alleen met booten geeft ie maar 66weer.
Sisoft zegt nu wel 450 MHZ en hij draait het ook wel>>>lekker snel nu. en dat voor een gratis PC :) :)
hoe kan ik het boot menu wijzigen zodat die ook 450 Mhz weergeeft???

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Bios update'je draaien voor je mobo ?? Toen ik net voor mijn Asus T2P4 een k6-2 had gekocht, herkende die de K6-2 ook niet helemaal goed. Met een bios update'je was het verholpen (en werd er netjes aangegeven dat het een K6-2 300 was, in mijn geval. :))

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Zou ik ditzelfde oook kunnen flikken bij mijn Asus P5A (mobo is weliswaar stuk maar krijg een nieuw) en dan de multiplier op 2 (6) en core op 2.2 en bus op 75 MHz?

zou ik dan ook een 450 hebben??

• Baur
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Op vrijdag 10 augustus 2001 17:42 schreef SuperSucker het volgende:
Zou ik ditzelfde oook kunnen flikken bij mijn Asus P5A (mobo is weliswaar stuk maar krijg een nieuw) en dan de multiplier op 2 (6) en core op 2.2 en bus op 75 MHz?

zou ik dan ook een 450 hebben??
Jij hebt een zogenaamd supersocket7 moederbord, dat wil zeggen dat jouw moederbord op een fsb van 100 MHz kan draaien, dat is dus veel beter dan een fsb van 75 MHz. Jij kunt je moederbord op 4,5x100 zetten.

The need for speed drives me

Pagina: 1