Vraag

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:07

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Beste GoTters,

Momenteel heb ik de volgende PC "over"
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenGigabyte GA-N3150N-D3V (rev. 1.0)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenAntec ISK 110 Vesa€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT102464BF160B€ 36,50€ 36,50
1Solid state drivesKingston SSDNow V300 120GB€ 86,50€ 86,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 123,-

Deze wil ik graag in (gaan) zetten als een HTPC. Echter heeft de pricewatch: Gigabyte GA-N3150N-D3V (rev. 1.0) geen HDMI uitgang. Is hier eenvoudig nog een HTPC van te maken? Of ben ik goedkoper uit met een nieuwe NUC / Barebone / Chromecast?
Op het oog lijkt pricewatch: ASRock J3455-ITX aan de wensen te voldoen qua overeenkomsten met mijn huidige MoBo, maar dan met HDMI. Ik weet alleen niet of de Intel Celeron J3455 vlot genoeg is voor het decoderen van FHD (Must Have) / 4K (Nice to Have).

Ik ben van plan de HTPC te gaan gebruiken om films/series welke op mijn NAS staan op de TV af te spelen. Hiervoor wil ik graag KODI gebruiken.

Een alternatief gebaseerd op een RPi zit ik niet op te wachten. Dit heb ik de afgelopen jaren gebruikt, maar kreeg het niet stabiel, voornamelijk problemen met de USB/SD storage.

De HTPC moet compatible zijn met pricewatch: LG OLED55B7V en/of pricewatch: Pioneer VSX-924-K

Budget bij voorkeur minder dan 100 euro.

Alvast bedankt _O_

Matis

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Beste antwoord (via Matis op 10-10-2020 13:43)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Matis, ook al eens iets van een Android TV overwogen (en dan niet een boxje met een Android Mobiel OS)?

Iets in de trend van een Mi Box S of een aankomende Google Chromecast met Google TV

Je receiver is in staat om 4k@60Hz door te sturen echter ZONDER HDR (heeft HDMI 2.0 zonder de "a" toevoeging, zonder HDCP2.2 bedoel ik).

Zou je graag HDR tevoorschijn willen toveren dan zou het videosignaal rechtstreeks naar je TV moeten gaan en middels ARC audio weer uitsturen naar je receiver, de HD audio formaten krijg je echter niet via ARC. Het is maar waar je het meeste belang aan zou hebben?

Testing, one, two ...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Matis, ook al eens iets van een Android TV overwogen (en dan niet een boxje met een Android Mobiel OS)?

Iets in de trend van een Mi Box S of een aankomende Google Chromecast met Google TV

Je receiver is in staat om 4k@60Hz door te sturen echter ZONDER HDR (heeft HDMI 2.0 zonder de "a" toevoeging, zonder HDCP2.2 bedoel ik).

Zou je graag HDR tevoorschijn willen toveren dan zou het videosignaal rechtstreeks naar je TV moeten gaan en middels ARC audio weer uitsturen naar je receiver, de HD audio formaten krijg je echter niet via ARC. Het is maar waar je het meeste belang aan zou hebben?

Testing, one, two ...

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Android TV had ik nog niet aan gedacht.

Had vroeger een Popcorn Hour. Het door jou voorgestelde kastje lijkt daar ook op qua feature.

Voor wat betreft de video: Alles loopt via de TV en ARC naar de receiver voor het geluid. Ik heb een stereo opstelling op basis van twee Dali Zensor 7. Dus met 2.0 ben ik al tevreden ;)

Ik ben eigenlijk op zoek naar een bedraad Media speler. Ga eens verder op zoek.

Bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 06-10-2020 15:47 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Matis schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:46:
Bedankt voor de tip. Android TV had ik nog niet aan gedacht.

Had vroeger een Popcorn Hour. Het door jou voorgestelde kastje lijkt daar ook op qua feature.

Voor wat betreft de video: Alles loopt via de TV en ARC naar de receiver voor het geluid. Ik heb een stereo opstelling op basis van twee Dali Zensor 7. Dus met 2.0 ben ik al tevreden ;)

Ik ben eigenlijk op zoek naar een bedraad Media speler. Ga eens verder op zoek.

Bedankt!
USB Gbit netwerk adapter van ± €10,- erin en klaar is Matis. Ik gebruik die boxjes niet zonder, als het mogelijk is. Je haalt zo +300Mbit aan stabiele snelheid via je netwerk. Ruim voldoende voor vrijwel al het media wat maar beschikbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 06-10-2020 16:16 ]

Testing, one, two ...

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
@hardware-lover bedankt voor de tip(s). Ik heb de pricewatch: Xiaomi Mi Box S 8GB besteld tezamen met een pricewatch: TP-Link UE300

* Matis kan niet wachten *O*

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Matis, dat type adapter heb ik in mijn voorkeurlijst staan, maar nog nooit aangekocht. Laat nog even weten of deze het probleemloos doet in de Mi Box? Ik heb tot nu toe enkel andere merken gebruikt.

Testing, one, two ...

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Topicstarter
hardware-lover schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:57:
@Matis, dat type adapter heb ik in mijn voorkeurlijst staan, maar nog nooit aangekocht. Laat nog even weten of deze het probleemloos doet in de Mi Box? Ik heb tot nu toe enkel andere merken gebruikt.
Bij mij werkte het probleemloos. De Mi Box verbindt direct via LAN. Wifi heb ik niet eens gebruikt.

Over de stabiliteit kan ik nog niets zeggen. De summiere tijd dat ik hem nu heb gebruik, werkt het stabiel.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Matis mooi zo, dan kan die adapter ook in het lijstje met geschikte oplossingen 👍

Testing, one, two ...

Pagina: 1