Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 08:02
Ik zoek een?
E-Reader

Wat is je budget?
Rond de 200 Euro (liefst minder)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik print dagelijks meerdere pagina's uit op de printer (datasheets). Hier kijk ik een uur naar en vervolgens verdwijnt het bij het oud papier. Dit vind ik jammer.
Wat ik graag zou willen is om mijn printer te vervangen door een E-Reader. Alle readers die ik kan vinden kunnen wel PDF files aan maar dat is toch niet wat ik zoek.
Wat ik wel zoek is een reader die zich gedraagt als een printer, bijvoorbeeld:
Uit een PDF op mijn pc file > print to E-reader waar ik dan vervolgens ook kan aangeven welke pagina's ik kan printen (pagina's 3-6,10,12 ) in plaats van het volledige document.
Het liefst allemaal via wifi/bluetooth (even een knop indrukken om de reader uit slaapstand te halen is geen probleem)
Het zou mooi zijn als het "geprinte" document meteen open komt te staan op de reader.
Ook de mogelijkheid van tekenen/notities kunnen maken op de documenten zou een goede extra zijn

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik al gekeken naar de Amazon Kindle, hier is een programma voor genaamd "Send to kindle" maar het is me niet helemaal duidelijk of dit ook een selectie van paginas aan kan.
https://www.amazon.com/gp/sendtokindle/pc
Iemand die hier al ervaring mee heeft?

Op google is het moeilijk zoeken omdat het gros van de resultaten gaan over het uitprinten van e-books waar ik compleet niet in geinteresseed ben.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.
Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:00
Waarom lees je ze niet op je PC? ik denk dat je een tablet zoekt en een simpele cloud-oplossing om documenten daarop te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
Fr33z schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:44:
Waarom lees je ze niet op je PC? ik denk dat je een tablet zoekt en een simpele cloud-oplossing om documenten daarop te openen.
3 Redenen
-Omdat ik al de hele dag naar een scherm zit te turen en technische documenten toch net wat fijner lezen op "echt papier".
-Ik kan er mee rond lopen (Dit kan ook met een tablet) en is licht.
-Batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:00
Dan zou ik zeker een tablet proberen. De functies die je zoekt zoals aantekeningen maken en datasheets bekijken (dus tabellen weergeven, beetje mooi inzoomen etc) gaan echt minder goed of gewoon niet op een e-reader.

tablets zijn daar voor gemaakt, kun je makkelijk inzoomen, aantekeningen maken etc. Zou eens kijken naar een tweedehands android-tablet, is vast wel wat moois te krijgen voor <200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
Fr33z schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:09:
Dan zou ik zeker een tablet proberen. De functies die je zoekt zoals aantekeningen maken en datasheets bekijken (dus tabellen weergeven, beetje mooi inzoomen etc) gaan echt minder goed of gewoon niet op een e-reader.

tablets zijn daar voor gemaakt, kun je makkelijk inzoomen, aantekeningen maken etc. Zou eens kijken naar een tweedehands android-tablet, is vast wel wat moois te krijgen voor <200 euro.
Bedankt voor je reactie!
Toch zoek ik echt naar een E-Reader met deze funties (als ze bestaan) :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
De Send to Kindle functie is het versturen van een email met als bijlage het te lezen document naar je Kindle eReader.
Dus je zou dan betreffende document naar een PDF moeten printen, vervolgens de PDF per mail naar je Kindle adres sturen.
Let wel op, meeste eReaders zijn kleiner dan A4 formaat en dan kan een PDF niet helemaal goed getoond worden op het scherm. Koop anders eerst 2dehands om te testen?

En heb je al naar de Remarkable gekeken? Die is wel vol formaat.
https://remarkable.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:06
Op een e-reader aantekeningen maken mag je vergeten. Een notitie zal nog net lukken.
Wil je deze aantekeningen/notities hierna ook weer op je computer krijgen?

Zoals @swhnld hierboven al zegt, e-readers zijn niet gemaakt met A4 PDF's in het achterhoofd. PDFs worden meestal kleiner weergegeven, tekeningen/tabellen zijn ook al helemaal een ramp tenzij je een e-reader met hoge DPI neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
swhnld schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:20:
De Send to Kindle functie is het versturen van een email met als bijlage het te lezen document naar je Kindle eReader.
Dus je zou dan betreffende document naar een PDF moeten printen, vervolgens de PDF per mail naar je Kindle adres sturen.
Let wel op, meeste eReaders zijn kleiner dan A4 formaat en dan kan een PDF niet helemaal goed getoond worden op het scherm. Koop anders eerst 2dehands om te testen?

En heb je al naar de Remarkable gekeken? Die is wel vol formaat.
https://remarkable.com/
De remarkable houd ik even in mijn achterhoofd, helaas nog wat prijzig en ik kan niet echt iets vinden over een "print to" functie.
MrSenne schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:41:
Op een e-reader aantekeningen maken mag je vergeten. Een notitie zal nog net lukken.
Wil je deze aantekeningen/notities hierna ook weer op je computer krijgen?

Zoals @swhnld hierboven al zegt, e-readers zijn niet gemaakt met A4 PDF's in het achterhoofd. PDFs worden meestal kleiner weergegeven, tekeningen/tabellen zijn ook al helemaal een ramp tenzij je een e-reader met hoge DPI neemt.
Dat het kleiner is dan A4 en geen notities kan maken is geen probleem. Het gaat me echt om de "print" functionaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door StampVoet op 05-10-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 11:34
Je zou is kunnen kijken naar Boox e-readers.

Zij bieden ook grotere formaten (10 en 13 inch ) readers aan, hebben een relatief krachtige processor waardoor het bladeren door PDF vrij snel werkt. Ook is er een aantekeningen functie waarmee je PDFjes kan beschrijven.

https://shop.boox.com/

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Pagina: 1