Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Deze keer even geen Schotland, want corona :'( , maar ik heb random wat landschapsfoto's van afgelopen 2 jaar uitgekozen om te laten zien, dus vergeef me voor de onoriginele titel. De meeste foto's zijn gemaakt in mijn woonlokatie of dicht in de buurt. Onderwerpen die je terugvindt zijn o.a. diepe schaduwen, herfstkleuren, eenvoudige silhouetten, maar ook af en toe een beetje grauwig, en beslaan alle seizoenen.

De foto's zijn allen klikbaar, want groter = mooier 8)

#1: Rurberg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50379530106_9637d831f0_c.jpg
115mm, f/4, 1/125, ISO200
Canon 6D, Canon 70-200/2.8L IS II USM

#2: Nyswiller
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49045331962_922a0e135b_c.jpg
100mm, f/2, 1/400, ISO100
Canon 6D, Zeiss 100/2 Makro-Planar

#3: Wittem, silhouet
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49798604693_50255581fb_c.jpg
200mm, f/4, 1/1250, ISO100

#4: Wittem
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47988177851_a49462d768_c.jpg
100mm, f/2, 1/1000, ISO100

#5: Wittem
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7864/46685150005_97f6f229e2_c.jpg
50mm, f/2, 1/1000, ISO100
Canon 6D, Zeiss 50/2 Makro-Planar

#6: Wahlwiller
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/7809/40235665563_6184017640_c.jpg
100mm, f/4, 1/250, ISO160

#7: Wahlwiller
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/32883440397_597412b99a_c.jpg
100mm, f/2, 1/500, ISO100

#8: Wahlwiller
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47988435341_9c37fc19d1_c.jpg
50mm, f/8, 1/320, ISO800
Canon 6D, Zeiss 50/2 Makro-Planar

#9: Zwartwater, Venlo
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/49409689007_dc2380560f_c.jpg
100mm, f/2, 1/250, ISO640

#10: Rurberg
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50379528576_322b3e838c_c.jpg
200mm, f/4, 1/125, ISO160

Feel free to comment d:)b

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-05 13:31
Prachtige foto's!, waarbij 1 en 10 mijn favoriet zijn.

8 Lijkt een beetje oververzadigd en die flare bij #4 vind ik jammer; maar al met al erg mooie foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 22:10

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

wauw...ik ben toch aan vakantie toe...heb je tips, qua camping enzo ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mooi platen hoor en leuk om je weer actief te zien. :)
Die had ik net ietsje donkerder gedaan denk ik maar je weet vaak mooi het licht te vangen. Die flare bij die koe geeft wel een leuk effect.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-05 14:58
Leuk om weer foto's van je te zien! Over het algemeen gewoon mooie platen, de laatste is zeker mijn favoriet. Zal wel door het beetje mist komen :D

Zal wat later dieper ingaan op de andere foto's

#2 Mooie kleuren en fraai licht. Vind de linkerkant wat saai waardoor ik het gevoel krijg dat ik meer naar rechts wil kijken. Had het vliegtuig zelf weggesoept :)

#3 Een prachtige zonsondergang(?). Ik zou hier meer aandacht nog willen hebben op de zon. Het donkere is iets wat te overheersend.

#9 Voor mij de minste van het stel, hier ontbreekt het je gewoon aan mooi licht. Het is wat grijs en flets.

Al met al mooie set om naar te kijken :)

[ Voor 53% gewijzigd door MattiB op 05-10-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
dennisdennis12 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:36:
Prachtige foto's!, waarbij 1 en 10 mijn favoriet zijn.

8 Lijkt een beetje oververzadigd en die flare bij #4 vind ik jammer; maar al met al erg mooie foto's.
Bij 8 heb ik zelfs de saturation van de blauwe lucht op -13 staan...
De flare bij 4 kan ik gerust wegpoetsen, maar ik vond het juist wat hebben. Dit was zo'n foto waarvan ik dacht dat ie enorm mislukt was, maar op de PC zag ik toch dat het goed werkte. Misschien kwestie van smaak, maar ik vind het juist wat toevoegen, samen met alle pollen in de lucht.
Mike2k schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:14:
wauw...ik ben toch aan vakantie toe...heb je tips, qua camping enzo ;)
Dank u :) Ik weet een goeie B&B, ligt praktisch achter hetgeen je in foto 2 ziet ;)
Gonadan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:22:
Mooi platen hoor en leuk om je weer actief te zien. :)
Die had ik net ietsje donkerder gedaan denk ik maar je weet vaak mooi het licht te vangen. Die flare bij die koe geeft wel een leuk effect.
Thanks! :) Welke bedoel je?
MattiB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:53:
Leuk om weer foto's van je te zien! Over het algemeen gewoon mooie platen, de laatste is zeker mijn favoriet. Zal wel door het beetje mist komen :D

Zal wat later dieper ingaan op de andere foto's

#2 Mooie kleuren en fraai licht. Vind de linkerkant wat saai waardoor ik het gevoel krijg dat ik meer naar rechts wil kijken. Had het vliegtuig zelf weggesoept :)

#3 Een prachtige zonsondergang(?). Ik zou hier meer aandacht nog willen hebben op de zon. Het donkere is iets wat te overheersend.

#9 Voor mij de minste van het stel, hier ontbreekt het je gewoon aan mooi licht. Het is wat grijs en flets.

Al met al mooie set om naar te kijken :)
Dank u MattiB :D
#2: ja misschien had ik wat meer ruimte moeten laten rechts, want het landschap daar was leeg genoeg daarvoor :) Vliegtuig idd, die ga ik weghalen!

#3: Ik wilde graag 16x9 crop, en ik dacht dat het donker-lichtverhouding redelijk 50-50 was (zon staat ook precies in het midden), maar het is idd niet echt 50-50 en dus toch nog wat te dominant...Hmm misschien nog meer croppen onderin.

#9: mijn bedoeling was dan ook niet om een consistente kleur-serie neer te zetten, vandaar random landschappen. Ik vond het grijzige aan deze foto juist mooi afsteken tegen de oranje herfstblaadjes en het groene mos langs het pad. Ik zou dan eerder foto 5 wat te grauw/flets vinden omdat daar heel weinig kleuren inzitten (maar deze foto blijf ik mijn aandacht ook op vestigen, daarom heb ik em erbij gezet).

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Daar is het woordje 'eerste' weggevallen. :D
Maar de laatste misschien ook, weet alleen niet of je de sfeer dan verliest want dat zou zonde zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:02:
[...]

Daar is het woordje 'eerste' weggevallen. :D
Maar de laatste misschien ook, weet alleen niet of je de sfeer dan verliest want dat zou zonde zijn.
Dat is precies waar ik tijdens editen steeds tussen heen-en-weer ging: shadows/blacks op -15 ja of nee :P De algehele exposure verminderen zorgt ervoor dat de intensiteit/gloed van het licht doffer wordt, dus dat wil ik niet. Ik zou nog de lights omhoog kunnen doen maar die veranderen dan ook weer andere lichte delen die ik niet lichter wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-05 09:41
Deathchant schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:00:
Bij 8 heb ik zelfs de saturation van de blauwe lucht op -13 staan...

#2: ja misschien had ik wat meer ruimte moeten laten rechts, want het landschap daar was leeg genoeg daarvoor :) Vliegtuig idd, die ga ik weghalen!

#3: Ik wilde graag 16x9 crop, en ik dacht dat het donker-lichtverhouding redelijk 50-50 was (zon staat ook precies in het midden), maar het is idd niet echt 50-50 en dus toch nog wat te dominant...Hmm misschien nog meer croppen onderin.
Mooi werk hoor! Ik doe het je niet na.

#8. Schuifjes zeggen me niet zoveel. Ik werk er niet mee. Maar bedoel je dat je de verzadiging van de lucht verminderd hebt? Ik vind hem ook behoorlijk blauw. Niet dat het stoort. Het harmonieert wel goed met het intens levendige geel-groen van de gewassen op het veld. Wat me een tikje bevreemd is het verloop in het blauw van de lucht dat een radiaal karakter lijkt te hebben. Het was vast heel bijzonder licht op dit moment van die dag.

#3. Perfect. Niets meer aan doen. De zon en haar directe omgeving zuigen alle aandacht op in een verrukkelijke, bijkans serene, detaillering. Mocht de licht/donkerverdeling niet in balans zijn dan schaadt het zeker niet.

#2. Het vliegtuig hoort erbij. Net als de reiger. Die haal je toch ook niet weg? Wat me intrigeert is het ietwat heldere stukje blauw tussen de bovenste splitsing van de centrale stam van de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 09:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Deathchant schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Dat is precies waar ik tijdens editen steeds tussen heen-en-weer ging: shadows/blacks op -15 ja of nee :P De algehele exposure verminderen zorgt ervoor dat de intensiteit/gloed van het licht doffer wordt, dus dat wil ik niet. Ik zou nog de lights omhoog kunnen doen maar die veranderen dan ook weer andere lichte delen die ik niet lichter wil hebben.
Daar hebben ze curves voor uitgevonden :Y)

Maar even inhoudelijk:

Als een serie werkt het niet lekker voor mij en dat is toch waar je ze in toont. Foto 1 is vrij zacht (weinig saturatie) en krijgt sfeer met de flare terwijl foto 2 de aandacht krijgt met de centrale plaatsing van de boom en oranje kleur op de blauwe achtergrond van de lucht. Dan de vrij donkere foto 3 met een mooie zonsondergang en zo verder. Los van elkaar dus prima platen waar je onderling over kan discussiëren maar als serie geen geslaagd geheel.

Wat mij het eerste opvalt in foto's bij elkaar is of ze in kleur zijn of zwart wit. Gelukkig hier niet het geval maar ik vind het altijd heel storend als mensen een aantal foto's tonen waarvan er dan weer een aantal zwart-wit waren. Ten tweede valt bij keur foto's altijd de witbalans verschillen onderling op en bij deze serie is dat wel het geval. De een is warm en de ander is koud en de ander is vrijwel helemaal neutraal (9). Bij series probeer ik zo veel mogelijk dat gelijk te houden.

Verder zou ik echt in moeten gaan per foto en met een slaap tekort van hier tot Tokio wil ik jullie die brei aan woorden niet aandoen :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
OttiglioM schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Mooi werk hoor! Ik doe het je niet na.

#8. Schuifjes zeggen me niet zoveel. Ik werk er niet mee. Maar bedoel je dat je de verzadiging van de lucht verminderd hebt? Ik vind hem ook behoorlijk blauw. Niet dat het stoort. Het harmonieert wel goed met het intens levendige geel-groen van de gewassen op het veld. Wat me een tikje bevreemd is het verloop in het blauw van de lucht dat een radiaal karakter lijkt te hebben. Het was vast heel bijzonder licht op dit moment van die dag.

#3. Perfect. Niets meer aan doen. De zon en haar directe omgeving zuigen alle aandacht op in een verrukkelijke, bijkans serene, detaillering. Mocht de licht/donkerverdeling niet in balans zijn dan schaadt het zeker niet.

#2. Het vliegtuig hoort erbij. Net als de reiger. Die haal je toch ook niet weg? Wat me intrigeert is het ietwat heldere stukje blauw tussen de bovenste splitsing van de centrale stam van de boom.
Dankjewel :) Ja, schuifjes in Lightroom, waarbij ik inderdaad de verzadiging minder maak. Die radial zie ik nu ook. Ik heb geen radials gebruikt (why would I), dan zal dit wel door de polarisatiefilter komen (alhoewel die geen pola-cone zou moeten veroorzaken op 50mm?).

Ook het heldere stukje blauw bij foto 2...ik zie het niet :'( maar ook hier heb ik niks gedaan anders dan de luminance van het blauwkanaal op -10 gezet (wel een circ. pol filter gebruikt though).

@Ventieldopje Dank voor je comments :) Het was ook eigenlijk niet mijn intentie om dit als een serie neer te zetten waarbij witbalans, kleurtoon, lichtinvallen e.d. zoveel mogelijk gelijk was. Het was meer mijn bedoeling om gewoon random wat landschapjes (met juist allemaal verschillende dingen) neer te zetten. Om eerlijk te zijn geef ik eigenlijk nooit exact dezelfde edits; ik bekijk en bewerk elke landschapsfoto individueel. Landschappen zijn geen minuut hetzelfde. Overigens, als je zegt "kleur of zwart wit", dan ga ik er even vanuit dat je bedoelt "kleurrijk vs. weinig kleur", want er zit namelijk geen zwartwit foto tussen. Foto 5 en 9 zijn wat grauwiger qua kleur (5 meer dan 9).
Doordat de lat voor showcases altijd érg hoog heeft gelegen, zien we dat eigenlijk niemand meer een showcasetopic opent. Het is immers niet motiverend als de showcase waar je trots op bent wordt 'afgewaardeerd'.

Daarom gaan we vanaf nu de scheiding iets anders leggen:
- Als je vooral op zoek bent naar input van andere gebruikers hoe je je foto('s) beter zou kunnen maken, open een testcase.
- Wil je foto's waar je trots op bent laten zien zonder actief op zoek te zijn naar feedback, open een showcase.
Voor mij is het vooral dat laatste punt, alhoewel het daarbij niet zo is dat ik persé geen feedback wil krijgen. Iedereen vindt wat en ik vind het verder prima om goeie feedback tot me te nemen ;) Dat is de reden waarom ik, ondanks de foto's samen niet echt een verhaal vormen, een showcase had gemaakt.

PS: ik hoor/lees zoveel over curves...maar ik gebruik het echt nooit (schandalig als landschapsfotograaf, ik weet :'( ). Ik bewerk gewoon totdat ik het mooi vind (maar dat kan ik ook met de curves doen idd). Zo gebruik ik bijvoorbeeld ook nooit het calibration-gedeelte in lightroom, en ook split toning gebruik ik uiterst zelden...
offtopic:
Slaap ze! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 07-10-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
Deathchant schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:46:
Ook het heldere stukje blauw bij foto 2...ik zie het niet :'( maar ook hier heb ik niks gedaan anders dan de luminance van het blauwkanaal op -10 gezet (wel een circ. pol filter gebruikt though).
Misschien zie ik wel spoken :) Ik heb het bewuste stukje er uit geknipt en van een pijl voorzien. Zodat er geen misverstand is over waar we moeten zoeken. Mijn pipetje geeft daar ter plekke ook hogere helderheidswaarden dan we op grond van een homogeen verloop zouden mogen verwachten.

Wat het is? Het intrigeert me. Anders zou ik er niet over zeuren :) Pola lijkt me uitgesloten. Zo'n filter gebruik ik niet. Is de lucht me niet blauw genoeg dan zijn er wel andere methoden om die een stukje vooruit te helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEty3tU85kkrB1kNf22i__s_SLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rBfhGeP6POOWx4qb1JWjzrDC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik zou je echt niet kunnen vertellen waar het vandaan komt. En nog steeds valt het me niet op by the way ;)
Ik zeg overigens niet dat je ongelijk hebt, maar dit valt bij mij dan overigens wel in de categorie "een spatie teveel" in een groot Word document ;)
EDIT: de zeiss lenzen hebben allebei wel een sterk vignet op f/2, zou het dat kunnen zijn, want ik zie op andere foto's die ik op f/2 maak ook zo'n lichte radial in het midden die best sterk aanwezig is. Overigens heb ik gewoon de default lens correction aan staan in Lightroom. Ik heb verder niks handmatigs met vignetcorrectie gedaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Deathchant op 07-10-2020 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
Is het dan mijn monitor? Ehh nee, want ik heb er drie naast elkaar. Alle drie verschillend en alle drie niet gekalibreerd. Ik kan mijn browser makkelijk even over alle drie verplaatsen. Maar overal hetzelfde verschijnsel. Het valt trouwens vooral op in de 800 pixels versie. In de flikker vergroting is het al minder evident aanwezig. Maar toch (objectief en subjectief) waar te nemen.

Je hebt helemaal gelijk in je opvatting dat het sop de kool niet waard is. Maar ik heb nu eenmaal de drang onbegrepen zaken op een een begrijpelijk manier verklaard te willen hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik heb zelf wél een gecalibreerde monitor (dat moet ook eigenlijk wel als je met foto's werkt) en ik kan het niet zien. Dus ik kan je niet helpen. Hehe, ik was vroeger ook zo dat ik alles verklaard wilde hebben; niet dat ik je mijn ervaring wil opdringen, maar mij helpt het enorm in innerlijke rust om wat lichter door het leven te gaan door zaken te laten liggen voor wat ze zijn ;) (dat kostte me wel veel wrijving in het begin, dat is waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 19:29
Dat verloop van blauw in de lucht is gewoon een gevolg van de circulaire polarizer filter.

Zie ook https://fstoppers.com/ori...circular-polarizer-280083 onder het kopje Drawbacks.

Lucht die op 90° van de zon is wordt harder gepolarizeerd dan de rest, dus bij grotehoek lenzen is dit vaak zichtbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door MrSenne op 07-10-2020 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 09:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

OttiglioM schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:06:
[...]

Misschien zie ik wel spoken :) Ik heb het bewuste stukje er uit geknipt en van een pijl voorzien. Zodat er geen misverstand is over waar we moeten zoeken. Mijn pipetje geeft daar ter plekke ook hogere helderheidswaarden dan we op grond van een homogeen verloop zouden mogen verwachten.

Wat het is? Het intrigeert me. Anders zou ik er niet over zeuren :) Pola lijkt me uitgesloten. Zo'n filter gebruik ik niet. Is de lucht me niet blauw genoeg dan zijn er wel andere methoden om die een stukje vooruit te helpen.

[Afbeelding]
Optische illusie (weet zo de naam even niet) ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
Ventieldopje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 19:12:
Optische illusie (weet zo de naam even niet) ;)
Ik zou ook geen andere naam weten. Die naam is meer een container van begrippen die te maken hebben met een omschreven subjectieve interpretering van objectieve optische informatie in de hersenen. Ik zou het als zodanig aan kunnen nemen en verder rustig gaan slapen.......maar....., die conclusie wordt niet door een objectiveerbare waarneming ondersteund. Helaas.

Voor een omschrijving van bovengenoemd verschijnsel verwijs ik graag naar een Nemo kennislink artikel uit 2006. Van een auteur wiens opvattingen en inzichten ik niet altijd deel maar dit artikel zit, naar mijn idee, redelijk solide in elkaar.

Om de in het artikel omschreven begrippen "na-effect" en "afgeleid contrast" te kunnen omzeilen heb ik even twee samples gemaakt van identieke grootte. Links uit het vermeende te heldere gebied en rechts uit het gebied direct rechts van de stam. In mijn interpretatie komt de helderheid van het blauw van het gebied rechts overeen met een verloop dat in overstemming is met de rest van blauw in de foto. Om een overzichtelijk plaatje te maken heb ik elke individuele pixel 17x17 vergroot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fr6LHB_roo04EmgjNogv5eDQB7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yb770YaL1STMmi3D3EnUN80I.jpg?f=user_large

Ben ik nog steeds de enige die een helderheidsverschil ziet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Nee hoor, het viel mij ook op. Toch is dit nog steeds een showcase topic en geen 'achterhaal de helderheid van het vlekje'-topic.
Mocht je door willen zoeken dan graag in een ander topic (mits goedkeuring @Deathchant ) zodat deze weer over de foto's kan gaan. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OttiglioM
Geruststellend dat ik toch niet de enige ben.

Doorzoeken hoeft van mij niet. Ik voelde me wel gedwongen de suggestie van optische illusie te pareren.

Om nog even over de foto's te gaan wil ik nog wel eens benadrukken dat TS een mooie serie heeft neergezet waarin de kritiek zich lijkt te moeten beperken tot het zoeken van spijkers op laag water.
Pagina: 1