[Multi] Dirt 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvRFZGTCZ_fl3uWgccmgnmJgth8=/i/2003676068.png
Ontwikkelaar: Codemasters
Platforms: PC, Xbox One, Xbox Series X/S, Playstation 4, Playstation 5 & Stadia
Release-datum: 6 November 2020

Summary

DIRT 5 is the bold new off-road racing experience created by Codemasters. Conquer stunning global routes and drive an iconic roster of cars. Experience a star-studded Career mode, four-player split-screen, the Playgrounds arena creator mode and much more!

Take your place in a playful, dynamic, amplified off-road racing experience with DIRT 5! Let Loose, get creative and be playful in the vibe of DIRT’s most ambitious game ever, with a story-driven Career mode, innovative online play, stunning machines and locations, extreme surfaces and elements, and new ways for players to create and customise like never before. Make highlight-reel moments in a world dripping in style, atmosphere and opportunity. You ready?

Release Date

Release date voor de game staat nu op 6 November 2020 voor PC and current-gen consoles. Op Xbox Series X/S en Playstation 5 volgen iets later.

Announcement Trailer

Editions

Dirt 5 - Launch Edition
  • Full Game
  • Pre-order bonus: Ford F-150 Raptor PreRunner by Deberti Design!
Dirt 5 - Amplified Edition
DIRT 5 Standard Edition, plus…
  • 3 DAYS EARLY ACCESS on Xbox One, PlayStation 4 and Steam
  • Access to every post-launch addition to DIRT 5!
  • 3 exclusive vehicles: Ariel Nomad Tactical, Audi TT Safari, VW Beetle Rallycross
  • 3 exclusive player sponsors with fresh objectives, rewards and liveries
  • Currency and XP boosts

Achievements/Trophies

Hier beneden alle achievements/trophies uit de game. Voor de details van de secret achievements click dan hier.

Achievements
NameDescriptionGamerscore
+10 HRSPRSSave your first customised livery10
Fast Cars and Fancy CardsCustomise and save your player card10
Jack of All TradesComplete one of every type of Career Event10
Stuntmasta'Score 30,000 or higher in a Career Gymkhana event10
Graduation CeremonyComplete Chapter 110
Secret AchievementContinue playing to unlock this achievement.20
Long JumpJump 50m distance in a single jump20
Spare Some Change for Gas?Drive 10,000 miles50
Practice Makes PerfectComplete 10 clean laps50
Secret AchievementContinue playing to unlock this achievement.50
Checks and BalancesEarn a total of $1,000,00050
Blank SlateBuild and test your first Playground100
Everyone's a CriticRate a Playground100
Secret AchievementContinue playing to unlock this achievement.100
Now I Am the MasterComplete the Superstar Finale of the Career100
No Event Left BehindComplete every Career Event100
SuperstardomReach level 50, becoming a Superstar150

Useful links

DIRT 5 - The Official Game Site
Codemasters

Zal de TS later aanvullen met extra info over de game.

[ Voor 38% gewijzigd door Psqld op 05-10-2020 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spellingerror
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Nope indeed

[ Voor 65% gewijzigd door BM op 03-11-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik had gehoopt dat deze game in de XBOX gamepass zou zitten, ik meen ook dat ik dit op digitale flyers heb gezien. Maar hij staat er nog steeds niet op?

Weet iemand of dit nog gaat komen? Speelt iemand dit spel uberhaupt? Dit topic is wel erg rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

BM

Moderator Spielerij
Hij gaat (voorlopig) niet naar Gamepass komen. Dan was daar wel een grote aankondiging over gedaan, en die is niet geweest. Er gingen wel wat geruchten, maar ook niet meer dan dat.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik heb dit spel recent voor pc gekocht, gelukkig voor 'maar' 30 euro. Want het ziet er gewoon echt niet uit. Ik speel op 1440p. Er is iets heel vaags met de resolutieschaling aan de hand en de game is zeer slecht geoptimaliseerd. Veel framedrops en motionblur. Je kunt bijna geen instellingen aanpassen los van wat low-mid-high presets. Hij speelt wel als een lekker ouderwetse arcade Dirt game, dat is dan wel positief aangezien ik de Dirt Rally series té serieus vind. Maar ze hebben hem wat mij betreft een beetje te kinderachtig gemaakt, de menustructuur ziet er ook gewoon niet uit.

Benieuwd hoe deze game op de next gen consoles gaat bevallen en of hij daar wel beter geoptimaliseerd is, maar verwacht er niet veel van. In die dev filmpjes zitten ze veelal te pronken over de 120Hz in deze game, en aangezien de game zelf zo slecht uit ziet kan ik ergens wel in komen hoe ze die 120Hz kunnen halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

vectormatic

Warlock of the doorlock

Heeft er iemand toevallig ervaring met Dirt 5 op de Series S? Ik overweeg om het te kopen als soort van next gen titel (verder vooralsnog alleen gamepass), maar ik kan maar moeilijk vinden hoe het op de nieuwe machines draait, terwijl het op last gen machines niet echt lekker draait

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Wat een ellende is dit spel online. Heb hem uitgespeeld en wil graag online, maar met de huidige matchmaking is dat niet te doen. Veel 1v1 races en als de race is afgelopen kan je een nieuwe race zoeken. Echt heel slecht.

Draait overigens goed hier op 3440x1440 (65-75 fps) op medium met een amd 5700XT. De graphics zijn echt next gen, AMD image sharpening doet zoals gebruiklijk wonderen bij DX12 titels.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Ik heb inmiddels een refund aangevraagd voor Dirt 5. Ik had toch wel gehoopt dat ie met stuurtje te spelen was ondanks dat het behoorlijk Arcade is en dus geen Dirt Rally. Maar kreeg niet eens voor elkaar om maar iets te binden van mijn wheel base of pedals.

Volgens Codemasters zou dat eind deze maand toegevoegd moeten worden. Door de missende wheel support wacht ik nog wel wat maandjes tot ie gezakt is in prijs en Wheel support wel toegevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Psqld schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:43:
Ik heb inmiddels een refund aangevraagd voor Dirt 5. Ik had toch wel gehoopt dat ie met stuurtje te spelen was ondanks dat het behoorlijk Arcade is en dus geen Dirt Rally. Maar kreeg niet eens voor elkaar om maar iets te binden van mijn wheel base of pedals.

Volgens Codemasters zou dat eind deze maand toegevoegd moeten worden. Door de missende wheel support wacht ik nog wel wat maandjes tot ie gezakt is in prijs en Wheel support wel toegevoegd is.
Na PCARS3, GRID2019 heb ik geleerd om geen Codemasters game meer op dag 1 of als pre-order aan te schaffen.

Een racespel zonder support voor racesturen releasen 8)7 .

Is dat niet zo iets als een race game zonder cockpit view uit te brengen? >:)

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricky757
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09 23:12
Ik hoop dat ze de optimalisatie nog een heel stuk gaan verbeteren.. Draait op mijn Ryzen 7 5800x en GTX 1080 erg matig, terwijl het spel er niet extreem goed uitziet/zwaar aanvoelt. Om 75 fps op 1080p te halen moeten meerdere instellingen toch wel op medium. Ook een aantal benchmarks gedraaid via de built-in optie. de 1% en 0.1% zitten rond de 35, en daar komen die kleine stotteringen vandaan. Ook al heb je 60+ frames, het voelt aan als ongeveer 30/40 fps.

Ook erg raar dat dit spel geen sturen ondersteund, ondanks dat ik er geen gebruik van maak kan ik me goed voorstellen waarom mensen afhaken op zoiets.

Nothing phone 3a - AMD RX 6900 XT - AMD Ryzen 7 5800X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik hoop maar dat ondersteuning voor een stuurtje is toegevoegd rond de kerst, heb hem gevraagd voor onder de boom en wilde toch graag mijn G27 gebruiken icm deze game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Dirt 5 bij Gamivo, voor Xbox Series X €15

https://www.gamivo.com/pr...um=aff&utm_campaign=20760

Je krijgt gewoon een key, effe vpn aanzetten en activeren.

€13,97 met kortingscode AKS3

[ Voor 27% gewijzigd door Amaze86 op 22-11-2020 10:30 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Vandaag dus gekocht met bovenstaande tip, waarvoor dank.

Ben lichtelijk teleurgesteld in de graphics, maar vermaak me er verder wel prima mee. :) dus voor die prijs ben ik er heel blij mee.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambler85
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-02-2021
Iemand ook problemen met de savegame op de PS5? Al paar keer een error gehad en voortgang kwijt (soms deels).

Zelfs de hele savegame eraf gegooid en opnieuw begonnen maar gisteren was het weer raak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 18:41

Zyron

BWRAAAAP

Geen last van op XSX.

Wat is "Sprint" moeilijk zeg! Speel in principe zonder assists op Hard in de carrièremodus maar bij Sprint win ik op easy en met alle assists aan niet eens.

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Nog iemand die deze speelt op PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
Dacht geef deze game weer eens een kans nu er eind December update 2.00 was uitgebracht met wheel support. Helaas blijft het ook alleen bij wheel support, want kreeg deze keer met geen mogelijkheid mijn pedals aan de praat. Nog steeds geen meter kunnen rijden in Dirt 5.

Dus maar weer een refund aangevraagd. Dit was denk ik ook de laatste keer dat ik het met Dirt 5 geprobeerd heb, misschien ook wel met andere Codemaster games zo jammer. Blijft ongelovelijk dat een F1 2020 best wel aardig werkt met mijn setup maar dat een andere Codemaster game die support gewoon niet voor elkaar heeft en krijgt. Ok niet dezelfde developers maar toch... deel die support dan gewoon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik heb onlangs Dirt 4 aangeschaft in de aanbieding en met de simulation settings vind ik het simulatie gehalte best wel erg goed. Hoe is dat bij Dirt 5 eigenlijk? En hoe verhouden deze games zich met elkaar?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
lethal pi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:56:
Ik heb onlangs Dirt 4 aangeschaft in de aanbieding en met de simulation settings vind ik het simulatie gehalte best wel erg goed. Hoe is dat bij Dirt 5 eigenlijk? En hoe verhouden deze games zich met elkaar?
Dirt 5 is een arcade ;)
Heb er een uurtje of 5 inzitten en was er al compleet op uitgekeken :X daarna Dirt 2 geïnstalleerd uit 2009 en heb er 10x meer lol mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik begrijp dat Dirt 5 dus niet een Simulation optie heeft. Blijft toch gek dat Codemasters blijft wisselen tussen simulatie en arcade. En verwarrend voor de gamer.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 06:12
Ik zie dat de game al flink in prijs aan het zakken is. Via steam 22 euro en op de wat vage websites ;) onder de 10 euro. Is die game al speelbaar of is het gewoon een draak van een game?

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Floks schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:12:
Ik zie dat de game al flink in prijs aan het zakken is. Via steam 22 euro en op de wat vage websites ;) onder de 10 euro. Is die game al speelbaar of is het gewoon een draak van een game?
Voor € 10 is het een leuke arcade game, maar niet zo 'next gen' als verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:33

[ Voor 50% gewijzigd door Nol_NL op 04-09-2021 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 07:22
Vraagje…. Ik lees onderstaande omtrent Dirt 5:

De PS4 versie is €24,95 en de PS5 versie €29,95 maar als ik PS4 versie haal is die toch gratis geüpdatet naar de PS5 versie als ik die disc in PS5 doe? Of is er op prijs na toch nog verschil?

Upgrade: PS4 -> PS5
Upgrade naar de PlayStation®5-versie: de Blu-ray Disc™ van de PlayStation®4-versie van DIRT 5 moet in een PlayStation®5-console zijn ingevoerd om de corresponderende digitale versie van DIRT 5 voor PlayStation®5 gratis te kunnen spelen, zodra deze versie beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:07
calsonic schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:26:
[...]

Dirt 5 is een arcade ;)
Heb er een uurtje of 5 inzitten en was er al compleet op uitgekeken :X daarna Dirt 2 geïnstalleerd uit 2009 en heb er 10x meer lol mee _/-\o_
Dirt 2 blijft ook mijn favoriete Dirt-game aller tijden.
De hele setting met in de trailer vind ik gaaf en vooral de Utah Trailblazer track blijft gaaf.
Ik vond het 12 jaar geleden al een gave game en kom tegenwoordig maar weinig games tegen die eenzelfde spelbeleving geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik snap werkelijk waar alle kritiek niet. Heb het spel sinds gister in huis en ein-de-lijk weer eens een game die je zo oppakt en ook weer kan wegleggen. Geen diepgaande leercurve en moeilijke dingen. Gewoon game opstarten en gaan.

Geen onoverzichtelijke menu's en andere onnodige poespas. Ik ben super blij dat ze met dirt 5 terug gegaan zijn naar de roots. Gewoon lekker scheuren. Het ziet er graphisch gezien prima uit en speelt heerlijk weg.

Als je iets serieuzer zoekt is dit niet je game en er zijn daarnaast genoeg race sim games voor die doelgroep. Denk dat ook veel kritiek uit die hoek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het ook wel tof. Door het spel ook WRC gekocht wat een stuk moeilijker is, maar Dirt 5 is gewoon een toffe racegame (zoals Grid, maar off road). De omgevingen zijn soms een beetje over de top, maar dat zal zijn omdat het een van de eerste games op de volgende generatie hardware was. Even uitpakken met wat er allemaal kan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik zag dat het spel vandaag als "gratis" PS Plus game van de maand gereleased is voor zowel PS4 als PS5. Ben benieuwd of dit topic dan een kleine opleving krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaco0182
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-05 16:16
Hij is cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 07:56
Gaaf spel ! Ik speel al jaren Dirt / Colin McRae.
Dirt 5 vind ik iets meer arcade achtig dan de oudere versies, maar wat leuk met alle verschillende klasses en voertuigen.
Zal aankomende periode weer veel racen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Ook al vond ik hem minder de platina is binnen. Ergste was die 1000 mile trophy haha (PS5)

[ Voor 9% gewijzigd door Amaze86 op 12-01-2022 21:23 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:47

Superkiwi

Hoi doei

Vorige week toch maar eens een kans gegeven omdat ik 'm toch gratis via PS Plus had.
Wat een gedrocht deze game, dat dit uit de stal van Codemasters komt is eigenlijk beschamend.
Ja, het rijdt (met de meeste wagens) best lekker weg maar daar is alles ook mee gezegd. Ik heb in de laatste 20 jaar behoorlijk wat racegames gespeeld, van ultra arcade tot aan volwaardige sim en ik kan wel stellen dat ik deze samen met Need for Speed Pro Street veruit het slechtst vind.
En het houdt niet op bij de gameplay, de AI, de tenenkrommende podcasts, de post-race cinematics.... ook grafisch weet ik niet wat ze nou precies aan het doen zijn. De HDR implementatie (als het dat voor moet stellen) is eerder storend dan mooi.
Dirt 2 en zelfs Dirt 3 waren van een hoger niveau dan dit, erg jammer dat ze zo afgegleden zijn (lees: zich er zo makkelijk van afgemaakt hebben).

Toch een klein lichtpuntje: onweer tijdens een nachtelijke race ziet er werkelijk fan-tas-tisch uit _/-\o_
Het doet me denken aan de onweer in Driveclub.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is een beetje over de top, maar ik vind het er ook wel tof uitzien. Lekker arcade (nog meer dan Grid), soms is dat leuk :) Ik vind het ook wel lekker dat races gewoon in een poging te winnen zijn en dat je meteen weer door kunt en zelfs als dat niet lukt kun je door via een andere race. Alleen jammer dat er veel herhaling in de graphics en banen zit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Weet iemand hoe ik de career mode opnieuw kan spelen? (PS5) Savegame deleten? Ik kan het nergens vinden namelijk. :/

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Vraagje mbt splitscreen. Ik speel op PC en wilde graag tegen mijn zoon racen.
Ik heb een thrustmaster stuur en een xbox controller via bt aangesloten.

Je zou in splitscreen moeten kunnen rijden, echter herkent de game beide controlers als besturen voor 1 speler ;(

Rondgoogelend kom ik veel mensen tegen met dezelfde vraag, echter nergens een oplossing of antwoord te vinden.

Iemand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Jsmit86 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 17:00:
Vraagje mbt splitscreen. Ik speel op PC en wilde graag tegen mijn zoon racen.
Ik heb een thrustmaster stuur en een xbox controller via bt aangesloten.

Je zou in splitscreen moeten kunnen rijden, echter herkent de game beide controlers als besturen voor 1 speler ;(

Rondgoogelend kom ik veel mensen tegen met dezelfde vraag, echter nergens een oplossing of antwoord te vinden.

Iemand hier?
Als ik Google vind ik dit, dit werkt dus niet?
https://help.ea.com/nl/he...ith-friends-split-screen/
Iets naar onderen scrollen voor PC instructies.

Ik heb er trouwens niet super veel verstand van maar er staat wel: To play split-screen on PC, you’ll need two controllers OR two wheels.
Jij hebt en/en en niet of. Zou eigenlijk niet uit moeten maken ergens maar ik benoem het wel maar even.

[ Voor 15% gewijzigd door LightTwi op 14-03-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Nope, dit werkt helaas niet, omdat de game de controller en het stuur aan 1 speler lijkt te koppelen. Beetje rare feature...
Pagina: 1