Bosch/ Siemens wasmachine - I-Dos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Helaas is zojuist onze wasmachine overleden en dus opzoek naar een nieuwe. Op het forum zijn al veel posts te vinden met enorm veel bruikbare tips. Ik neig dus ook naar een Bosch / Siemens en wel in de categorie €600 - €800.

Nu probeer ik alleen uit te vinden wat het I-Dos systeem nou precies doet. Het concept snap ik, maar wij hebben 3 wasmiddelen die we gebruiken: witte, zwarte en gekleurde was.
Werkt I-Dos dan wel of is dat in de praktijk dan dus niet te doen? Of wat gebeurt er met het overtollige wasmiddel?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

crimby schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:52:
Werkt I-Dos dan wel of is dat in de praktijk dan dus niet te doen? Of wat gebeurt er met het overtollige wasmiddel?
Dat is meer een concrete vraag dan echt aankoopadvies. Voor aankoopadvies mist er ook een short list. Ik schop dit topic richting het goede subforum waar je meer kans op antwoord hebt: CEA > WG

Edit:
crimby schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:13:
[...]
Excuses was ook geen aankoopadvies maar idd een vraag! Vandaar dat ik de shortlist ook niet heb ingevuld. Bedankt voor het verplaatsen.
Geen probleem, was mijn aanname goed. Happy posting :)

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 05-10-2020 14:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik snap de logica achter maar 1 soort wasmiddel ook totaal niet. Vervelende is alleen dat de topmodellen van bijvoorbeeld Miele allemaal met een dergelijk systeem uitgerust zijn.

Volgens mij schiet je er dan nog heel weinig mee op. Zeker omdat we elk wasmiddel even veel gebruiken. En wasverzachter eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
FeaR schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:05:
[...]

Dat is meer een concrete vraag dan echt aankoopadvies. Voor aankoopadvies mist er ook een short list. Ik schop dit topic richting het goede subforum: CEA > WG
Excuses was ook geen aankoopadvies maar idd een vraag! Vandaar dat ik de shortlist ook niet heb ingevuld. Bedankt voor het verplaatsen.
MikeyMan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:06:
Ik snap de logica achter maar 1 soort wasmiddel ook totaal niet. Vervelende is alleen dat de topmodellen van bijvoorbeeld Miele allemaal met een dergelijk systeem uitgerust zijn.

Volgens mij schiet je er dan nog heel weinig mee op. Zeker omdat we elk wasmiddel even veel gebruiken. En wasverzachter eigenlijk nooit.
Ik dus ook niet, maar alle recensies zijn super positief dus ik mis toch wat denk ik.
Wij gebruiken zwart of kleur het meest en altijd wasverzachter. We zouden dus de machine kunnen vullen met bv kleur en dan wit en zwart manueel vullen. Maar werkt dat zo? Of wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
crimby schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:13:
[...]

[...]

Ik dus ook niet, maar alle recensies zijn super positief dus ik mis toch wat denk ik.
Wij gebruiken zwart of kleur het meest en altijd wasverzachter. We zouden dus de machine kunnen vullen met bv kleur en dan wit en zwart manueel vullen. Maar werkt dat zo? Of wat mis ik?
Dit klopt wat je zegt. Je kunt het wasmiddel wat je het meest gebruikt laten doseren door het i-dos systeem. Dit kan je ook uitschakelen en dus handmatig wasmiddel toevoegen.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:26
Wij gebruiken zelf maar 1 wasmiddel samen met I-Dos, werd ook aangeraden als je van wasmiddel wisselt dat je de gehele lade schoonmaakt, zodat er geen mix is. Je kan ook handmatig een ander wasmiddel toevoegen.

Ik geloof dat het miele systeem (TwinDos) wel verschillende soorten wasmiddel aankan, maar zit je wel een prijsklasse hoger.

[ Voor 6% gewijzigd door barellron op 05-10-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:36
Ik gebruik altijd pads, alleen als mijn wasmachine erg vol zit zet ik het i-dos systeem op 1 streepje (van de 3) voor wat extra wasmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Dit was bij ons het eerste (en enige) wat stuk ging aan de machine (ongeveer 7j oud nu). Het was leuk toen het werkte, maar je kan natuurlijk ook gewoon manueel toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Nu online
Inmiddels heb een wasmachine besteld zonder i-dos.Het was een leuke feature maar voor ons misschien toch de extra kosten niet waard. We gebruiken even veel zwart en kleur wasmiddel. Wit uiteraard wat minder. Omdat we veel wisselen zouden we het I-Dos systeem minder dan de helft van de beurten gebruiken en het was toch een ruime 100 euro extra.
Pagina: 1