Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:35

koekiemonster

want a cookie

Topicstarter
Na jaren PHP/MySQL websites/applicaties gedeployed te hebben bij spelers zoals Protagonist, Vimmex, Webruimtehosting etc ben ik mij afgelopen half jaar gaan verdiepen in het ontwikkelen van javascript applicaties: Nodejs, json en mongoDB.

Inmiddels heb ik een leuke applicatie in elkaar gezet. Ik had verwacht -gezien de populariteit- dat hosting een fluitje van een cent zou zijn. Echter, dat blijkt dus niet het geval. Vaak wordt NodeJS wel ondersteund, maar MongoDB dan weer niet.

Iemand ervaring met partijen die beide aanbieden voor normale prijzen? Het liefst natuurlijk met een Nederlands lijntje, maar als dit niet mogelijk is, is dit te overzien.

Ik heb nu van 4 partijen terug gekregen dat zij het hartstikke interessant vinden, maar nog niet NodeJS en MongoDB supporten/aanbieden op een shared host.

Kortom, ik heb geen idee waar ik nu kan gaan shoppen voor zowel NodeJS als MongoDB?

Wat ik wel heb gevonden, maar net niet voldoet:
- https://www.nodechef.com/nodejs-mongodb-hosting (best wel prijzig, niet Nederlands)

[ Voor 7% gewijzigd door koekiemonster op 05-10-2020 14:36 . Reden: partij toegevoegd die is gevonden ]

[webhero.nl]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:09
Shared nodejs/mongodb hosting komt eigenlijk nauwelijks voor. Nodejs webapplicaties draaien vaak een eigen webserver, waardoor het setuppen van shared hosting met meerdere vhosts op 1 port meer moeite kost.

Ik denk dat je het beste een vpsje bij een partij als Hetzner of OVH kan halen. Dit kost meer werk om op te zetten en te onderhouden, maar blijft wel betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-04 15:32
Wij bieden wel NodeJS aan op shared hosting maar geen MongoDB. Is MongoDB echt een vereiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Topicstarter
Ik wil graag een apostrophecms draaien. Dit cms vereist nodejs en mongodb.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Topicstarter
Lucas schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:21:
Shared nodejs/mongodb hosting komt eigenlijk nauwelijks voor. Nodejs webapplicaties draaien vaak een eigen webserver, waardoor het setuppen van shared hosting met meerdere vhosts op 1 port meer moeite kost.

Ik denk dat je het beste een vpsje bij een partij als Hetzner of OVH kan halen. Dit kost meer werk om op te zetten en te onderhouden, maar blijft wel betaalbaar.
Met dergelijke opzet denk ik dat ik mijn hobbyprojecten vooral dus moet houden op de oude en bekende omgevingen zoals LAMP.

Dit geeft stof tot denken :)

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

MongoDB atlas is gratis tot redelijke grootte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:41
NodeJS + MongoDB lijkt me een combo op m.b.v. Docker te gaan draaien.
Ergens een goedkope VPS huren (bijvoorbeeld Scaleway) en dan daarop je eigen Docker omgeving draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Topicstarter
rensvanaarden schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:36:
Wij bieden wel NodeJS aan op shared hosting maar geen MongoDB. Is MongoDB echt een vereiste?
Interessant, waar en wat is wij?

[webhero.nl]

Pagina: 1