Nieuwe accu Thinkpad, origineel of imitatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1028301

Topicstarter
De accu van mijn Lenovo Thinkpad edge T530 is aan vervanging toe,
ik twijfel tussen een originele accu of een imitatie accu.

Wat is wijsheid, gaan voor origineel of niet.
Ik wil de laptop nog voor langere tijd behouden omdat hij verder goed werkt, en er mee kan wat ik wil in windows 7 en linux.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik wil de laptop nog voor langere tijd behouden
Wat is de verwachte levensduur van de imitatie-accu? Als die twee niet overeenkomen, kan je dus beter een originele aanschaffen, lijkt me?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18

Detmer

Professioneel prutser

Meestal kun je voor het prijsverschil 2 of 3 imitatie accu's kopen. Dat is ook iets om rekening mee te houden. Verder hangt het natuurlijk allemaal van de prijs, capaciteit en verwachte levensduur af.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1028301 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:09:
De accu van mijn Lenovo Thinkpad edge T530 is aan vervanging toe,
ik twijfel tussen een originele accu of een imitatie accu.

Wat is wijsheid, gaan voor origineel of niet.
Ik wil de laptop nog voor langere tijd behouden omdat hij verder goed werkt, en er mee kan wat ik wil in windows 7 en linux.
Net hoelang je er nog mee wilt doen. Van Yanec zijn wel goed en krijg je 2j garantie

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07

Yucon

*broem*

Ik las dat lenovo's nogal eens lastig zijn met het accepteren van imitatieaccu's. Is daar een regelmaat in te ontdekken?

Wat betreft kwaliteit wordt er bijvoorbeeld bij deze het volgende genoemd:
.. Vervaardigd onder strikte kwaliteitscontrolenormen en met Panasonic-cellen..
toevallig x230, die had ik nog opgeslagen omdat ik die vanochtend besteld had

Als die er inderdaad inzitten en als het specifieke type cellen opgeteld ook op de opgegeven capaciteit komt zit je een eind in de richting. Het grote probleem met merkloze accu's is dat de cellen hun specs niet waarmaken.. en het geheel dan natuurlijk ook niet.

edit: niet goed opgelet, ik was een paar dingen tegelijkertijd aan het doen. Het was deze geworden. 2-Power komt als je wat rondgoogled goed uit de reviews.

[ Voor 20% gewijzigd door Yucon op 05-10-2020 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Yucon schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:26:
Ik las dat lenovo's nogal eens lastig zijn met het accepteren van imitatieaccu's. Is daar een regelmaat in te ontdekken?

Wat betreft kwaliteit wordt er bijvoorbeeld bij deze het volgende genoemd:

[...]

toevallig x230, die had ik nog opgeslagen omdat ik die vanochtend besteld had

Als die er inderdaad inzitten en als het specifieke type cellen opgeteld ook op de opgegeven capaciteit komt zit je een eind in de richting. Het grote probleem met merkloze accu's is dat de cellen hun specs niet waarmaken.. en het geheel dan natuurlijk ook niet.

edit: niet goed opgelet, ik was een paar dingen tegelijkertijd aan het doen. Het was deze geworden. 2-Power komt als je wat rondgoogled goed uit de reviews.
Jammer om zoveel te betalen, en maar 1 jaar garantie.

https://www.replacedirect...ad-t530-laptop-accus.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je wel voor de reacties,
heb het effe wat druk, ik ga later hier mee verder, en laat weten wat het geworden is.

Topicstarter
Zoals eerder aangegeven zou ik laten weten wat het geworden is,
een Yanec accu.
Helaas herkent de laptop de accu niet, wordt ook niet opgeladen.
De verkoper op de hoogte gebracht hiervan, nog geen antwoord, wat op zich niet raar is in de laatste dagen van het jaar.

Heeft iemand een idee hoe ik deze accu werkend krijg?

Voor allen dank voor het meedenken, en fijne dagen gewenst.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:04
Volgens mij valt er weinig te regelen, aangezien het herkennen van een accu vrij basaal is en niet een kwestie van een vinkje ergens aanzetten. Ik zou je adviseren het geld terug te vragen.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 13:14
In mijn ervaring gaan imitatie-accu's een half jaartje mee.
Aangezien ik zelf refurbished laptops verkoop met een jaar garantie zorg ik altijd voor originele accu's.

M.i. zijn imitatie-accu's zonde van het geld.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:18

Detmer

Professioneel prutser

hjkv schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:47:
In mijn ervaring gaan imitatie-accu's een half jaartje mee.
Aangezien ik zelf refurbished laptops verkoop met een jaar garantie zorg ik altijd voor originele accu's.

M.i. zijn imitatie-accu's zonde van het geld.
Dan weet ik niet waar jij accu's koopt maar dan koop je de verkeerde of heb je pech :o . Zo lang als origineel gaan ze in de meeste gevallen niet mee maar 2 jaar redden verreweg de meeste accu's het hier wel :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• pbor1234
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik kocht voor mijn E540 een immitatie bij Ali voor 26,=; voor mij ideaal om de laptop nog een jaar of 2 "te rekken"; dat was overigens uitsluitend nodig omdat Linux hapert op de E585 :-(. Verder is ie al helemaal afgeschreven dus ja om nu te investeren in een originele accu... zinloos.

Was voor mij de 2e accu van Ali, beide werken zonder problemen.

Ik moet wel eraan toevoegen dat voor mij laptops net als mobieltjes snel afschrijven; in 2 jaar. Ze kunnen wel langer meegaan maar de ontwikkeling gaat zo snel dat het voor mij gunstiger is om net even niet het laatste spul te kopen maar wel frequenter te vervangen.

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07

Yucon

*broem*

Los van het type heb ik wel gemerkt dat een nieuwe accu in zo'n oudere laptop een verademing is. In principe is de discussie of het nu 4 of 5 uur wordt niet eens zo relevant; het is vooral geweldig dat hij weer een best aardige accu heeft in plaats van na een half uur uit te vallen. Zeker voor de prijs van die imitatieaccu's is dat zeker de moeite waard.

Nu maar hopen dat het een tijdje zo blijft :)

En TS, ik hoop natuurlijk dat je het snel gefixt krijgt en ook weer lekker zonder kabeltje op de bank kunt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De verkoper heeft mij 3 mogelijkheden gegeven om de accu werkend te krijjgen, waarvan ik er een geprobeerd heb, echter zonder resultaat.

Bij de ander 2 mogelijkheden moet ik "Microsoft ACPI Compliant Control Method" verwijderen.
Dit is een driver.
Nu draait op de laptop win7/ubuntu.
Ubuntu is altijd in gebruik, nu weet ik niet of ik in Ubuntu de voorgestelde handelingen kan, mag doorvoeren.
Zal maandag die vraag aan de leverancier stellen.

Ik ken er te weinig van, en heb geen zin om het systeem te vernaggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1028301 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:32:
De verkoper heeft mij 3 mogelijkheden gegeven om de accu werkend te krijjgen, waarvan ik er een geprobeerd heb, echter zonder resultaat.

Bij de ander 2 mogelijkheden moet ik "Microsoft ACPI Compliant Control Method" verwijderen.
Dit is een driver.
Nu draait op de laptop win7/ubuntu.
Ubuntu is altijd in gebruik, nu weet ik niet of ik in Ubuntu de voorgestelde handelingen kan, mag doorvoeren.
Zal maandag die vraag aan de leverancier stellen.

Ik ken er te weinig van, en heb geen zin om het systeem te vernaggelen.
W7 en Ubuntu op 1 schijf ?
Kun je beter op losse schijf houden, apart van elkaar.

Pagina: 1