Laptop voor gaming + setup voor thuiswerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Wat ga je met je laptop doen?
Omdat thuiswerken waarschijnlijk de norm wordt wil ik een meer definitief kantoor inrichten. Hiervoor wil ik graag 1 of 2 grote schermen neerzetten en deze aansluiten op mijn werklaptop. Daarnaast wil ik ook zelf een laptop aanschaffen zodat ik weer een wat meer kan gaan gamen.

Scherm:
Ik werk als ZZP'er en krijg daarom regelmatig een andere werklaptop, ik denk daarom dat een dockingstation niet handig is omdat deze vaak merkgebonden zijn, verder heb ik ook geen andere aansluiting nodig omdat ik verder geen randapparatuur heb (dongle voor muis en keyboard wissel ik gewoon).Dacht daarom aan 1 groot scherm met 1 simpele hdmi aansluiting, is dat de beste oplossing? Dan kan ik gewoon de hdmi kabel wisselen tussen de laptops is mijn redenatie.

Daarnaast een vraag over wat voor soort scherm, als ik er maar 1 kan aansluiten om bovenstaande reden zou ik graag zo'n widescreen kopen, vraag me alleen af hoe ik kan controleren of een laptop met zo'n vreemde resolutie overweg kan? Neem aan dat dit voor een gaming laptop geen probleem is maar hoe zit dat met zakelijk laptops met eenvoudige onboard gpu's?

Laptop:
Ik zoek een laptop van goede kwaliteit waarmee ik een aantal jaar door kan, nu ben ik bekend met de buyguides hier maar de 3 categorieen die behandeld worden in het oktober artikel gaan niet over wat ik zoek denk ik. Een random gaming laptop selecteren in pricewatch lukt me ook nog wel maar loop vooral vast op de gpu, welke heb ik nodig en wat kan ik ermee op de lange termijn. Ik zie 1650, 1660TI, 1660TI Max, 2060, 2070 etc, wat is hierin een verstandige keus?

Games die ik van plan ben te gaan spelen zijn football manager en Diablo 4 op termijn, ook nog wat oude games zoals AOE2, crusader kings etc. Wellicht dat ik ook nog weleens een shooter ga spelen maar dat hoeft niet op een bizarre resolutie, echter ik wil natuurlijk wel zo'n widescreen monitor dus het moet wel overweg kunnen met die resolutie.

Samenvatting:
- Snelle CPU voor CPU intensieve games en gebruik op lange termijn.
- GPU die wel wat moderne spellen kan spelen de komende jaren en die widescreen resolutie aan kan
- 16Gb lijkt me ook handig voor de lange termijn
- niet te zwaar, maar hoeft geen thin variant te zijn
- 500TB lijkt me meer dan voldoende, heb eigenlijk niks wat veel ruimte in beslag neemt.

Wat is je budget?
Budget is tussen de 800 en 1500, maar heb het idee dat de grootste prijsverschillen in de gpu's zitten. Als ik voor een betere GPU 500 meer moet betalen dat blijf ik de shooters wel op de playstation spelen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal het huis niet uitkomen, dus hoef niet zo'n dunne. Wel graag 1 waarmee je ook fatsoenlijk op de bank kan zitten, dus liever geen bakbeest.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb goede ervaringen met HP maar geen idee of die nog steeds zo goed zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online