Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-05 14:59
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Televisie(4K) van minimaal 43 inch

Wat is je budget?
€350,- en als er voor €400,- echt een veel betere tv te koop is dan is dat ook echt mijn max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen op mijn ps5 en vooral daarnaast voetbal en netflix. Wil wel graag een smarttv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb op amazon al een samsung crystal uhd tv gevonden voor €335,- maar denk dat er betere opties zijn. Ik heb geen voorkeur voor een merk.

Welke vragen heb je hier nog over?
graag wel nederlandse webshop of winkel of amazon.de

Alvast bedankt voor de hulp

Beste antwoord (via Hugovdw op 05-10-2020 15:25)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 08:41
Hugovdw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:54:
@aschja Ja dat kan ik zeker begrijpen, maar meer heb ik er ook niet voor over en 4k@60fps zit mij wel goed. https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_PuXEFbT091VS4

Is dit een goede tv? 298euro maar voor een geretourneerde.
Op tweakers zo'n vraag stellen is net zoals in een goede wijnwinkel vragen of "alte genieser" een beetje goede wijn is voor € 0,69 per liter :+

Voor zo'n budget koop je gewoon niet veel. Wellicht is het beter om een monitor te kopen. Scheelt sowieso de kosten van een tuner in dat apparaat. Netflix speelt je PS5 wel af.

Kijk eens op Rtings.com voor de beste budget monitoren. Uiteraard geen 43" schermen, maar geven wel een pak beter beeld dan de tv's waar je nu op mikt. Hier een overzicht met de beste budget tv's. De LG55UN7300 staat daar tussen. De 43" variant kost bij bol € 399. Ik ken dat toestel verder niet, maar Rtings beoordeeld die tv nog best aardig. Verwacht overigens niks van de HDR weergave in dit segment tv's.

Edit: hier nog een lijstje met de beste 40-43" tv's volgens Rtings.com.

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2020 15:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even met gestrekt been erin: voor dat geld ga je geen TV vinden waar je Netflix (UHD films/series) of je PS5 op tot zijn recht laat komen.

In Televisies & Beamers zie je waarschijnlijk een aantal vergelijkbare topics langskomen en daar wordt relatief snel aangegeven dat zowel je HDMI-versie (PS5 zou graag een HDMI2.1 willen hebben in verband met bepaalde features) maar ook je HDR nogal onder de maat zullen zijn.

Ik mis overigens wel even wat je precies aan "smart tv" wil gebruiken; de ene persoon wil graag YT kunnen kijken maar de volgende heeft liever een goede ingebouwde webbrowser; allicht wil je hier nog iets over aanvullen?

Ben je lid van de Consumentenbond (of iemand in je familie)? Ze hebben net van de week "de beste TV tot 43inch" gepubliceerd in hun tests,

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je krijgt bij dat geld het meeste waar bij de Chinese merken, zoals TCL en Hisense. Je krijgt bij deze merken een SmartTV, maar heb niet te hoge verwachtingen, want de smart-functies zijn niet de sterkste punten van deze fabrikanten. Wat beeldtechniek betreft zijn het evenwel prima televisies voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
@MAX3400 Ik heb geen 120hz nodig, 4k@60fps is haalbaar met hdmi2.0. Ik verwacht inderdaad geen top TV maar mijn budget laat dit ook niet toe. Nee geen lid van consumentenbond inderdaad. Qua smarttv inderdaad gewoon Netflix, yt en spotify.

@dmantione Wat is voor max €400,- de beste keuze als je naar het merk hisense kijkt? Zie door de bomen het bos niet meer op amazon veel verschillende modellen voor ong. Dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
@MAX3400 & @dmantione
Hoe zit het met de input lag bij een merk als hisense en tcl, is dit acceptabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik ben geen kenner van de Hisense-lijn, maar als ik de pricewatch gebruik dan kom ik al snel op twee modellen die nadere bestudering vergen: de TCL 43EP663 en Hisense H43A6500. Beiden 4K-televisies met een VA-paneel en dus een goed contrast, wel randverlichting, maar wat verwacht je in deze prijsklasse.

Input-lag van de 43EP663 kan ik niet vinden, die van de H43A6500 is met Google zo gevonden en is ongeveer 50ms. Dat is speelbaar om er een spelletje op te kunnen spelen, maar niet goed genoeg voor een spelfanaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
@Hugovdw heb je toevallig een chromecast of een mi box? Dan kan je namelijk ook voor modellen gaan waar het smart-gedeelte niet zo goed van is. Dan gebruik je de chromecast als smart-apparaat.
Dat maakt in je budget ineens een stuk meer mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
@dmantione oke thanks, zou me er is wat meer in verdiepen. 50 ms is mij toch wel wat te veel, ga liever richting de 25ms. Heb deze samsung op amazon gevonden, heeft een game modus en dan moet de ms ong 20ms zijn.. https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_B8WEFbBDHFAN5
Ben benieuwd of dit een goede tv is.

@99ruud99 heb wel een chromecast maar niet de 4k versie. Smarttv dus wel een must en ook wel zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ik zou gewoon een goede monitor kopen. Via de PS5 of een chromecast kan je dan prima YT e.d. kijken. En afhankelijk van je tv aanbieder wellicht ook 'ouderwets' tv. Ik heb zelf ziggo en kijk via de app op Apple TV op zolder tv,

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 22:18
Hugovdw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:05:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Televisie(4K) van minimaal 43 inch

Wat is je budget?
€350,- en als er voor €400,- echt een veel betere tv te koop is dan is dat ook echt mijn max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen op mijn ps5 en vooral daarnaast voetbal en netflix. Wil wel graag een smarttv.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb op amazon al een samsung crystal uhd tv gevonden voor €335,- maar denk dat er betere opties zijn. Ik heb geen voorkeur voor een merk.

Welke vragen heb je hier nog over?
graag wel nederlandse webshop of winkel of amazon.de

Alvast bedankt voor de hulp
Beste tip die je gaat krijgen is doorsparen. Want voor dat geld is het allemaal kut. En ga je de PS5 echt onrecht aandoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
@aschja Ja dat kan ik zeker begrijpen, maar meer heb ik er ook niet voor over en 4k@60fps zit mij wel goed. https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_api_i_PuXEFbT091VS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Hij is kwa techniek vergelijkbaar met de eerder genoemde TCL- en Hisense-modellen, maar valt buiten je budget, vandaar het advies naar de Chinese merken te kijken. Maar als je bereid bent een geretourneerde te kopen voor €298, dan kom je natuurlijk alsnog ruimschoots binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Tenzij ik verkeerd kijk: 49ms inputlag af fabriek op 1080p, alsnog bijna 10ms inputlag op game-mode op 1080p. Met enige nuance, en dan hoop ik dat je dus https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/tu7000 bedoelt, kan het wel aardig meekomen met games. Sterker nog, dat is ook meteen het enige positieve eraan; voor de overige scores, is het wel beetje onderkant tv-markt maar kan me voorstellen dat je binnen je budget wil blijven.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 07-06 08:41

Op tweakers zo'n vraag stellen is net zoals in een goede wijnwinkel vragen of "alte genieser" een beetje goede wijn is voor € 0,69 per liter :+

Voor zo'n budget koop je gewoon niet veel. Wellicht is het beter om een monitor te kopen. Scheelt sowieso de kosten van een tuner in dat apparaat. Netflix speelt je PS5 wel af.

Kijk eens op Rtings.com voor de beste budget monitoren. Uiteraard geen 43" schermen, maar geven wel een pak beter beeld dan de tv's waar je nu op mikt. Hier een overzicht met de beste budget tv's. De LG55UN7300 staat daar tussen. De 43" variant kost bij bol € 399. Ik ken dat toestel verder niet, maar Rtings beoordeeld die tv nog best aardig. Verwacht overigens niks van de HDR weergave in dit segment tv's.

Edit: hier nog een lijstje met de beste 40-43" tv's volgens Rtings.com.

[ Voor 24% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2020 15:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
Bedankt voor alle reacties, ga er nog is goed over nadenken denk dat het gewoon een 4k tv wordt. Misschien maar ff Black Friday afwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Hugovdw schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:25:
Bedankt voor alle reacties, ga er nog is goed over nadenken denk dat het gewoon een 4k tv wordt.
:? Daar begon je topicstart toch al mee? 4K = UHD (over het algemeen). En dat ding wat je op Amazon.de linkt, is ook 4K.

Allicht, maar misschien dat ik je echt niet begrijp: wat wil je nou exact voor televisie en gooi je niet de verkeerde termen op een hoop waardoor jij / wij vinden dat iets niet haalbaar is binnen een bepaald budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Nogmaals: waarom geen monitor en je 'smart' zaken halen uit de PS of Chromecast oid.?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Input-lag vormt bij de bekende namen geen probleem meer. De 2019-lijn van Hisense zat nog rond de 40ms maar de 2020-lijn zit inmiddels onder de 20ms. TCL tv's zitten zo rond de 11ms. Alle tv's in deze prijsklasse zijn direct-led, enkel Samsung gebruikt nog edge, bij de goedkopere modellen. Het verschil maakt in deze prijsklasse, op de dikte van de tv na, niets uit.

Met jouw budget zijn de verschillen enkel in smartplatform, design, features en LCD-type. Sony, LG en Philips gebruiken (vaak) IPS panelen, 50'' uitgezonderd. TCL en Hisense VA. Samsung kan beide zijn, 50'' VA. Je kiest IPS voor de kijkhoek en iets lagere response tijd. VA voor contrast en zwartwaarde.

Je wint op beeldkwaliteit niets door iets meer te betalen totdat je bij duurdere tv's komt met FALD en een hogere piekhelderheid. Voor gewone tv en (4K) SDR content zijn de tv's prima. Het LCD-type geeft het grootste verschil wat beeld betreft.

Ik zou kijken naar de Hisense A70F in 43 of 50 inch en voor Android kan je terecht bij de TCL EP64 (2019) of P616 (2020). De P611 is gelijk maar komt met een basis smartplatform.

De Samsung in dat formaat kan zowel een PLS (IPS) of VA paneel bevatten en is dus een gok. Als het type paneel niks uit maakt is het een prima keuze, ook wat input-lag betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
@MAX3400 Nee daar begon mijn topic start niet mee en ik had inderdaad verkeerde verwachtingen van wat er mogelijk is. Welke termen heb ik op een hoop gegooid? Smarttv, 4k@60fps en 43 inch... Dat zijn nou niet bepaald termen voor een tv buiten mijn budget. Volgensmij is daar niks mis mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
@Cass Casey omdat ik al een tv meubel heb en hier een tv op wil zetten.

@benbaba Die samsung die je mij hebt gelinkt, die heeft flink wat korting, goed gespot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-06 22:18

Geen idee. Budget tvs geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugovdw
Update: heb de Hisense 43b7500 besteld, ben erg benieuwd.
Pagina: 1