Laptops aanzetten zonder knop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooieboot
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik heb twee laptops waar ik dagelijks tegelijk op werk:

Zakelijk: pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb001nd
Privé: pricewatch: HP Omen 15-dc1950nd

De Privé laptop is verbonden met 2 externe monitoren, toetsenbord en muis.De Zakelijke laptop werk ik op via RDP.

Nu wil ik de laptops graag in een verticale stand zetten zodat ze geen ruimte innemen en mooi weggewerkt zijn, maar de vraag is hoe ik deze extern aan kan zetten. Ze hebben namelijk beide in het BIOS geen S3 poweropties, alleen de Zakelijke laptop ondersteund WOL, deze zou ik dan iig via m'n Prive laptop aan kunnen zetten via iets van een crossover kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

IP Power (remote reboot) switch, maar die zijn prijzig.

[ Voor 17% gewijzigd door Uzuhl op 05-10-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooieboot
Wat je in een. Datacenter hebt bedoel je? Ik zou dan een slim stopcontact kunnen kopen bij de action. Maar de laptops hebben ook geen instelling voor iets als power on after power failure

Toevoeging: Beide laptops zitten op Wifi i.c.m glas haal ik 500mbit, ik mag van m'n vrouw geen gaten (meer) boren. Ik heb wel een 500mbit powerline adapter, maar die haalt maar 50mbit. Ik kan wel iets van een wifi bridge maken met een oude wrt of een pi voor de WOL... maar het irriteert me dat de Prive laptop geen WOL heeft.

[ Voor 46% gewijzigd door mooieboot op 05-10-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooieboot
Ik heb een netwerk gemaakt met een chinees routertje wat ik nog had liggen (next3020n)

Ik heb de volgende instellingen doorgevoerd, behalve stap 4:
https://support.hp.com/hr-en/document/c04947950

Uiteindelijk kwam ik nu in het bios wel de S3/S5 WOL opties tegen.

Via een app op m'n telefoon "Wake On Lan" kan ik de Prive laptop nu aanzetten via wifi binnen dit netwerk, perfect, nu nog de Zakelijke laptop er aan koppelen.

Opgelost!

//update, als je net als ik een wifi bridge gebruikt naar lan, maar via regulier wifi internet, moet je de metric aanpassen van de adapters, zodat internetten via wifi gaat en niet via het accespoint wat alleen gebruikt wordt om de machines aan te zetten (en dus geen internet heeft/geeft)

[ Voor 27% gewijzigd door mooieboot op 05-10-2020 21:46 ]