Google Drive recente bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey05
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-10-2020
Mijn vraag

Goedemiddag! tweakers en volgers.
Ik heb een tijdje geleden alle bestanden van het bedrijf waar ik werk (kleinschalig bedrijf) overgezet naar google drive. Nu wilde zij een oplossing hebben dat ze alles konden zien wat wie in welke map zet en wie waar aan gewerkt heeft.
Je hebt natuurlijk recente bestanden geopend in google drive maar ze werken samen in hetzelfde account maar wel op verschillende pc's.. is er een manier waarop ik dit kan aanpassen of toch de pc die het heeft geupload een naam kan geven of iets?

de optie voor een andere email aanmaken voor de ander is er niet echt aangezien alle emails binnenkomen op deze 'gezamelijke email' en alle documenten dus ook hier op geupload staan.

dus nog even concreet voor jullie en voor mezelf: een manier waarop de collega kan zien dat hij in deze bestanden heeft gewerkt en of heeft gemaakt en niet in verwarring komt dat hij deze bestanden ook gaat maken

automatisch synchronisatie staat aan btw.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google drive en synchronisatie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
het uit te leggen dat er iets bestaat als recente bestanden en ze daar naar moeten kijken, nieuwe email aanmaken (dit dus geen optie) ..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-05 14:06
Doordat ze allemaal via dezelfde account gebruik maken van de Drive is het voor Google gewoon één en dezelfde persoon.

Geef ze allemaal een eigen google-account om in te werken naast de gezamenlijke mailbox.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Toch gaat in het geval van Google Apps de beste oplossing zijn om iedereen een individueel account te geven.

Op een andere manier is het niet mogelijk om op bestandsniveau te zien wie er wanneer aan gewerkt heeft namelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Bastiaan op 05-10-2020 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Iedereen moet een uniek eigen account hebben om deze functionaliteit te gebruiken. Overigens heb je dan wel een zakelijk abonnement nodig.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey05
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06-10-2020
dan zeker eigen account maken en deze koppelen met gedeelde mappen van de desbetreffende map/account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

In principe wel. Je koppelt alleen niet mappen met accounts, je deelt mappen met die aangemaakte accounts (en bepaalt eventueel de rechten die men heeft). Het resultaat is hetzelfde, maar de bewoording/werkwijze maakt wat verschil.
Pagina: 1