Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 19:16
Hi all,

Sinds een aantal weken ben ik via de V&A trotse eigenaar van een Microsoft Surface Pro 4 uit december 2018. Deze wordt gebruikt i.c.m. de type cover en Microsoft pen wat overigens verrassend mooi samen werkt!

Probleem is nu dat ook ik de ongelukkige ben die te maken heeft met het bekende black screen of death. Nadat ik hem aan de kant gelegd had krijg ik hem niet meer opgestart. via Google al een heel aantal tricks tegen gekomen en getest:
  • alle rand apparatuur losgekoppeld, leeg laten lopen - opladen en retry
  • projector optie via win-key + P
  • startup via shortcut shift+ctrl+win-key+B
  • soft-reset via power-button 15s
  • reset via 2min power+vol-up
enige truc die ik nog niet heb uitgeprobeerd is er met de fohn op de achterkant blazen - ik heb deze optie een aantal keren gezien bij units die de vrieskou als oorzaak opgaven maar nog niet direct aangedurfd.

linkjes die gebruikt zijn:Online ook tegen gekomen dat er een hele stapel van deze mooie tablets vervangen zijn, maar hoe/of ik daar voor in aanmerking kan/kon komen heb ik nog niet gevonden. garantie is volgens MS in elk geval verlopen (helaas)TL;DR:
mijn surface heeft een black screen of death - dus wil niet meer aan. Wat kan ik nog proberen om hem te reanimeren?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brakkebenny
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:20
Goedemorgen,

Zakelijk hebben wij 500+ Surface Pro 4's t/m 7's. Bekend probleem helaas, ik heb met enige regelmaat succes om de Surface is een afgesloten plastic zak in de vriezer te leggen en +-4 uur wachten en dan weer aanzetten, data eraf halen. Sommige doen het daarna nog heel lang, andere vallen weer uit, of krijgen andere kuren zoals een trillend scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmiee
@brakkebenny ; gaan we dat eens proberen. Feitelijk valt er - helaas - weinig te verliezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
Wat zo nu en dan bij ons ook werkt is om de Surface aan de lader te leggen die standaard in de doos zit (dus niet via een dockingstation). Maak de typecover los. Controleer of het witte lampje gaat branden op de connector en wacht een paar uur. Bid tot de computer goden en druk op de aan knop.

Ben benieuwd of er nog leven in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
Hij ligt nu te ontdooien in de zak tegen condenserend omgevingsvocht. zal de afloop delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
Oké tijd om 'em aan te zetten. We zetten de Surface meteen aan nadat hij uit de vriezer komt. Ja het is tegen je gevoel in en normaal nooit doen natuurlijk, maar hier wel vaak succes. En anders de tweede optie in m'n vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
So far; no luck. Ligt nu aan de lader zonder type cover. Als hij morgenochtend nog niet aan gaat poging twee in de vriezer en daarna direct aan de voeding en aan... 🤞🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brakkebenny
Hey @Timmiee heb je nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:57
Als deze uit december 2018 is dan heb je toch nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
Helaas geen leven meer in kunnen zien. Lijkt wel “aan” te gaan gezien warmteontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiee
sn0w13 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:44:
Als deze uit december 2018 is dan heb je toch nog garantie?
Volgens de garantie-check op de Microsoft website niet. Morgen nog eens kijken of ik met Microsoft contact kan krijgen of er nog enige vorm van coulance bestaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:57
Timmiee schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Volgens de garantie-check op de Microsoft website niet. Morgen nog eens kijken of ik met Microsoft contact kan krijgen of er nog enige vorm van coulance bestaat
Ik zou het in ieder geval proberen.
Heb een paar jaar terug een surface pro3 2de hands gekocht en toen die ongeveer 1,5jaar oud was en strepen begon te vertonen nog garantie gekregen via microsoft.
Kreeg toen een refurbished terug.

Heb eens gekeken en via dit adres heb ik toen contact op genomen.
support@status.surface.com
Pagina: 1