Aion Testpanel - Reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeowhite
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-11-2023
In september zijn we live gegaan met een artikel voor de belgische tweakers-community waarin we oproep deden aan deze groep om zich aan te melden voor het testpanel. Hieronder verschijnen in de komende weken hun bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_goethals
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:33
Hoi,

Moet er nog iets gebeuren voor het verkrijgen van het volledige bedrag zoals contractueel afgesproken? Ik heb meerdere mails gestuurt maar geen respons verkregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-06 20:37

d3x

Hoi,

ik heb hetzelfde punt.
Begin van de maand heb ik al mijn gegevens doorgestuurd.
Vorige week email gekregen van tweakers dat we gegevens moesten doorgeven.

tot op heden niks ontvangen. de maand is bijna om....
ik heb zelf geld overgeschreven naar nieuwe rekening om iets met de account te kunnen doen.

ik vraag me af of dit invloed heeft op verwachte duur van testen en plaatsen review.

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeowhite
@d3x @stijn_goethals

Ik ga hier direct achteraan voor jullie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeowhite
stijn_goethals schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 09:59:
Hoi,

Moet er nog iets gebeuren voor het verkrijgen van het volledige bedrag zoals contractueel afgesproken? Ik heb meerdere mails gestuurt maar geen respons verkregen.
Welk e-mailadres heb je gebruikt? Wij zien helaas geen e-mail van jou.. Zou je mij een DM willen sturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn_goethals
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:33

Aion

Aion is een digitale bank die voorkomt uit een rebranding van de Belgische tak van het Italiaanse Banca Monte dei Paschi. Deze bank deed het een lange tijd niet goed tot dat het investeringsfonds Warburg Pincus dit heeft overgenomen. Na een zware investering werd de “Netflix” bank gelanceerd. De bank biedt voor €19 per maand een heel reeks premium functies aan zoals een hoge rente op rekening, beleggen en de MoneyMax™ tools.
Spaarrekening
Op gereglementeerde spaarrekening is de minimale rente op dit moment 0,11% (0,01% + 0,10%) in vergelijking met de rente van 1,00% (0,10% + 0,90%) is dit een groot verschil. Maar hoe voordelig is dit ten opzichte van de gereglementeerde spaarrekening die wettelijk verplicht gratis zijn?
Per jaar kost Aion €228 (12 * €19) en moeten we dus het bedrag vinden vanaf het voordelig wordt om deze extra kosten te betalen, hiervoor gebruiken we onderstaande formule:

code:
1
2
3
4
5
x∙0.11%=(x∙1.00%)-228
(x∙ 0.11)/100+228=(x ∙1)/100
x∙ 0.11+22800=x
x∙(0.11-1)= -22800
x= 25 617,98

Om jouw lidmaatschap voordeel te houden met enkel en alleen de verbeterde rente moet €25 617,98 heel het jaar door op jouw rekening laten staan.
Beleggen
Om jouw geld beter te renderen biedt Aion ook vermogensbeheer aan in de vorm van Exchange Traded Funds (ETF’s) aan. Dit is zeer gemakkelijk aan te kopen door een wizard te doorlopen. Hierbij moet je een paar vragen beantwoorden die resulteren tot een beleggingsprofiel. Wat hierbij wil mist is een duidelijk inzicht welke financiële producten je exact gaat kopen. Hierbij zou het delen van de ISIN-code al een sterke verbetering zijn.
MoneyMax™
De MoneyMax™ bestaat uit verschillende tools die jouw leven moeten versimpelen en geld uitsparen.
Max Bills
Een vergelijkstool voor elektriciteit, gas en mobiele telefonie. Dit is volledig te vergelijken met de VTEST van de VREG of bestetarief.be van BIPT. Hierbij vond ik het ook merkwaardig dat de Max Bills een goedkoper energietarief kan vinden zonder te weten welke type energiemeter (dag of dag en nacht) je hebt.
Max Deposit
Is dus de extended spaarrekening met een garantie van de beste intresten van alle Belgische banken.
Max Shopping
Een tool die jouw aankopen tot 30 dagen monitort op goedkopere prijzen. Mocht het ergens jou goedkoper worden proberen zij voor jouw je geld te recupereren. Dit systeem werkt door jouw aankoop bevestiging door te sturen naar een uniek e-mailadres. Ik heb dit diverse keren geprobeerd maar nooit is mijn aankoop herkend geweest.
Max Loans
Een herfinanciering tool voor een persoonlijke lening. Gelukkig heb ik nooit een persoonlijke lening moeten afsluiten en zoals het goede huisvaders principe zal ik dit steeds proberen te vermijden.
Max Insurance
Hierbij zoeken ze voor jou de goedkoopste autoverzekering. Bij verzekering kan je inderdaad steeds voor de goedkoopste oplossing gaan of een premium betalen voor een goede verzekeringsmakelaar. Waar bij je hoopt als het noodlot ooit toeslaat dat deze makelaar alles er aandoet om jouw geld terug te krijgen van de verzekeringsmaatschappij.
Bankieren
Voor de betaling biedt Aion een uitgebreid gamma aan opties aan zoals debetkaart, digitale creditcard, fysieke creditcard, Google Pay en Apple Pay. Hierbij zijn de kaarten uitgerust met NFC en kan je gemakkelijk contactloos betalen. De overschrijvingen zij verbonden aan multi-CSM-platform van STET en dus instantoverschrijving worden ondersteunt.
De support verloopt via chat en/of mail en dit 24/7. Hierbij word je steeds vriendelijk behandelt en krijg je tijdens de chat een snelle respons. Wat wel vervelend is dat het niet mogelijk is om de multi tasken tijdens het chatten.
Conclusie
In conclusie is Aion een bank met een goed functionerende app voor welvarende gebruikers die ongeachte de prijs de beste ervaring willen hebben zonder dat zij enig vorm van financiële kennis moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:59
Eventjes de layout van @stijn_goethals geleend, waarvoor dank ;)

Aion?

Zelf had ik nog niet van Aion gehoord, op wat reclame's op TV na. Het blijkt een volledig digitale bank te zijn (dus geen fysieke kantoren), die zijn diensten enkel via de app aanbied. Deze review gaat over het Premium membership, wat je als klant maandelijks 19€ kost. Hiervoor krijg je verschillende diensten terug, die hieronder verder besproken zullen worden.
Registratieprocedure
Als je je wilt registreren, dan installeer je de Aion app. Je moet jezelf identificeren met ofwel ItsMe, ofwel via een digitale procedure waar je een foto neems van ID en een selfie video opneemt.
ItsMe
Initieel wou ik via ItsMe registreren, maar aangezien ik niet bij een aangesloten bank zit, moest het via E-id verlopen. Geen probleem zou je verwachten, maar hier sta je als Linux gebruiker gewoonweg in de kou :( ItsMe gebruikt een andere connector dan die van de Belgische overheid, en in tegenstelling tot de laatste ondersteunt die specifieke connector enkel Windows & Mac... Geen ItsMe dus voor mij.
Foto ID & selfie video
De andere manier om dan een account te kunnen aanmaken is dus een foto maken van je identiteitskaart, paspoort of NFC scan van paspoort. Nadat dit gedaan is dien je nog een selfie video op te nemen waarin je je hoofd beweegt in specifieke richtingen en 3 getallen opsomt. Hier laat Aion vermoedelijk wat AI op los om te kunnen bepalen dat jij daadwerkelijk de persoon op die identiteitskaart bent.

Hierna moest ik een paar uur wachten tot dit verwerkt was (geen idee of dit manuele goedkeuring vereiste of het proces gewoon traag was) en kon ik daarna verder met het aanmaken van het account en het verkennen van de app.
Startscherm
Na het aanmelden met de pincode kom je op het startscherm terecht. Persoonlijk vind ik dit startscherm gruwelijk irritant. Op mijn telefoon verlies je de helft van het scherm aan een logo, waar op geregelde tijden "reclame" voor hun diensten verschijnt. Verder is er een drawer met recente transacties, die je omhoog moet swipen. Finaal heb je onderaan je scherm de opties om naar je financien, Money Max, Transfers en AdviseMe te gaan.

Als ik dit vergelijk met de app van mijn andere bank, is dit gewoon ondermaats. In vergelijking, de andere app geeft een handig overzicht van je rekeningen, CC, snelkoppeling naar overschrijving op het homescreen. Dit is gewoon wat je in 1 tap nodig hebt...
Spaarrekening
Als premium lid krijg je toegang tot een speciale spaarrekening waar je maar liefst 1.00%. In vergelijking met de meeste banken (waar dit 0.11% bedraagt) is dit fors. Natuurlijk, zoals @stijn_goethals vermeld, als je dit puur voor deze rekening zou doen (en de rest negeert), moet je een minimum bedrag (zie zijn post) kunnen storten voor dit winst oplevert.
Beleggen
Naast het mooie aanbod voor de spaarrekening kun je ook gaan beleggen in ETF's. Hiervoor dien je te bewijzen dat je psychologisch geschikt bent voor beleggen via een vragenlijst. Als je hiervoor "slaagt", dan kun je aan de slag. Je vult een bedrag in (minstens 100€) en dan kun je, afhankelijk van je profiel, kiezen waar je je geld in wilt beleggen. Het was mij, net zoals bij Stijn, niet echt duidelijk waar het geld nu daadwerkelijk in belegd word. Ze geven enkel een verwachte return (bij slechte, matige & goede prestaties).
MoneyMax™
Het meest interessante voor mij was het uittesten van de MoneyMax™ tools, die moeten resulteren in besparingen op het vlak van aankopen en energiefacturen.
Max Bills
Max Bills geeft de optie om je verbruik voor je mobiel, gas en electriciteit in te geven, waarna Aion op zoek gaat naar het beste aanbod.

Voor mij resulteerde dit helaas niet in een goed aanbod, aangezien ik zelf jaarlijks van leverancier wissel en reeds vrij zeker was van het beste tarief. Enkel voor aardgas kon ik een volledige 9 cent per maand mee besparen :+

Voor mensen die zelf niet veel zin hebben om te wisselen kan dit echter wel een goede uitkomst bieden.
Max Shopping
Dit systeem kijkt of je wel de beste prijs online gevonden hebt voor je aankoop. Als Aion een goedkopere plaats vind, krijg je het verschil terug. Hiervoor moet je je email met aankoopbewijs doorsturen.

Mijn indruk van het systeem is dat het op deze manier niet echt gebruiksvriendelijk is, en wel om deze redenen:
- Elke aankoop moet naar een apart, random generated email adres gestuurd worden (je kunt het wel kopieren, maar als je je mails op een pc bekijkt...)
- Het is niet duidelijk dat je maar 1 factuur naar dit emailadres mag sturen
- Het is niet duidelijk, als een mail niet verwerkt kan worden, welkeen dit is
- Veel websites werken niet, bijv. Amazon bestellingen kun je niet doorsturen omdat de producten niet in de Amazon bevestigingsemail staan

Deze functionaliteit zou naar mijn mening verbeterd kunnen worden moest elke klant een vast emailadres krijgen om naar te mailen, en als de mail die niet herkend word ook op een of andere manier teruggekoppeld kan worden.
Max Loans
Ik heb de wizard hiervoor doorlopen, maar geen lening afgesloten uiteindelijk. Je vult je gegevens in en krijgt dan een aanbod. Ik heb geen idee of dit een competitief aanbod is, maar het leek mij van wel.
Max Insurance
Dit valt gedeeltelijk ook onder de Max Bills, maar voor je autoverzekering. Aion gaat op zoek naar het voordeligste aanbod voor jou.
Bankieren
Aion bied een digitaal aanbod aan (Google Pay, Apple Pay, een digitale credit/debit kaart) en een fysiek aanbod (de laatste 2 in fysieke versie).

Het gebruik loopt vrij goed, maar ik heb toch wat bedenkingen:
- het kopieren van het rekeningnummer bij een debietkaart is quasi onmogelijk op mijn toestel, de chat button hangt er permanent boven...
- voor de aanvraag van een kredietkaart moet je toegang geven tot al je transacties bij een andere bank (via de nieuwe PSD standaard). Andere banken nemen genoeg met een kopie van je loonstrook.
- overschrijvingen kunnen enkel naar "geregistreerde" contacten. Een one-off overschrijving naar een persoon is niet mogelijk (wat bij mijn andere bank wel kan). Dit is wel irritant.
Support
Support verloopt via chat (in-app), mail of telefoon. Ik heb geen beroep gedaan op de support en kan dus niet beoordelen of dit vlot verloopt.
Conclusie
In conclusie kan de Aion app met het premium lidmaatschap voor bepaalde mensen (bijv. voldoende spaargeld, geld voor beleggingen, ...) een meerwaarde bieden, maar voor anderen denk ik dat er betere banken zijn, waar je gratis al een groot basispakket kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

Even aan iedereen ter info.

Ik had dus tot op heden de 25eur van AIon niet ontvangen, de som van Tweakers was wel al in orde
Het grappige is dat nu mijn maand voorbij is en ze wel al een aanrekening (subscriptione fee) doen van 19eur, want ik was er snel bij en had al een account gemaakt op 08/10.

wees dus op uw hoede en sluit die account af als je hem niet langer wil of je kan natuurlijk ook downgraden.
Ik ben dus nu aan het wachten op reactie van Aion promotie team...

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

mijn review, ook wederom dezelfde layout gebruikt.

Aion

We stappen hier in de wereld van Cloud banking. De echte waarde van een Bank zit hem al lang niet meer in een kantoor waar je op specifieke momenten een afspraak moet maken omdat je tijdens werkdagen er helaas niet meer toe komt. De waarde van de bank zit hem dezer dagen in de extra services, het gemakkelijk beheer van je online rekeningen, online betalingen en gebruik van bankkaarten die toch nog steeds defacto standaard zijn in België. Hier hebben we te maken met een leverancier van geldzaken die alles ergens online in een Cloud verwerkt. Privacy, security, encryptie, systeem beschikbaarheid, EU regelgeving etc. zijn dan toch dingen die in mij opkomen en vragen stellen bij de keuze.
Onder het motto van de bank “ Switch naar all-inclusive bankieren” met een full service digitale bank met geld besparende tools bied de bank een Premium account aan voor 19eur per maand en een Light account voor 1,9eur per maand.
Deze review gaat over de Premium account aangezien het hier vooral gaat over de extra services die ze kunnen leveren die veelal vervat zijn in deze extra service.
Registratieprocedure
De registratie via de website ging heel vlot. Registreer je gsm nummer, open de link en instaleer de app. (Een weetje, de eerste keer dat ik de app start voor registratie had deze 4G connectie nodig, wifi werkte nooit, nadien was algemeen app gebruik met wifi steeds mogelijk.) Je start de app, kiest het type account Premium of light, vult je gegevens in, activatie via GSM en sms code en alles was zo klaar. Ik heb de activatie gedaan via ITSME en dat ging heel vlot. De app stelt nog wel heel wat vragen omtrent werk, locatie, financiën etc. wat ik eigenlijk niet rechtstreeks kan linken aan een bank app tenzij je een lening aan zou gaan wat een rubriek op zich is.
Bank app
Je start de app op je smartphone, je geeft je 6 digit code en alles verloopt vlot. Er is ook de mogelijkheid om gezichtsherkenning of vinger ID te gebruiken, deze moet je dan linken aan de smartphone technologie zelf. Er zijn 3 talen beschikbaar: Nederlands, Engels en Frans. Je profiel is gemakkelijk te beheren in de app.
Het algemeen uiterlijk van de app is ok, geen fancy kleurtjes of design, gewoon een zeer degelijke basis. Je hebt een algemeen overzicht van je balans, ziet direct je laatste in en uitgaven en je kan snel tools vinden in de navigatie balk onderin.
Financiën
In het onderdeel Financiën zijn de eerste verschillen al zichtbaar afhankelijk van je type account. De standaard opties van debet kaart en rekeningen zijn aanwezig maar met de Premium account kan je ook een Kredietkaart aanvragen (als de dienst online aanwezig is tijdens hun werkuren) en spaarrekeningen . Hierbij heb je een keuze tussen Standard en Extended met een hogere basis of hogere getrouwheidspremie, deze keuze maak je natuurlijk afhankelijk van hoelang je je geld opzij wil zetten. De kaarten zijn digitaal of fysiek en je kan er meerdere aanvragen. Ook is er koppeling mogelijk met Google Pay en Apple Pay, een zeer goed aanbod dus in de huidige bank wereld.
Belegging met de app is eens iets anders dan wat je gewoon bent van de standaard banken. Je moet niet zoals bij vele traditionele banken iets gaan bespreken of zelf op zoek gaan naar wat je kan met je budget. Je krijgt eigenlijk een volledig AI gestuurd vermogensbeheer, waarbij je zelf met eigen vooropgesteld budget (vanaf 100eur) kan kiezen hoe je dit wil gaan investeren. Je kiest je eigen profiel van conservatief tot dynamisch je krijgt een prognose overzicht op basis van je vermogen en je kan hier op een heel simpele manier eigenlijk gaan investeren in obligaties en aandelen. Het gaat allemaal heel vlot en oogt heel simpel uit te voeren en gegarandeerd succes. Dit alles is natuurlijk gelinkt aan de belegger test die je op voorhand moet afleggen. Het is zeker een applicatie die de drempel naar beleggen doet verlagen, of er ook de gewenste resultaten mee te boeken zijn laat ik over aan de eigenaars die dit kiezen.
Als laatste optie is er de lening, deze is natuurlijk voor elk type account beschikbaar (hier ook weer tijdens online kantooruren) en dit is dan weer op basis van je financieel profiel.
MoneyMax
De tool waarbij de bank het verschil wil maken om toch zeker te kiezen voor deze Premium service.
Er zijn bij de MoneyMax sectie verschillende tools beschikbaar om je geld en kosten te beheren via AI en steeds op zoek te gaan naar goedkopere leveranciers en extra kostenbesparingen.
Max Deposit
De tool gaat op zoek naar het beste spaaraanbod en termijndeposito op de markt en vergelijkt de 26 banken in BE. Afhankelijk van je budget en looptijd gaat de tool effectief zoeken naar het beste bankvoorstel. Het is hier effectief niet altijd de eigen bank die er het beste uitkomt. Ik heb voorstellen gezien van banken als Medirect, Fintro en Europabank. Je zou dus via deze weg simpelweg een spaarrekening starten bij een andere bank. Dit lijkt me een zeer opmerkelijke service. Een opmerking hieromtrent is wel dat in de footer van de app staat dat het voorstel is op basis van gegevens van 2020-07-09, enkele maanden oud dus. Ik zou hier toch verwachten dat dit een up to date service is.
Max Bills
De tool gaat op zoek naar de laagste leverancier voor je energie en mobiele telefoon. Ik heb Elektriciteit – gas en telefoon getest en inderdaad je krijgt steeds voorstellen en je kan via deze weg dus effectief overstappen naar een andere leverancier. Je geeft je EAN nummer, meter nummer, GSM nummer etc. door en via de app kan je dus zowaar gemakkelijk de overstap maken. Knap werk zou je zeggen en dat is het ook. Maar de selectie opties zijn zeer beperkt. Om een voorbeeld te geven voor energie: Dag-Nacht tarief – zonnepanelen – combinatie gas + elektriciteit leverancier – speciale kortingen van leveranciers al die dingen zijn dus niet beschikbaar. Zo kwam ik dus niet tot een lager tarief. Ik vraag me dan ook af of hier effectief veel mensen van gebruik zullen maken. Er zijn websites beschikbaar die hier veel verder in gaan. Het GSM abonnement is dan wel weer iets dat mogelijks beter van toepassing is, je geeft data-sms-bel profiel in en de AI gaat op zoek. Dit werkt zeer goed en zo kwam ik op mijn eigen tarief uit 😊, een pluspunt dus. Maar ook hier weer de bedenking, er zijn veel gebruikers die niet enkel een gsm abonnement hebben maar dat dit dikwijls gelinkt hebben naar een thuis TV + data abonnement. Dit is dus ook wederom beperkt te gebruiken.
Max Loans
De tool gaat op zoek naar een beter lening voor je. Geen verdere testen hier en ik veronderstel dat dit op hetzelfde principe werkt als de deposit. Helaas is deze kredietafdeling dus ook enkel open tijdens kantooruren. Lijkt me een beetje raar voor een volledig online en AI gedreven applicatie.
Max Shopping
Je geeft de details van je online aankoop in en de tool gaat op zoek voor je tot 30 dagen na aankoop naar een beter prijs en je “kan” een vergoeding krijgen voor het verschil. Het is hier ook weer simpel volgens de informatie, je stuurt je online aankoop door naar een speciaal adres en de tool zoekt naar een beter prijs. Als extra informatie staat er wel bij dat dit het beste werkt bij elektronica en kleding en dit boven bedragen van 50eur. Persoonlijk stel ik me ook hierbij wel wat vragen, want je kan niet alles 1 op 1 vergelijken, tijdelijke kortingen, account kortingen en er is dikwijls een aanbod inclusief of exclusief verzending bij een aankoop. Daarbovenop is er de vermelding van “kan” en moet je mogelijks al de voorwaarden goed nalezen wat dit juist inhoud.
Max Insurance
Als laatste optie is er de autoverzekering. De tool is heel uitgebreid en is echt tot op het laatste detail in te geven met online controle. Raar dat dit dan ook niet het geval is voor de andere Max tools, want dit is pas het serieuze werk. Op basis van deze informatie wordt er dus een offerte gezocht bij andere verzekeringen.
Support en Helpdesk
Deze is steeds online aanwezig. De support is uitstekend, vanaf het eerste telefoontje bij het starten van de account om te zien of alles goed verlopen is tot bij elke chat met een vraag. Vriendelijk, direct en to the point. Niks op aan te merken dus. Wel zijn er enkele services zoals vermeld in de review die dus niet altijd beschikbaar zijn. Dit is afhankelijk van weekdagen of weekend en bepaalde uren. Dat is wel jammer, als je een volledige digitale bank wil zijn dan verwacht je toch ook dat je alles zelf kan afhandelen zonder inbreng van online dienst.
Conclusie
Mijn conclusies:
Premium Account
Het is duidelijk wat de bank wil aanbieden met de premium account. Deze premium service is niet goedkoop en kost 19eur per maand. Deze kost gaat automatisch van je rekening bij de start van elke maand.
Over het algemeen ben ik onder de indruk van de aangeboden fiscale voordelen, ja er is een serieuze basis kost maar mits de juiste belegging en financiering is hier zeker voordeel uit te halen .Het wegvallen van commissie, overschrijvingskosten en hogere rendement op sparen zijn zeker een pluspunt.
Het motto van de bank “Als je niet meer bespaart dan je lidgeld, betalen we het verschil terug.” zou ik toch wel eens in realiteit willen zien. Op jaarbasis gaat de bank nagaan wat je al of niet hebt kunnen besparen en hier het verschil terugbetalen. De hoe en wat hieromtrent staat volledig beschreven in de geld terug documenten van de bank.
De moneymax tools hebben mij minder kunnen overtuigen, als je zelf op zoek gaat naar de beste tarieven en prijzen denk ik dat je het zelf zeker correcter kan uitzoeken. Wil je dit echter niet zelf doen en via one-shop toch iets betere prijzen wil vinden dan is dit zeker mooi meegenomen.
Bank Account
Vergeleken met vele andere banken is eigenlijk de light account niet duur. Er zijn ook vele services die echt wel toegevoegde waarde zijn. Zo heb je de Apple/Google pay, multi valuta, betaalmethodes en beheer.
Echter zijn sommige van deze aspecten gratis bij andere banken en komt het er op neer om zelf af te wegen wat je nodig hebt en wat je voor deze services al of niet wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024

Gebruikservaring AION

Wat is AION
AION is een online financiële instelling, een bank die zowel voor particulieren als ondernemingen een breed gamma aan mogelijkheden aanbiedt. In tegenstelling tot de klassieke banken heeft AION geen fysieke banken, alles gebeurt online en digitaal. Dit zou de diensteverlening voor de klant makkelijker en sneller moeten maken, waarbij AION beloofd dat de kosten die ze aanrekenen aan hun klanten terug zullen betalen indien de klant dat bedrag niet heeft kunnen besparen door hun aangeboden diensten.

AION is dus niet gratis, er zijn 2 abonnement formules beschikbaar voor de klanten. Dit in een light en premium lidmaatschap.

Het light lidmaatschap kost 1.90EUR per maand terwijl het premium lidmaatschap 19EUR per maand zal kosten. Het verschil in deze zit in de aangeboden diensten. Het light lidmaatschap heeft een focus op bankieren, lenen en sparen terwijl men met een premium lidmaatschap ook beschikking krijgt op 24/7 ondersteuning, mogelijkheden om te beleggen en de mogelijkheid gebruik te maken van de MoneyMax diensten.

In deze gebruikservaring hebben we als particulier gebruik gemaakt van het premium lidmaatschap.

Ikzelf ben 30 jaar, heb fiscaliteit gestudeerd en nadien in de IT beland als functioneel consultant. Een aantal jaar geleden heb ik een woning gekocht waarbij ik een lening ben aangegaan bij een klassieke bank, namelijk KBC België. Tot op heden heb ik zeer weinig gebruik moeten maken van hun ondersteuning, al heb ik die aantal keren dat ik een vraag heb gehad telkens een berichtje/telefoontje mogen ontvangen tijdens dezelfde werkdag. Ook zakelijk heb ik een account bij diezelfde bank waar oa de wagen verzekerd is. Tijdens het testen van AION zal ik deze vergelijken met de bank waar ik op dit moment bij zit, dit om de volgende vraag te kunnen beantwoorden, “Is AION de moeite voor iemand die al jarenlang klant is bij een traditionele financiële instelling en er eigenlijk tevreden is?”
De opstart.
We zijn van Tweakerts voorzien geweest van een link waarbij we meteen een account konden opzetten. Bij het opzetten van het account werd er gevraagd de identiteit te bevestigen (o.a. rijksregisternummer. Er is hier een mogelijkheid dit te verifiëren door gebruik te maken van Itsme, op deze manier is het opzetten van een account zeer makkelijk. Geen geklungel met het overschrijven van gegevens etc.

Na de initiële opstart krijgen we een app voorgeschoteld met een, voor mij, zeer aangenaam lay-out. De UI ziet er netjes uit, waarbij men op het startscherm het saldo van het primaire account kan zien en hier onder de meest recente transacties. Verder kunnen we een aantal tabbladen zien, financiën moneymax, overschrijven en AdvisePMe.

Er is vanuit Tweakers gevraagd alles zo grondig mogelijk uit te testen. Tijdens deze gebruikservaring zal ik alle tabbladen stap voor stap doorlopen en alle mogelijkheden daar bespreken.

We hebben onze rekening net opgezet en hebben dus 1 rekening met 1 debet kaart. Deze kunnen we bekijken in het tabblad financieren, welke meteen het eerste van onze gebruikservaring zal worden. Gezien dit een grondige test moet worden zal ik ieder knopje verkennen. Hou er wel rekening mee dat bij het schrijven van deze review de beloofde 25EUR van Tweakers en de 75EUR van AION nog niet beschikbaar zijn.

Gezien we allemaal vaak eens online bestellen heb ik besloten te starten met het bestellen van een creditkaart. Ik kreeg hier al meteen een foutmelding, ik vermoed dat dit komt doordat er nog geen saldo op de rekening staat. Het aanmaken van een extra debet kaart lukt hierbij wel waarbij we de keuze krijgen voor de maestro of mastercard variant. Door effectief gewoon te klikken op het type kaart dat je wil heb je in enkele seconden een nieuwe (digitale) kaart, die uiteraard meteen te gebruiken is in Google pay en Apple pay nadat we deze koppelen.

In het tabblad financiën kunnen we verder uiteraard ook spaarrekeningen openen. Hier hebben we 2 mogelijkheden. Een standaard spaarrekening, en een extended.

Een standaard spaarrekening heeft een basisrente van 0.15% en een getrouwheidspremie van 0.10% terwijl de extended een basisrente heeft van 0.10 % een getrouwheidspremie van 0.90%. Zonder hier extreem in detail op ion te gaan, AION biedt effectief een hogere intrest alsook getrouwheidspremie aan dan mijn huidige bank. Zeer belangrijk te weten is wél dat de kbc een door de overheid gesteunde bank is, mensen die in theorie enorme sommen om hun spaarrekening hebben, waardoor het verschil in intrest effectief de moeite is zullen kunnen rekenen op staatsgaranties, of AION dit heeft kan ik nergens terugvinden, behalve het gegeven dat de 100.000EUR beschermd is., dit geldt ook bij het sparen d.m.v. een termijndeposito.

Ook de mogelijkheid om te beleggen vinden we terug bij financieren, hierbij doorlopen we een vragenlijst i.v.m. impulsiviteit en kunnen we aangeven in wat we willen investeren (obligaties, aandelen, fondsen, … Na het invullen van deze lijsten krijg je van AION enkele voorstellen. De voorstellen die ik kreeg leken mij best goed, al wil ik hierbij wel zeggen dat ik persoonlijk zelf kies in wat ik beleg zonder advies van een bank, ik maak hiervoor zelf gebruik van Binckbank.

Mijn conclusie i.v.m. het tabblad financiën is best wel positief, het aanmaken van rekeningen, kaarten etc. gaat zeer vlot en eenvoudig. Ook het beleggen en investeren ziet er allemaal zeer makkelijk uit. Ik heb dit tabblad als zeer compleet ervaren-, waarbij de UI makkelijk en vlot bevonden is. Het sparen lijkt op AION effectief meer op te brengen dan bij mijn huidige bank, voor mensen die net in het werkleven stappen en op zoek zijn naar een bank waar ze jaren klant bij willen zijn kan AION misschien wel een verschil betekenen. Het meer verschil in interesten zou hierbij al meteen een bespaard bedrag worden die men kan aftrekken van het betaalde lidmaatschap.
Moneymax
AION zet zichzelf vaak in de kijker als een bank die werkt met een AI, zo heb ikzelf van verschillende keren een YouTube reclamespotje voorgeschoteld te krijgen. Deze ai vinden we vooral terug in het tabblad Moneymax. Hier biedt men enkele mogelijkheden aan om ‘het maximale uit uw geld te halen!’.

Allereerst vinden we een sectie, max deposito. Hier vergelijkt men verschillende banken met elkaar om zo de beste aanbieder te vinden die bij uw profiel mast.

Ook hier krijgen we allereerst enkele vragen. Ik heb hier gekozen, als test, voor 10000EUR let een looptijd van minder dan 1 jaar en kreeg inderdaad enkele voorstellen. Hierbij rijst er al meteen een vraag bij mij op, waarom laat AION hier andere banken zien terwijl ik ook een termijn depositorekening bij hen kan openen? AION brengt hierbij dus niet het meeste op?

Gezien ik tot op heden nog geen saldo op de rekening heb kan ik dit niet in detail bekijken op dit moment.

Ik wil hier wel even bij beklemtonen dat AION niet zegt de bank te zijn die de meeste interest betaald, maar die jouw geld het meest laat renderen. In dat optiek hebben ze wel gelijk wanneer ze een bank vinden die zelf meer opbrengt dan zichzelf wanneer ze doorverwijzen naar een andere bank. Wanneer we hiervoor kiezen zal aion dus een rekening bij een andere bank voor u openen, die je via hen kan beheren. Ikzelf zit graag met alles bij 1 bank, ook al zorgt dat niet voor het hoogste rendement, voor andere zal dit niet uitmaken en is max deposito een mooie optie.
Max Bills
De volgende mogelijkheid is max bills, hierbij bekijkt AION voor u of er een goedkoper alternatief bestaat voor uw mobiel abonnement, of uw energieleverancier. Indien je uw verbruiksgegevens etc. bij de hand hebt is dit echt een aangename optie.

IK ben zelf recent overgestapt van energieleverancier, waarbij ik de gegevens van de vorige leverancier heb ingegeven. Hierbij werd er mij aangeraden over te stappen naar de leverancier die ik zelf had gekozen. Het zoeken naar een gepaste leverancier heeft mij persoonlijk best wel tijd gekost terwijl dit met AION in enkele stappen tot een correct resultaat heeft geleid.

Heb het ook geprobeerd met de aanbieder van mijn mobiele telefoon, ook hierbij kreeg ikl als voorstel mijn huidige leverancier.

Knap!
Max loans
Max loans, is het volgende segment die we onder de moneymax mogelijkheden vinden. Hierbij zoekt AION naar mogelijkheden om uw huidige leningen te herfinancieren tegen een lager tarief. Ik had dit graag getest gezien een herfinanciering van mijn huidige lening van de woning interessant zou moeten zijn met de huidige lage interesten, maar zonder saldo krijg ik echter geen resultaat (hier zal ik nog op terugkomen)
Max shopping
Dit is het onderdeel waar ik het meest naar heb uitgekeken. Hier beloofd AION dat ze de prijs van een aangekocht product zullen in de gaten houden tot 30 dagen na aankoop. Vinden ze in die periode het product ergens goedkoper terug? Dan ‘proberen’ ze het verschil te recupereren. Hoe gaat het in z’n werk? Wel, na aankoop is het de bedoeling dat u zelf uw aankoop toevoegt door het aankoopbewijs door te mailen naar een daartoe bestemd emailadres. Hierna neemt AION het over. Ze vermelden hierbij zelf dat ze voornamelijk gespecialiseerd zijn in consumentenelektronica van kleding boven de 50EUR aangekocht bij o.a., Amazon, Coolblue, Zalano, Bol, …

Als tweaker zijnde hou ik zelf de pricewatch vaak in de gaten, maar dit vind ik iets interessants. Dit heeft een potentieel om het lidgeld er op een aangename, en makkelijke manier dubbel en dit uit te halen. Al zeker in de ze tijden waarbij enorm veel mensen zo goed als alles online aankoopt.

Gezien ik nog geen saldo ter beschikking heb kan ik het nog niet testen. Eens er effectief saldo is zal ik iets via bol.com en Amazon aankopen.
Max Insurance
Max Insurance is het volgende onderdeel, hier zoekt AION een zo goedkoop mogelijke verzekering die bij uw profiel past. Het opzetten is eenvoudig, j geeft de vervaldag van uw huidige polis in, met uw nummerplaat. Gezien ik een wagen van het werk heb en totaal geen idee heb hoeveel het bedrag van de polis bedraag, kan ik hierbij niet vaststellen of het interessant is. Bij voorgaande onderdelen leek AION best wel betrouwbaar, waardoor ik ze op dit moment het voordeel van de twijfel geef.
Maxconversion
Als laatste vinden we Maxconversion terug in het onderdeel moneymax. Hierbij krijgen we meteen de huidige koersen van een aantal munten, namelijk euro naar GBP, YUSD en CHF (Zwitserse frank). Deze zijn standaard beschikbaar, een nieuw paar toevoegen kan door hieronder op de enige knop (nieuw paar toevoegen) te klikken. ZO kan je later meerdere munten in een oogopslag voorgeschoteld krijgen.

In een oogopslag is het mogelijk de tabellen op te roepen, dit door op de koers die u graag in detail zou willen bekijken te klikken.

Belangrijk te weten is dat het omzetten van geld géén geld kost, bij geen enkele bank! Indien u naar een land met een andere munt op reis gaat kunt u altijd op voorhand bij uw bank een conversie laten doen, zo kan je met uw kaart betalen in de lokale munt van uw bestemming. De kosten van een valuta conversie komen vaak kijken wanneer u geld omzet in uw bestemmingsland, of wanneer u daar geld wil afhalen in de lokale munt en enkel euro's op uw eigen rekening hebt.

Wat doet u best wanneer u op reis gaat naar een land met een andere munt? U zorgt op voorhand dat u een bedrag laat omzetten op uw rekening, zo kunt u bijvoorbeeld naar de Verenigde staten vertrekken met op voorhand al een bepaalde hoeveelheid USD op uw rekening. Op deze manier kunt u daar dan betalen met hun eigen munt zonder rekening te houden met de wisselkoersen.

Het is zeer prettig dit in de applicatie zelf te kunnen doen zonder daarbij naar een bank te moeten gaan, waardoor deze functie in mijn ogen de moeite is voor mensen die regelmatig reizen.

Het volgende tabblad bevat alle overschrijvingen, waarbij we de huidige overschrijvingen kunnen zen en er nieuwe kunnen maken. Gezien dit echt een standaard is bij iedereen die ooit eens heeft gebankierd zal ik hier geen aandacht aan besteden.
AdviseMe
Als laatste tabblad vinden we de AdviseMe mogelijkheid terug.

Bij het maken aanmaken van een creditkaart kreeg ik een foutmelding en heb ik een berichtje gestuurd. Na een uurtjes kreeg ik een mail met de vraag of ik tijd had om in de applicatie de live chat te openen. De communicatie hierbij verliep sb kreeg ik een mail met de vraag of ik tijd had om in de applicatie de live chat te openen. De communicatie hierbij verliep snel en makkelijk. Vergelijkbaar met het contact opnemen met een bedrijf via Facebook Messenger

Verder kan je hier terecht bij allerlei vragen.

Ik heb op zich niet veel vragen, indien er tweakers zijn die graag een bepaalde vraag aan AION willen stellen via mij, stuur me gerust een berichtje of laat een reactie na. Ik zal deze bij de review voegen.
Conclusie:
AION lijkt mij een zeer complete dienst die de gebruiker op meerdere manieren tracht financieel voordeel te doen. Dit enerzijds door goedkopere alternatieven te zoeken voor de vaste uitgaven als het verkleinen van de drempel om te sparen op langere termijn of zelfs aandelen aan te schaffen. De abonnementen lijken mij zeer schappelijk, het eerste jaar zal het volgens mij zo goed als zeker zijn dat de gebruiker de betaalde maandbedragen terugverdient.

Zal ik zelf overstappen naar AION? Neen, ik ben op dit moment tevreden van mijn huidige bank en maak zelf voldoende tijd om mijn financiën zelf in het oog te houden. Ik doe zelf opzoekwerk voor een aankoop en heb geen leningen lopende (behalve die van mijn woning) of behoefte naar financiering.

Voor wie is AION dan wel volgens mij? AION kan handig zijn voor starters, mensen die recent aan de slag zijn gegaan of zullen gaan en zo in het ‘volwassen’ leven zullen stappen. Op eigen benen staan is meer dan enkel rekeningen betalen, AION kan behulpzaam zijn voor u de juiste leveranciers van energie of mobiele diensten te zoeken, ze kan u bijstaan voor kredieten of helpen met het voor het eerst investeren in aandelen/obligaties etc
EXTRA:
Zoals beloofd nog een kleine toevoeging achteraf.

Na het ontvangen van de bedragen heb ik een fysieke kaart besteld. Dit kan je doen door gewoonweg in het hoofdmenu op uw rekening te klikken en vervolgens in het keuzemenu te kiezen voor een fysieke kaart.
Deze is kosteloos door DPD bij mij geleverd binnen de week.

Het betalen in de winkel ging meteen, al moest de kassier om de een of andere reden kiezen voor creditkaart, terwijl mijn kaart effectief eend Debet kaart was.
Ik heb ook eens getracht 5 euro af te halen, bij Belfius kreeg ik telkens een technische fout en kon ik dus geen cash afhalen. Bij een AXA bank in de buurt ging dit wel, al moest ik eerst de pincode veranderen bij het eerste keer insteken van de debet kaart.
Nadien ben ik nog eens langs de Belfius langs geweest, daar kon ik nog steeds geen cash afhalen.
Betalen met Google Pay ging vlekkeloos, het toevoegen van de kaart aan Google Pay kan door in hetzelfde menu waar je een fysieke kaart kan bestellen te kiezen voor Google Pay.

De mensen die gebruik willen maken van de AION diensten, en een debet kaart willen hebben kunnen dus beter rekening houden met het feit dat op dit moment blijkbaar niet alle banken het afhalen van cash geld ondersteunen.

Het overschrijven van een klein bedrag vanuit de AION rekening naar mijn persoonlijke rekening verliep net zoals bij alle andere banken in België. Niet instant, maar na een goede 24h.

Verder wil ik graag vermelden dat na het downgraden van het premium abonnement naar het light abonnement de klantendienst tot op heden nog steeds geen contact met mij heeft opgenomen, of een reactie heeft gegeven op mijn communicatie. Toen het abonnement premium was, kreeg ik zo goed als instant communicatie met de klantendienst.
Op dit moment heb ik dan ook nergens kunnen terugvinden hoe ik het abonnement en het account kan stopzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door killerbie op 29-12-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aropop
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 10:31
Ook ik ga de layout hergebruiken, is namelijk heel erg makkelijk! :)

Aion

Situatieschets
Ik ben jongvolwassen uit de stad in België, die al even zijn eerste job in de IT wereld heeft. We huren ons eerste huisje en zijn stilaan opzoek naar iets te kopen. Ik ken Aion bank via de (veelvuldige) reclame spots op TV en youtube.
Registratie
Een rekening/account bij Aion maken kan niet gemakkelijker zijn. Je download de app, vult wat gegevens in en ondertekent alles met ItsMe. Een verademing t.o.v. de logge manier waarmee ik eerder rekeningen heb aangemaakt. Geen afspraken in kantoren met onmogelijke openingsuren, geen 20 documenten te tekenen, waaraan je later niet zoveel meer hebt. Gewoon allemaal digitaal, super!

Om je in te loggen, kies je een geheime code en kan je ook je vingerprint gebruiken. Lekker handig dus.
Na dat je alles hebt aangemaakt, krijg je in de app een overzicht van je zichtrekening. Deze heeft enkel een digitale meastro kaart, die je met 3 taps toevoegt aan google pay. Super simpel!
Betalingsmodel
Het model bij Aion is eigenlijk heel simpel, je hebt gewoon (light) & premium. Voor deze review maakten we een premium account aan, hierbij krijg je alle MoneyMax zie verder features en de mogelijkheid tot een kredietkaart. Persoonlijk zou Aion voor mij het meeste voordeel bieden met een light model, omdat ik nog niet beleg en mijn situatie financiele situatie nog frequent verandert. Maar voor een all in principe van 20 euro per maand, zonder extra kosten, kan ik mij inbeelden dat mensen die vaak beleggen hier veel voordeel uithalen.
Dagelijks bankieren
Geld op je rekening zetten is even makkelijk als been alle andere banken a.d.h.v een overschrijving. Makkelijk is wel dat je direct een notificatie krijgt en dat in de app alles overzichtelijk wordt getoond. Ook een uitgaande overschrijving kan heel erg eenvoudig. Al moet ik wel toegeven dat dit bij mijn oude bank even makkelijk verloopt. Maar toch, de basics zitten alvast goed!

Je kan ook een andere bankkaart toevoegen om makkelijk geld op je Aion rekening te zetten a.d.h.v. te Top up feature. Dit is wel iets nieuws voor mij. Al werkt dit echter enkel met kredietkaarten.

Ik ben een fervent android gebruiker en toen ik zag dat Aion Google Pay ondersteunde was ik enthousiast, mijn huidige bank kan dit namelijk niet. Echter werd mijn enthousiasme in het dagelijks gebruik getemperd. In deze lockdown shop ik bijna alles van thuis uit, echter weinig webshops ondersteunen google pay. Bijvoorbeeld Coolblue, megekko, takeaway, deliveroo en bijna alle Belgische webshops ondersteunen geen google pay. Geen nood dacht ik dan, overal betaal ik toch met bankcontact, de Belgische oplossing die ook adhv payconiq makkelijk betaling met vrienden mogelijk maakt. Jammer genoeg is dat laatste niet zo van belang meer omdat afspreken met vrienden even is uitgesteld :P Maar wat blijkt, Aion ondersteudt de payconiq/bancontact app niet. Na wat verder onderzoek blijkt dat Aion wel via de fysieke kaart bancontact betalingen ondersteunt (zie partners hier), maar niet met de app, erg jammer. Dit is voor mij een must have feature hier in België, je kan op veel plaatsen enkel cash of met payconiq betalen (denk maar aan de frituur op de hoek van de straat).

Ik heb op 2 verschillende plaatsen proberen betalen via google pay, maar in beide gevallen gaf de terminal een foutmelding. Mij lijkt het in dat geval toch gewoon handig van een fysieke bankkaart bij te hebben. Ook met mijn andere bank app heb ik al gemerkt dat contactloos betalen met de gsm toch nog niet zo ver staat in België. Vaak wordt er met verouderde terminals gewerkt of werkt het contactloos betalen gewoon helemaal niet (zelf met de kaart).

Wel fijn is dat je gratis geld kan afhalen en dit over heel de wereld. Dit is toch fijn als we in de toekomst weer op vakantie kunnen gaan, geen zorgen over kosten bij afhalen.
Spaarrekening
Natuurlijk kan je ook een spaarrekening openen bij Aion. Ook dit kan vanuit de app en duurt je maximum 2 minuten. Het rendement van deze is 0.1 basis rente en 0.9 getrouwheidspremie wanneer je je geld 1 jaar op de rekening laat. In vergelijking met mijn huidige bank en verschillende andere banken is dat een mooi rendement. Verder is de ervaring te vergelijken voor mij met andere banken.
Beleggen
Zelf heb ik geen ervaring met beleggen, maar via Aion is het heel erg makkelijk. Aion heeft hiervoor een partnership met ETFmatic. Bij het starten word je adhv vragen geholpen naar de producten die het best bij jou passen. Ook dit kan allemaal makkelijk uit de app.
MoneyMax
Het verkoopspunt van het premium abonnement van Aion is natuurlijk de reeks features die MoneyMax heten.
Max Bills
Hiermee kan je via de app een zo goedkoop mogelijk gas, elektriciteit of mobiel abonnement afsluiten. Hierbij kan je vrij eenvoudig je huidige rekeningen ingeven en de app stelt je dan alternatieve abonnementen voor. Het zou natuurlijke makkelijker zijn als dit kon op basis van je facturen.
Max Deposit
Hiermee garandeert Aion je de beste interest op je extended spaarrekening.
Max Shopping
Hiermee kan je je facturen en rekeningen naar een persoonlijk email adres sturen. Na 30 dagen zou je dan een goedkopere prijs krijgen en een verschil terugbetaalt krijgen van Aion. Ik heb al mijn aankopen tijdens de review periode ingestuurd, maar heb geen enkel voorstel gekregen. Aan deze functie is dus mijns inziens nog wel wat werk.
Max Loans
Een manier om je lening te herschikken, Aion zoekt dan voor je een voordeligere rate. Ik heb echter nog geen lening lopen. Het is mijns inziens ook niet mogelijk om een hypothecaire lening af te sluiten in de app, jammer want dat had wel makkelijk geweest voor mij.
Max Insurance
Vergelijkbaar met de Max bills kan je hiermee een goedkopere autoverzekering vinden. Ik heb zelf geen wagen dus kan deze feature niet gebruiken.
Max Conversion
Een currency conversie tool, deze toont je de verschillende rates en laat je valuta uitrekeningen. Verder heeft dit geen extra functionaliteit.
Conclusie
Aion is qua app top, enkel schiet het in de praktijk nog op bepaalde vlakken te kort. Vooral het ontbreken van payconiq/bancontact is voor mij een serieuze aderlating. Het premium abonnement is mijnsinziens geschikt voor mensen die Aion als hun hoofdbank kiezen en ook de voordelen als kredietkaart en spaarrekening intensief gebruiken. Echter is de makkelijkheid in gebruik en ondersteuning voor google pay en apple pay voor mij een enorm voordeel. Het light abonnement is dus echt een aanrader!

[ Voor 3% gewijzigd door aropop op 09-12-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
uit nieuwsgierigheid, zijn er hier nog die wachten om het beloofde bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

ik kan er al een boek overschrijven.... of een tweede review :)

de tweakers betaling heb ik gekregen op het midden November. De aion vergoeding heeft heel wat miserie gekend en na contact aion marketing + tweakers is dit opgelost. Waarvoor nogmaals dank aan Ilonka van tweakers.

let op er komt nog wat bij. Je hebt ook 1 maand premium gratis. De 19eur start dus direct als je start. Ga je deze maand voorbij dan gaat er automatisch nog eens 19eur van je rekening. Je moet dus binnen die 1e maand eigenlijk je opzeg doen van die account want anders rekenen ze je de volgende maand aan. Of je gaat terug binnen de eerste maand naar een standaard account en dan rekenen ze de maand erop het lage bedrag aan. Je kan dit dus enkel verhelpen om voor het einde vd proefmaand op te zeggen. IN mijn geval was ik dus nog aan het wachten op de 25eur AION betaling zelf die dus langer dan 1 maand duurde en er ging dan ineens al 19eur van mijn rekening....

oh en btw ik ben nu dus al 2 weken aan het wachten voor de opzeg van mijn account, dit kan tot een maand duren. ik heb wel bevestiging gekregen van AION dat ze de maand van opzeg de service kost niet mogen aanrekenen, we zullen zien...

[ Voor 11% gewijzigd door d3x op 02-12-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeowhite
killerbie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:41:
uit nieuwsgierigheid, zijn er hier nog die wachten om het beloofde bedrag?
Ik weet dat Aion hiermee bezig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morrisjim
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-11-2023

Aion?

Hoewel ik al wel bekend was met het concept van een volledig digitale bank zonder fysieke kantoren (ik ben al jaren een tevreden gebruiker van bunq en heb ook al eens gebruik gemaakt van N26 en Revolut) kende ik Aion enkel van reclames die soms langskomen op Instagram en andere social media. Ik had er al wel eens op geklikt maar geen specifieke reden gehad om verder te onderzoeken, tot ik de oproep op Tweakers zag voor een review. Voor de duidelijkheid: ik review de app op een iPhone 11 Pro met iOS 14.2. Op het moment van schrijven heb ik de 75+25 euro nog niet mogen ontvangen dus ik heb de tests uitgevoerd met een bedrag dat ik zelf overgeboekt heb van een andere rekening.
Registratieprocedure
De registratie en aanmelding verliep zoals ik verwachtte grotendeels hetzelfde als bij andere fintech apps, je moet een procedure doorlopen van jezelf digitaal identificeren, hetzij via een eIDAS methode (in dit geval Itsme) of anders handmatig via het scannen van een identiteitsbewijs en het maken van een kort filmpje van je gezicht.

Voordat ik uit eigen beweging de registratieprocedure kon doorlopen werd ik spontaan gebeld door een medewerker van Aion die samen met mij de stappen wilde doorlopen. Dit heb ik dus ook gedaan.
Itsme
Uiteraard hebben we eerst geprobeerd de aanmelding via Itsme te laten lopen, aangezien dit natuurlijk het makkelijkste zou zijn. Ik heb de Itsme-app op mijn telefoon en had er toevallig net dezelfde ochtend nog gebruik van gemaakt om in te loggen bij mijn ziekenfonds, dus ik wist dat het goed ingesteld was. Helaas werkte de knop om naar Itsme over te gaan niet in de Aion app. De knop werd wel donkerder als ik er op tikte en registreerde dus mijn intentie maar er gebeurde verder niks. Ik had verwacht dat de Itsme app geopend zou worden of op z'n minst een browser venster dat zou doorverwijzen naar Itsme, maar er gebeurde helaas niks. De medewerker van Aion vond dit ook opmerkelijk en nadat we een aantal troubleshooting stappen hadden geprobeerd (herstart telefoon, herinstallatie app) besloten we om Itsme te laten voor wat het was en naar de verificatie van een identiteitsbewijs over te gaan.
Foto ID & selfie video
Tijdens de verificatie van een identiteitsbewijs wordt er gevraagd om de voor- en achterkant van je identiteitsbewijs te fotograferen. Dit is een beetje prutsen want je moet het document (een eID-kaart in mijn geval) precies tussen de lijntjes krijgen terwijl je de telefoon vast houdt en deze natuurlijk een beetje beweegt. Nadat je beide kanten hebt gefotografeerd moet je je hoofd binnen een ovaal houden via de front camera en drie cijfers opnoemen terwijl je je hoofd naar de zijkant beweegt.

Helaas functioneerde deze manier van verificatie ook niet bij mij, ik kreeg steeds de melding dat de verificatie niet uitgevoerd kon worden. Ik heb het uiteindelijk drie keer geprobeerd maar bleef dezelfde foutmelding krijgen, wederom tot verbazing van de Aion medewerker. Mogelijk heeft het iets te maken met het feit dat ik een E-kaart heb (ik ben geen Belgisch staatsburger maar ingezetene) maar dat zou volgens de medewerker niets uit moeten maken aangezien de kenmerken van de kaart waar de AI op controleert verder hetzelfde zijn.

Desalniettemin was ik gedwongen om de derde optie te gebruiken: handmatige verificatie. Omdat ik de medewerker nog aan de telefoon had ging dit vrij snel, ik maakte wederom foto's van mijn eID die meteen zichtbaar waren bij de medewerker waarna ze de verificatie kon accorderen. In de app kreeg ik vervolgens vragen over mijn adres en inkomenssituatie. Na deze vragen beantwoord te hebben gaf de app aan dat er nog een check plaats zou vinden waarvan ik later op de dag een push notification zou krijgen zodra deze uitgevoerd was. Helemaal irritant is dat je soms op willekeurige momenten ineens met je beveiligingscode moet inloggen, meestal op het moment dat je even snel je saldo wilt controleren.

Ongeveer een uur later kreeg ik de melding dat alles in orde was en kon ik de app daadwerkelijk gebruiken.
Startscherm
De app openen vereist altijd het ingeven van de beveiligingscode of een Face ID scan. Hoewel een Face ID scan op een moderne iPhone natuurlijk vrij snel uitgevoerd wordt is dit wel een constante vertraging iedere keer dat je de app opent. Er zijn natuurlijk meer bank-apps die dit vereisen maar als ik de vergelijking maak met de bunq-app (de app die ik gebruik voor mijn dagelijkse bankieren) vind ik het wel prettig dat ik zelf kan kiezen om geen extra authenticatie te hebben iedere keer dat ik de app open. Ik noem het een extra authenticatie omdat voordat ik de app open ik altijd net een Face ID scan heb gedaan om de daadwerkelijke iPhone te ontgrendelen en ik het nogal onnodig dubbel vind om een paar seconden later nogmaals te moeten authenticeren.

Het startscherm zelf is prettig voor de ogen maar er wordt wel veel ruimte verspild door de helft van het scherm te spenderen aan een paars vlak met groot je saldo, de naam van je rekening en een constant bewegend logo van vier streepjes. Even los van het feit dat ik niet per se iedere keer zo pontificaal geconfronteerd hoef te worden met mijn saldo wordt de animatie van het logo na een tijdje ook wat sleets, vooral omdat het onafgebroken in beweging is. Je kunt het transactieoverzicht wel bijna fullscreen maken door hem omhoog te trekken, waarna deze over het paarse vlak heen schuift. De gebruikte lettertypes en algemene vormgeving zijn prettig om naar te kijken, vrij 'zacht'.
Spaarrekening
Om de spaarrekening uit te proberen heb ik een Standard Savings Account geopend, dit was met een paar tikken gedaan. Ik kreeg hierbij wel een paar keer de melding 'something went wrong' maar als ik dan op OK tikte kreeg ik alsnog de bevestiging dat de rekening geopend werd. Deze melding kreeg ik overigens regelmatig bij het gebruik van de app, hoewel de actie die ik ondernam wel altijd daadwerkelijk uitgevoerd werd. Dit lijkt dus op een kleine UI bug en geen groot probleem in de app. Het openen van de rekening ging makkelijk en hij was meteen daarna beschikbaar. Overschrijven van geld heen en weer tussen de zichtrekening en de spaarrekening is kinderspel. Er verscheen wel de hele tijd een melding in de app dat ik mijn 'tax declaration' moest controleren om 'the most out of my savings' te halen, maar er werd nergens duidelijk waar ik dat moest doen en ik kon ook niet op de melding zelf tikken.
Beleggen
Vanuit de app kun je ook beleggen in EFTs (Exchange Traded Funds). Hiervoor moet je een procedure doorlopen waarbij je eerst informatie over het product krijgt (en de nodige waarschuwingen) om daarna een soort korte test te doen waarbij de app uiteindelijk bepaalt of je geschikt bent om het product te gebruiken. Hierbij worden vragen gesteld zoals 'wat heb je liever, nu direct 1500 euro krijgen of over zes maanden 3000 euro ontvangen?' Naarmate je door de quiz heen gaat veranderen de termijnen en bedragen steeds, waarschijnlijk om je impulsiviteit te bepalen. Uiteindelijk was de app van mening dat ik niet klaar was om te beleggen en het bij sparen moest houden, wat ik volledig onderschrijf. Je krijgt alsnog wel een voorbeeld-voorstel te zien.
MoneyMax™
De MoneyMax™ tools zitten onder een eigen menukopje dat vrij prominent aanwezig is onderaan in het midden van de app interface. Het is duidelijk de bedoeling om je aandacht naar deze tools te trekken en de bunq-app gewend zijnde (waarbij er altijd een vrij duidelijk aanwezige multifunctionele knop in het midden onderaan in beeld is) drukte ik vaak per ongeluk en onbedoeld op deze knop. Binnen de MoneyMax™ tools zaten bij mij drie functies, Max Deposit (niet beschikbaar bij mij), Max Bills en MaxConversion. Onderaan staat dat er nog andere tools zijn (Max Insurance, Max Shopping en Max Loans) maar die waren 'niet beschikbaar in mijn land', wat vreemd is aangezien ik andere gebruikers deze functies wel heb zien testen. Ik heb dus alleen Max Bills en MaxConversion kunnen testen, aangezien er bij Max Deposit een 'coming soon...' badge stond en deze niet aan te tikken was.
Max Bills
De Max Bills tool laat het toe om aanbiedingen te vergelijken voor gas, elektriciteit en het abonnement van je mobiele telefoon. Dit werkt eigenlijk zoals je verwacht, je geeft je huidige leverancier in, je verbruik en het bedrag dat je jaarlijks betaalt en krijgt dan vergelijkingen te zien met andere leveranciers. Het lijkt er ook op dat het meteen vanuit de app mogelijk is om in te gaan op deze aanbiedingen, maar aangezien ik geen gas heb, een telefoon van de zaak en de aanbiedingen die ik kreeg voor elektriciteit allemaal duurder waren dan wat ik al had heb ik dit niet geprobeerd. Voor het vergelijken van een mobiel abonnement heb ik het getest met het contract van mijn partner, hierbij vraagt de Aion app alleen om de huidige operator en het aantal MB's/belminuten/SMSjes dat je gemiddeld verbruikt en wat je daar maandelijks voor betaalt maar vraagt het niet of je momenteel ook betaalt voor een telefoon die bij je abonnement hoort. Daardoor kreeg ik een slechte vergelijking omdat het bedrag dat er maandelijks betaald wordt natuurlijk inclusief een termijnbedrag van een telefoon is en alle vergelijkingen gemaakt werden met sim-only, waardoor ieder alternatief natuurlijk goedkoper was. Het is logisch dat je niet overstapt als je een lopend abonnement met afbetaling van een toestel hebt maar het zou handig zijn als de Aion app aangeeft dat het enkel abonnementen zonder toestel kan vergelijken.
Max Shopping, Max Loans en Max Insurance
Deze functies kon ik helaas niet testen omdat de app aangaf dat het niet beschikbaar was in mijn land.
MaxConversion
De MaxConversion tool is simpelweg een currency converter in de app met twee tabjes, eentje waarbij je up-to-date wisselkoersen kunt zien (en zelf kunt instellen welke je wilt zien) en een ander waarbij je bedragen kunt invullen in een eenheid om die om te rekenen naar anderen. Vrij basic maar wellicht handig als je vaak met eenheiden buiten de Euro werkt.
Bankieren
Bankieren gaat zoals je verwacht en ook grotendeels zoals in de meeste apps. Wat wel meteen opvalt is dat je altijd een 'contact' moet aanmaken als je een overschrijving wilt doen. Je kunt dus niet even snel een eenmalige betaling overboeken naar een rekeningnummer, je moet deze altijd toevoegen aan je contactenlijst binnen de app. Hierbij hoef je niet verplicht alle informatie in te vullen zoals adres etc., de tenaamstelling, land en rekeningnummer volstaat. Ik voorzie echter wel een onoverzichtelijke lijst van allerlei contacten waar je ooit een keer een paar euro naar hebt overgeboekt maar verder geen relatie mee hebt, wat me erg onhandig lijkt.

Overboeken tussen je eigen accounts is een kwestie van bedrag invullen en aangeven van en naar welke rekening het moet, dit is vrij gemakkelijk en goed uitgevoerd.

Vanuit de app kun je snel en makkelijk een fysieke kaart aanvragen, ik heb een debit card aangevraagd (dit was mijn enige keuze want bij credit card stond wederom de 'coming soon...' badge) en deze werd tot mijn verbazing enkele dagen later al geleverd via DPD. De kaart zelf is knalgeel en van matige kwaliteit, de bedrukking staat bij mij niet helemaal recht en de randjes waren na een dag los in de broekzak al aan het rafelen. Echter zijn mijn standaarden wellicht een beetje hoog sinds ik voor mijn dagelijkse betalingen een metalen MasterCard gebruik, waarvan de kwaliteit natuurlijk in een totaal andere klasse zit. Betalen met de Aion debit card is verder hetzelfde als met iedere andere kaart, eerste keer moet de kaart in een terminal gestoken worden en vanaf dan is hij contactloos te gebruiken. Pincode stel je makkelijk in via de app en kan ook altijd gewijzigd worden.

Voor overboeken naar een andere rekening heb ik wat overgemaakt van en naar een ING rekening, hoewel ik bij bijna alle betalingen vanuit ING tegenwoordig 'instantoverschrijving' zie en het meteen op de rekening van de ontvanger staat was dat bij Aion niet het geval en duurde het van ING naar Aion maar liefst twee dagen.

Apple Pay activeren kon meteen nadat ik een kaart besteld had en daarmee in winkels betalen verliep op dezelfde manier als bij alle andere banken, wat natuurlijk niet verrassend is omdat Apple Pay die ervaring grotendeels dicteert.

De app biedt een mogelijkheid om geld op je rekening te zetten via een 'top up'. Ik ging er van uit dat dit hetzelfde zou werken als bij bunq, waarbij je instant geld op je rekening kunt zetten via een iDEAL, Bancontact of creditcard betaling vanaf een andere bank. Helaas heb ik dit niet aan de praat gekregen bij Aion, als ik de procedure volgde werd er gevraagd om de betaalkaart van een andere bank in te geven via een automatische scan (waarbij je de betaalkaart binnen een frame van de camera moet plaatsen) maar deze herkende geen enkele kaart van verschillende banken. De optie om handmatig de informatie in te geven werkte helaas ook niet, na het invoeren van het kaartnummer, verloopdatum en naam vroeg de app ook om een CVC code (zoals gebruikelijk op credit cards) maar bij een MasterCard gaf de app dat het type kaart niet ondersteund werd, een Bancontact kaart van ING had geen CVC en andere debit kaarten die ik probeerden resulteerde in de melding dat ik geen kaart van 'dat land' kon gebruiken (terwijl het kaarten geregistreerd op mijn Belgische adres betrof).
Support
Support is beschikbaar via een chat button in de app, ik heb deze niet gebruikt omdat ik nergens ondersteuning bij nodig had. Wel heb ik zoals in het begin van de review vermeld telefonisch contact gehad met een medewerker van Aion tijdens de onboarding, dit was een prettig gesprek met een kundige medewerker die alle tijd nam om de stappen te doorlopen.
Conclusie
In het algemeen is mijn conclusie dat deze app in zijn basisfunctionaliteit niet heel veel verschilt van andere fintech bank-apps, wat natuurlijk ook logisch is aangezien de manier waarop wij geld overschrijven en ermee betalen praktisch hetzelfde is ongeacht welke bank je gebruikt. Aion moet het natuurlijk hebben van de extra functies zoals de MoneyMax™ tools en de 'support' die je bij sommige handelingen krijgt, hetzij van een persoon hetzij van een AI. Als het je niet zozeer om de basisfunctionaliteit van een bank-app gaat (geld overmaken, ontvangen, betalen, sparen, kaarten beheren) maar je interesse echt in het gebied van beleggen en besparen zit dan hebben de producten in deze app waarschijnlijk een meerwaarde. Wat betreft tools zoals Max Bills en Max Shopping moet je wel heel erg bovenop je aankopen enzo zitten om daar heel veel aan te hebben en ik vermoed dat dit juist niet de mensen zijn die 19 euro per maand over hebben voor een bankrekening.

Helaas waren een aantal opties voor mij niet beschikbaar omdat ze 'coming soon...' waren of kennelijk niet beschikbaar in mijn land, dus deze heb ik tot mijn spijt niet kunnen testen.

Er vanuit gaande dat de onboarding problemen die ik ondervond te maken hadden met het type identiteitkaart dat ik heb of een tijdelijke technische storing is de app zelf verder goed afgewerkt, logisch ingericht en prima in het gebruik. De MoneyMax™ tools hebben mijns inziens een onnodig prominente plaats in het midden van de menubalk en het startscherm mag anders ingericht worden om niet zoveel ruimte te verspillen aan een billboard met het saldo. Voor de rest is de app vrij onopmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamieltje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-10-2022
Hallo zijn er hier mensen die de Aion Premium rekening hebben?
Er loopt een actie waarbij je €100 krijgt als iemand een premium rekening opent met jou uitnodigingslink. En de nieuwe klant krijgt ook €100.
Ik heb eventueel wel interesse in deze actie. Iemand hier al langer dan 1 maand premium die mij een link kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Ik heb nog een stukje aan mijn review toegevoegd ivm het bestellen van een fysieke debet kaart.

Iemand die weet hoe je uw account hierbij kunt stopzetten? Ik vind hier nergens iets over terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
kamieltje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:51:
Hallo zijn er hier mensen die de Aion Premium rekening hebben?
Er loopt een actie waarbij je €100 krijgt als iemand een premium rekening opent met jou uitnodigingslink. En de nieuwe klant krijgt ook €100.
Ik heb eventueel wel interesse in deze actie. Iemand hier al langer dan 1 maand premium die mij een link kan sturen?
Net te laat, anders had ik u graag geholpen hierbij! Weet wel dat hier voorwaarden aan verbonden zijn. Diegene die u uitnodigt moet minstens 1 maand premium hebben. Vervolgens moeten jullie beide een periode premium blijven hebben. Dacht ergens gelezen hebben dat dit 6 maand was?

Vergeet zeker niet, dat gratis niet bestaat. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik ooit 50EUR heb gekregen na het openen van een Hello Bank rekening, welke ik na een jaar heb afgesloten en nooit gebruikt heb zonder kosten aangerekend te krijgen. Achteraf hebben ze wel bepaalde voorwaarden verbonden aan het gratis krijgen van die 50 euro (een aantal betalingen binnen een bepaalde periode, van een bepaald minimumbedrag) :+

[ Voor 22% gewijzigd door killerbie op 29-12-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamieltje
Je moet beiden 1 maand premium blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvsISVr1vrS3iqtnU8FhFTudwqA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cpG2BOWpy5XStZNvfDgQlLts.jpg?f=user_large

Nog steeds interesse in een link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoppie426
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-12-2023

Aion: The good, the bad & the ugly

The good
  • Ik kreeg een vriendelijke supportmedewerker aan de telefoon die me alles uitlegde van de app en web interface. Ik weet niet als "normale" klanten dit ook krijgen, maar dit was zeker goed gedaan.
  • De app is overzichtelijk en modern. Meldingen bij stortingen zijn zeer handig.
  • Ik gebruikte de chat op de desktop webinterface om afsluiting van mijn account aan te vragen. Dit ging redelijk vlot. Wel op te merken is dat de support medewerker engelstalig is en alle chats (heen en weer) gewoon vertaald worden naar/van het nederlands.
  • De stappen om te (laten) beleggen zijn eenvoudig en duidelijk.
  • Overschrijving gebeuren snel.
The bad
  • De desktop webinterface is bijna een kopie van de app. De focus ligt dus duidelijk op het mobiel gebeuren. Dit is op zich nog niet zo slecht, maar ik merkte dat het werken met de desktop webinterface niet heel vlot ging. Bij acties (zoals het toevoegen van een bestemmeling voor een overschrijving), moet je deze actie bevestigen in de app. Ik moest soms 2 minuten wachten tot ik de melding kreeg in de app om die actie te bevestigen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gAkqR-r8oAfp7W1J-D2AQy0iThM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OhS3nhYJMkEMSUDZlIyNBFnY.png?f=user_large
  • Wanneer je wil inloggen op de desktop webinterface, wordt er gevraagd naar een "website code". Ik wist niet direct (meer) waarover het ging, dus drukte ik op de knop "Where can I find the code?". Vervolgens kwam ik op een error-pagina. Niet zo netjes...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj699wFQLG-duFmm7InbzBrjUlw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mff0NTKdwERRHKYBNfx0ST1x.png?f=user_large
  • Ik heb tweemaal proberen de chat te gebruiken in de app. Heb nooit antwoord gekregen.
  • Ik heb met twee aankopen geprobeerd de moneyMax Max Shopping te gebruiken. Ik kreeg telkens dit bericht terug: Het spijt ons u te moeten informeren dat we niet verder kunnen gaan met het zoeken naar een betere prijs voor uw online aankoop. We kijken ernaar uit om u te helpen bij toekomstige online aankopen.
The ugly
  • Ik heb drie maal proberen te betalen met mijn kaart (in een fysieke winkel). Eénmaal is dat gelukt, twee maal niet. De kaart leek niet herkend te worden door de terminal. Gelukkig had ik ook een andere kaart mee, of ik had een probleem.

Conclusie

Voor mij persoonlijk zijn er nog te veel problemen om deze bank voor dagelijks gebruik te overwegen. Aangezien de abonnementen niet goedkoop zijn, is het voor mij het ook niet waard om deze als een "tweede" bank te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamieltje
En niemand nog een premium account die mij een link kan geven?
Waar zou die ene peroon zitten die nog premium is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 15:26
d3x schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:37:
ik kan er al een boek overschrijven.... of een tweede review :)

de tweakers betaling heb ik gekregen op het midden November. De aion vergoeding heeft heel wat miserie gekend en na contact aion marketing + tweakers is dit opgelost. Waarvoor nogmaals dank aan Ilonka van tweakers.

let op er komt nog wat bij. Je hebt ook 1 maand premium gratis. De 19eur start dus direct als je start. Ga je deze maand voorbij dan gaat er automatisch nog eens 19eur van je rekening. Je moet dus binnen die 1e maand eigenlijk je opzeg doen van die account want anders rekenen ze je de volgende maand aan. Of je gaat terug binnen de eerste maand naar een standaard account en dan rekenen ze de maand erop het lage bedrag aan. Je kan dit dus enkel verhelpen om voor het einde vd proefmaand op te zeggen. IN mijn geval was ik dus nog aan het wachten op de 25eur AION betaling zelf die dus langer dan 1 maand duurde en er ging dan ineens al 19eur van mijn rekening....

oh en btw ik ben nu dus al 2 weken aan het wachten voor de opzeg van mijn account, dit kan tot een maand duren. ik heb wel bevestiging gekregen van AION dat ze de maand van opzeg de service kost niet mogen aanrekenen, we zullen zien...
Hoe is de opzeg vd account verlopen?

Ik ben nog aan het overwegen om mij te registreren op het platform, maar wil graag een weg terug natuurlijk. Cancellen/sluiten moet gratis mogelijk zijn, en ik ben dit nog niet 100% zeker.

Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

Satangel schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:03:
[...]

Hoe is de opzeg vd account verlopen?

Ik ben nog aan het overwegen om mij te registreren op het platform, maar wil graag een weg terug natuurlijk. Cancellen/sluiten moet gratis mogelijk zijn, en ik ben dit nog niet 100% zeker.

Bedankt
Moeizaam. Ik ben nog steeds aan het wachten op volledige afsluiting.
Cancel/sluiten is wel degelijk gratis als je binnen de maand waarvoor je betaald (abbo) opzeg geeft. Anders start de volgende maand, mogelijks wel prorata natuurlijk terugbetaling (vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkeljos
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 27-05 07:36
Zijn hier nog premium gebruikers die een peterschapslink hebben? Kan nog tot eind juni zo blijkt.
Pagina: 1