Water achter laptopscherm ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 18:21
Ik krijg net bericht dat er water achter het scherm van mijn dochter haar 1 jarige Lenovo laptop is gekomen. Laptop zat in een beschermhoes en ook nog in een rugzak maar helaas.
Kunnen we dit zelf nog oplossen ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_U6s-gPIo-P-aN-_YuM_YeUbvac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TbUVZdwzxcm1FTDK2T8SdsDw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
Zet hem direct uit en laat hem drogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ze heeft hem intussen al uitgezet.
Kan ik hem eventueel in de buurt van de radiator leggen ofzo ?

P.S : ik veronderstel daar de laptop degelijk was ingepakt(laptophoes + rugzak) er toch geen garantie van toepassing is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

karine1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:37:

P.S : ik veronderstel daar de laptop degelijk was ingepakt(laptophoes + rugzak) er toch geen garantie van toepassing is ?
Dat niet inderdaad maar zeer mogelijk valt deze wel onder je inboedel-verzekering en, als het meezit, kan je daar 1 "gratis" claim per jaar voor indienen zonder dat direct te merken in bepaalde premies of korting maar overleg dat even met je verzekering.

Andersom, ik denk ook wel dat als je kan bewijzen dat de tas van binnen niet nat was en de hoes ook niet, dat je mogelijk met de verkoper van de laptop een vriendelijke discussie kan opstarten dat de laptop nogal "vocht aantrok".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Inboedelverzekering moet ik al €200 laten vallen.
Ik heb contact gehad met Lenovo(heb hem online gekocht) en daar zeggen ze opsturen en normaal onder garantie.
Zien ze echter dat er echt vochtschade is zullen ze een offerte opmaken.

Zou het niet het proberen waard zijn om deze naar Lenovo op te sturen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het verbaast mij dat de monitor nog werkt. Ik zou het even afwachten, misschien droogt hij en en blijft het gewoon werken.

Ik heb wel een waterdamp achter het glas van m'n monitor gehad, dit kon ik eenvoudig wegföhnen. Maar echt water is wel weer een ander verhaal natuurlijk.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Het is geen puur water lijkt me.
Gewoon een witte vlek, wanneer je op het scherm drukt gebeurt er ook niets.
De laptoptas waar de rugzak in zat was ook niet echt nat maar eerder vochtig aan binnen en buitenkant.

De vraag is wat gaan die techniekers bij Lenovo ervan zeggen ?

[ Voor 14% gewijzigd door karine1 op 05-10-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 19:54

rdejongjr

Gnome

Scherm op een kier zetten en als tent bovenop de radiator zetten of als een stuk wasgoed eroverheen hangen.
Die super dunne schermpjes hebben maar een halve druppel nodig om de diffuser lagen aan elkaar te laten plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA
karine1 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:01:
De vraag is wat gaan die techniekers bij Lenovo ervan zeggen ?
Het is overduidelijke waterschade dus Lenovo gaat zeggen dat garantie hier niet van toepassing is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Is de enige oplossing om dit op te lossen een nieuw scherm te plaatsen want dat lijkt me nu ook niet zo moeilijk te doen ?
Trukjes met radiator en dergelijke lijken geen enkele impact te hebben op het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:42
Wacht het even af. Tijdje terug regende het heel hard en mijn raam stond nog open. Mijn monitor stond er onder en had bovenin een zelfde soort vlek (maar dan stuk kleiner). Met de vlek ik beeld zat ik al door de pricewatch te bladeren voor een nieuwe monitor maar na 1 of 2 dagen was het ook weer weg.

Gebruik de monitor nog steeds. :+

Edit: je kan in paint trouwens even een lijntje tekenen hoe de vlek nu loopt. Open je morgen het plaatje weer en kijk je of de lijn is veranderd.

[ Voor 18% gewijzigd door chaoscontrol op 05-10-2020 21:35 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
Ok, we gaan nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
LCD van een laptop vervangen is over het algemeen(als je bovengemiddeld handig bent) niet zo moeilijk
vaak is het wel verschillend per laptop scherm wat het makkelijkste is
Lenovo of een andere groot merk hebben vaak een service manual (lmgfy; model laptop + service manual) waar het stap voor stap beschreven is en anders heeft youtube vaak ook wel een antwoord

koop je een LCD Assembly dus hele scherm incl covers is het eenvoudigste maar wel duurste en het model moet internationeel veel voorkomen
of alleen het scherm wat (vaak) het goedkoopst is
(hier in de V&A worden ook wel eens "kapotte laptops" aangeboden welke hetzelfde scherm hebben alleen totaal ander merk en/of type en dat kan weer een paar euro schelen)

voor beide raad ik wel aan het scherm open te maken om het type scherm vast te leggen voordat je een vervanger koopt
dit omdat het vaak voorkomt dat eenzelfde type laptop meerdere types LCD schermen kan hebben en dan de revisie die jij in handen hebt niet altijd overeenkomt met degene die het vaakst online staat
Pagina: 1